تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۵۲۰۹۲
با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای مطرح شد

پیام تسلیت شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی در پی درگذشت «سیدقادر لاهوتی»؛ از سید محمد خاتمی تا غلامرضا تاجگردون و فرمانداران و مدیر حوزه‌های علمیه

۳
۶
پیام تسلیت شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی در پی درگذشت «سیدقادر لاهوتی»؛ از سید محمد خاتمی تا غلامرضا تاجگردون و فرمانداران و مدیر حوزه‌های علمیه
کبنا ؛تشکل‌ها و احزاب سیاسی، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی کشوری و استانی با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای در گذشت سید قادر لاهوتی را تسلیت گفتند.
به گزارش کبنا، تشکل‌ها و احزاب سیاسی، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی کشوری و استانی از جمله؛ سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران، غلام‌رضا تاجگردون رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه، سید موسی خادمی استاندار سابق، سید علی محمد بزرگواری نماینده اسبق کهگیلویه، شیخ صفدر پناهی مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداران شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و... با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای در گذشت سید قادر لاهوتی را تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت سید محمد خاتمی در پی درگذشت «سید قادر لاهوتی»

پیام تسلیت «سید موسی خادمی» طی درگذشت «سید قادر لاهوتی»

پیام تسلیت سید ضیاءالدین نورالدینی در پی درگذشت «سید قادر لاهوتی»

بنا بر این گزارش، متن این پیام‌ها بدین شرح است؛
----------------------------------------------------------
غلام رضا تاجگردون نماینده سابق شهرستان‌های گچساران و باشت ضمن تسلیت درگذش لاهوتی برای حضور در مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم فراخوان زده است.


---------------------------------------------------
انا لله و انا الیه راجعون
«زمین‌گر گشاده کند راز خویش
نماید  سرانجام و آغاز خویش
برش پر ز خون سواران  بود
کنارش پر از تاجداران بود
پر از مرد دانا بود دامنش
پر از ماهرخ جیب پیراهنش»
خبر ناگوار درگذشت شخصیت فرهنگی خردمند و فرهیخته دکتر سید قادر لاهوتی که از نیکان روزگار بودند موجب تألم و تأثر فراوان گردید.
«او نیز گذشت از این گذرگاه
وآن کیست که نگذرد از این راه»
از صمیم قلب این ضایعه اسفناک را به خانواده داغدار‌ایشان و همه ارادتمندان سوگوارشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد متعال برای روح آن عزیز سفر کرده به دیار باقی شادی و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم.
«هرگز نمی‌رد آنکه دلش زنده شد به عشق/ثبت است بر جریده عالم دوام ما»
دکتر رضا چمن- ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱
--------------------------------------------------
دکتر رحیم اکرامی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت درگذشت دکتر لاهوتی پیامی صادر نمودند.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت‌اندیشمند فرهیخته استاد وارسته اخلاق مدار مرحوم دکتر سید قادر لاهوتی درایام حزن واندوه سید وسالار شهیدان موجب تألم و تأسف بسیار گردید اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که افتخار همکاری با این استاد گرانمایه را در گنجینه افتخارات خود داردبه مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد، خاصه کهگیلویه بزرگ، جامعه فرهنگی، دانشگاهی وبه ویژه خانواده معزز‌ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و غفران واسعه برای آن رحیل کوی حق و صبر و شکیبایی برای خانواده معزا مسئلت می‌نماییم.
رحیم اکرامی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
------------------------------------------

قَالَ اَلنَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
أَعْلَمُ اَلنَّاسِ مَنْ جَمَعَ عِلْمَ اَلنَّاسِ إِلَى عِلْمِهِ وَ أَكْثَرُ اَلنَّاسِ قِیمَة أَكْثَرُهُمْ عِلْما
پیامبر اكرم صلّى اللّٰه علیه و آله فرمود: داناترین مردم كسى است كه دانش مردم را با دانش خود جمع كند، و پر قیمت‌ترین مردم دانشمند‌ترین آنهاست،
این تعلیم و تعلم است که فرهنگ جامعه را رشد می‌دهد و انسان‌ها را به سوی کمال رهنمون می‌سازد.
تعلیم و تعلم است که آدمیان را از اخلاق ناپسند دور می‌کند و به سوی اخلاق پسندیده فرا می‌خواند.
تعلیم و تعلم است عمل مردم را پاک و خالص می‌گرداند و از شرک و ریا دور می‌سازد.
دانشمند فرهیخته
دکتر سید قادر لاهوتی
سیاستمدار نام آشنا و محبوبی که سیاستش اخلاقی بود اما اخلاقش سیاسی نبود، انسان وارسته‌ای که در نجابت نجیب، در شرأفت شریف، در اصالت اصیل، در کرامت کریم، در صداقت صادق، در عدالت عادل، در فضیلت فاضل، در عبادت عابد و در صلابت ثابت بود و هرگز عزّت را به قدرت و ثروت نیالود.
افسوس که تلاش‌های شبانه روزی تیم پزشکی جز حرمان و حیران حاصلی نداشت، اما وقتی تدبیرِ خلق از تقدیرِ خالق عاجز است، چاره‌ای جز تسلیم و رضا به رضایت حق نیست.
باعروج ملکوتی آن بزرگ‌مردی که سال‌ها در غم و شادی مردم استان شریک بود، غم و اندوه بر دیارمان سایه افکنده و دل همه دوستان و علاقه‌مندان‌ایشان مالامال از درد و حسرت گردید.
این مصیبت بزرگ را به مردم فهیم استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه فرهنگی، دانشگاهی، خانواده‌ی داغدار و دوستداران آن نیکمرد همیشه ماندگار تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت، غفران، رضوان الهی و برای بازماندگان، شکیبایی و تحمل ِاین مصیبت سترگ را مسئلت می‌نمایم
سید اقبال راستگوئی
رئیس اسبق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه
مشاور سابق استاندار در امور فرهنگی و روحانیت
--------------------------------------------------------------
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر غمناک در گذشت چهره فرهیخته و فرهنگی و متعبد و شاخص کهگیلویه بزرگ زنده یاد دکتر سید قادر لاهوتی مایه تألم و تأثر فراوان گردید رحلت آن عزیز سفر کرده را به خانواده محترمشان و جمیع بستگان نسبی و سببی و قاطبه دوستداران‌ایشان تسلیت عرض می‌کنم‌امیدوارم خداوند مهربان‌ایشان را در جوار رحمت خاصه‌اش قرار دهد و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید
والسلام علیکم و رحمت الله
سید علی محمد بزرگواری
------------------------------------------------------------------
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و اناالیه راجعون
ارتحال شخصیت فرهنگی و چهره ماندگار ادبی، مرحوم سید قادر لاهوتی را به همه علاقمندان، بستگان وخانواده محترم‌ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم
موج احساسات مردمی و نخبگان همه گروه‌ها وجریانات فکری درعزای ازدست دادن این شخصیت بزدگ و فرهیخته، نشانه مثبت و مباهاتی است که ارزش و احترام چهره‌های خدوم و فرهنگی راماندگارتر می‌نمایاند.
این موج احساسات باعث خواهد شد که فعالیتهای‌های فرهنگی شخصیت‌های علمی ادبی هیچگاه در پرتو و تشعشع فعالیت‌های جریانی نادیده گرفته نشود
امیدوارم که روح آنمرحوم مشمول رحمت و رضوان الهی قرار گیرد
و همه شخصیت‌های علمی و سیاسی استان باهمگرایی هرچه بیشتر، ضمن ارتقاء توسعه استان، زمینه گفتگو و ارتباط هرچه بیشتر بین جریانات سیاسی را فراهم آورند
صفدرپناهی مدیرحوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد
----------------------------------------------------------------
انالله و اناالیه راجعون
کل من علیھا فان و یبقی وجہ ربک ذوالجلال و الاکرام
در کمال تأسف و تألم فراوان با خبر شدیم، شخصیت ارزشمند و متدین جناب دکتر سید قادر لاهوتی کہ نماد مردم داری، صداقت و تقوی سیاسی در استان بودند دار فانی را وداع گفتند.
این ارتحال عظیم و شوک بزرگ را بہ مردم شریف استان کھگیلویہ و بویراحمد، سادات جلیل القدر رضا توفیق، بازماندگان و به تمام ارادتمندان بی‌شمار‌ایشان تسلیت عرض نمودہ و از خداوند منان مغفرت خاصہ حضرتش را برای آن مرحوم مغفور سفر کرده و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و ارادت‌مندان‌ایشان مسئلت دارم.
والسلام علیکم
حمید رضا رحیمی نیا
دبیرکل مجمع مدیران جهادی و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد
----------------------------------------------------------------------------
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون
تو خاموشی که بخواند؟!
تو می‌روی که بماند؟!
که بر نهالک بی‌برگ ما ترانه بخواند؟!
بُهت انگیز‌تر از ناگهان، آن مرد رفت
مردی که قناعت‌وار تکیده بود.
باچشمانی از سؤال و رخساره‌ای از حقیقت.  
مردی که خاطره‌ی کلامش بیدار می‌دارد.
مردی که با کتاب می‌شکفت.
مردی که سیاست را حد میزد با تازیانه‌ی اخلاق.
*درگذشتِ جانگدازِ ادیب توانا، سیاستمدار متعهد، عارف وارسته و دانشمند کم نظیر، استاد برجسته زبان وادبیات فارسی که عمر گرانب‌های خویش را در راه اعتلای زبان، ادب و فرهنگ این مرز وبوم صرف نمود، موجب تألم و تأثر جامعه‌ی علمی، ادبی و سیاسی ایران گردید، دانشی مردی که عشق به ادبیات وزین پارسی و بزرگان علم وادب در پیکره‌ی آثارشان جاری و ساری بود. عصاره‌ی ادب وعرفان واخلاق سرلوحه مشی سیاسی‌شان بود و با رفتار و کردار خود این درس بزرگ انسانی را به سیاست و سیاسیون زمانه داد. مردی که پاک زیست وهیچگاه مَنش وشرفش آلوده‌ی تزویر، ریا و دنیاداری نگردید.
شورای هماهنگی اصلاحات شهرستان کهگیلویه بزرگ، این مصیب جانسوز وفقدان جگر گداز را محضر عموم دوستداران وعلاقمندان استاد لاهوتی خانواده‌ای مکرم‌ایشان و نیز به جامعه علمی، ادبی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد، تسلیت عرض می‌نماید.
روانش و یادش گرامی باد.
« شورای هماهنگی اصلاحات کهگیلویه بزرگ»
----------------------------------------------------------------
بسم الله الرحمن الرحیم 
انالله و انا الیه راجعون
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
خانواده محترم لاهوتی و راست بالا ،سادات محترم و جلیل القدر رضا توفیق  
خبر رحلت  دکتر سید قادر لاهوتی(رحمت الله علیه) از سروهای سبز سرزمین شعر و ادب و فرهنگ  و سیاست و  دایره المعارف شفاهی تاریخ تمدنی ایلات کهگیلویه برای همه کسانی که از دور و نزدیک با نام و آوازه آن  فرهنگی فرهیخته اندک آشنایی هم داشتند،بسیار جانکاه و حزن انگیز است تا چه رسد به اقارب و بستگان و آشنایان و شاگردان و...
با نهایت تالم و تاثر  مصیبت از دست دادن  آن معلم فرزانه را  به همه دوستداران،اقارب، بستگان و خاصه به جامعه فرهنگیان استان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم .
شهرام مهدوی مطلق 
فرماندار بویراحمد
-------------------------------------------------------------
《 وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ》
خانواده بزرگوار و معظم؛ لاهوتی؛
خبر حزن‌انگیز و تأسف بار فقدان انسانی فاضل، شخصیتی که سودمند و مدبرانه زیست، سلوک و رویه‌ای مؤمنانه پیشه می‌نمود، منصفانه لب به سخن می‌گشود و چهره‌ای برجسته، شخصیتی نامدار و سیاستمدار شادروان، زنده نام مرحوم مغفور دکتر سید قادر لاهوتی بشدت موجب تأسف و تألم خاطرمان گردید.
ضمن تأسف فراوان، مصیبت فقدان آن شخصیت فهیم را صمیمانه به حضور خانواده معزز و داغدار لاهوتی، جمیع بستگان، اقارب و آشنایان بویژه مردم شریف و ارزشمند استان(ازجمله دوستان سیاسی و جامعه بزرگوار فرهنگیان )تسلیت و تعزیت عرض می‌نماییم. *
امیدواریم خداوند حکیم در ازای این حزن و اندوه به جمیع بازماندگان شکیبایی و بردباری
و به روح آن انسان معزز سفر کرده، اجر و مغفرت عطا فرماید.
ما را در غم خود شریک بدانید
محمدبهرامی۱۴۰۱
--------------------------
انالله و انا الیه راجعون
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.
بزرگ مردی از سپهر علم، اخلاق و سیاست جان به جان آفرین تسلیم و در جوار رحمت واسعه‌ی الهی سکنی گزید.
در آستانه‌ی اربعین شهادت سید الشهدا و یاران با وفایش، روح سیدی از تبار و سلاله‌ی سادات آسمانی شد و به اجداد طاهرینش پیوست.
بدون شک، فقدان *مرحوم دکتر سید قادر لاهوتی* (ره) که تأثیر بسزایی در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جنوب کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد داشت خلآ جبران ناپذیری خواهد بود.
اینجانب بنمایندگی از آموزش عالی استان کهگیلویه و بویر احمد، ضمن ابراز تاثر و تأسف عمیق، مراتب تسلیت و تعزیت خویش را محضر مردم شریف استان بویژه اهالی کهگیلویه بزرگ، نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان سیاسی واجرایی استان، سادات جلیل القدر، خانواده و بیت شریف و داغدار لاهوتی، شاگردان و دوستداران آنمرحوم ابلاغ می‌دارم.
از درگاه خداوند سبحان، رحمت واسعه‌ی الهی و حشر با شهدای کربلا برای آن عزیز و برای کانون داغدار شکیبایی و اجر صابرین مسالت می‌نمایم.
دکتر بهادر کرمی   
دانشگاه یاسوج
-------------------------
کلُّ مَنْ عَلی‌ها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ
خبر درگذشت برادر گرامی دکتر سید قادر لاهوتی استاد شعر و ادب،   فرماندار اسبق گچساران، سیاستمدار گرانقدر و دلسوز، مدیر توانا، صادق، تلاشگر و پاکدست همه مردم شریف استان را داغدار نمود.
 اینجانب این ضایعه بزرگ را خدمت مردم قدر‌شناس کهگیلویه بزرگ، خانواده محترم آن مرحوم و سایر بازماندگان تسلیت عرض کرده؛ از خداوند متعال برای روح آن عزیز سفر کرده رحمت و آمرزش و برای بازماندگان صبر و آرامش مسئلت می‌نمایم.
علی شهابی نسب
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد
----------------
و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون
خبر تاثر بار عروج و فقدان استاد پیشکسوت فرهنگی نیکو خصال و سیاستمدار اخلاق محور دیار کهگیلویه شادروان سیدقادرلاهوتی تمامی اهالی این دیار رادرهاله‌ای ازغم واندوه فروبرده واشک غم رابردیدگان زن ومرداین خطه جاری ساخته است
اکنون که آن شخصیت علمی و فرهنگی رخت ازمیان زمینیان برداشته وقصدآسمان نموده است، سنت‌های پسندیده کتابخوانی، مسجدمحوری، جماعت گزینی، عبادت وسلوک معنوی واخلاق وعرفان‌ایشان بعنوان شاخصه های  فضائل انسانی درمیان جامعه ساری و جاری و شایسته ترویج است.
اینجانب ضمن تألم و تاثر فراوان این فاجعه دردناک را به محضر تمامی فرهنگیان، فرهنگ دوستان و فعالان دردمند خداباور تسلیت عرض نموده، برای آن رحیل نیکوسرشت غفران و رضوان و حشر با شهدای کربلا و برای همسر، فرزندان، منسوبین گرامی، شاگردان ودوستداران‌ ایشان طلب صبر و اجر می‌نمایم.
سید عبد العزیز موسوی  
فرماندار کهگیلویه
١۴٠١/۶/١٢
------------------------
درگذشت معلم فرزانه مرحوم دکتر سید قادر لاهوتی موجب تاثر و تأسف شدید گردید. عشق و تبحرکم نظیر آن  استاد فرهیخته در گستره تعلیم و تربیت و حضور مؤثر او در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در خاطر مردم شریف  کهگیلویه بزرگ برای همیشه ماندگار خواهد بود. اینجانب این مصیبت سنگین را به دانشگاهیان، فرهنگیان‌  و به طور ویژه  دوستان و خانواده معزز و داغدار آن مرحوم صمیمانه  تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای‌ایشان آرامش و آمرزش و برای بازماندگان صبر و اجر خواهانم.
سید موسی خادمی
-----------------------------------------------------
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز پیام تسلیت صادر کرد.


---------------------------------------------------------------
علی مژدهی پور معاون وزیر و رئیس اسبق سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پی درگذشت «سید قادر لاهوتی» پیام تسلیتی صادر کرد.
در پیام دکتر علی مژدهی پور آمده است: درگذشت تأسف‌انگیز معلم و مربی با اخلاق مرحوم استاد سید قادر لاهوتی ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای اهل فرهنگ هنر و ادب در کهگیلویه وبویراحمد گردیده است. شخصیت احترام‌انگیز و روحیه توام با معنویت و ادب، استاد لاهوتی را شمع فروزان محفل دوستداران دانش و عموم فرهنگیان و تحصیلکردگان منطقه نموده بود.
چنانچه رفتار صمیمانه و صادقانه این مرد فاضل و متواضع یک رسم و الگوی ماندگار شده است و ان شا الله که روح بزرگ‌ایشان با اولیاء الهی و اجداد والا مقامشان مأنوس می‌باشد.
این فقدان تاثرانگیز را به خانواده، فرزندان و عموم اهالی فرهنگ دوست استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده، غفران و رحمت الهی برای‌ایشان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را از خداوند منان مسالت می‌نمایم.
علی مژدهی پور



----------------------------------------
بسم الله الرحمن الرحیم
اناالله واناعلیه راجعون
درگذشت استاد فرزانه و فرهنگی فرهیخته دکتر سیدقادر لاهوتی موجب تاثر وتأسف فراوان گردید. خدمات این استاد فرزانه و اخلاق مدار در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همیشه برای مردم استان به ویژه مردم کهگیلویه بزرگ ماندگار خواهد بود. این مصیبت عظیم را به همه‌ی دوستداران، فرهنگیان و دانشگاهیان و خانواده محترم‌ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای‌ایشان امرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان آرزوی صبرو سلامتی دارم.
علی پوزش فرماندار اسبق کهگیلویه
----------------------------------
اِنا لله واِناالَیهِ راجعون
روح بلند بزرگ معلم وارسته و فرهیخته ابرمرد مؤمن وخداترسی پرتلاش؛ آموزگار ادب واخلاق ومهرورزی؛ استادی زبردست شخصیت علمی سیاسی اجتماعی فرهنگی؛ شیرین سخن وبدیع سرای ادبیات مرحوم مغفورجنت مکان و خلدآشیان زنده یاد سیدقادر لاهوتی به ملکوت اعلی پیوست؛ اینجانب این ضایعه بزرگ را به جامعه فرهنگی استان و کشوروخانواده معظم‌ایشان وسادات جلیل القدر وایل تامرادی تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان صبر و اجر برای بازماندگان و علودرجات بهشتی برای آن مرحوم طالبم.
سرافراز اردشیری - عضو اسبق شورای شهر یاسوج
------------------------------
وبشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله وانا الیه راجعون

"از شمار دوچشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش
با نهایت تالم وتاثر فراوان درگذشت  غم انگیز دکتر سید قادر لاهوتی"طاب ثرا" را به جامعه علمی واساتید حوزه فرهنگ وادب تسلیت وتعزیت عرض می نماییم  روح ان معلم وادیب فرازانه که از خصال برجسته اخلاقی وایمانی برخوردار بود شاد باد خدایش بیامرزد ودرجنات النعیم درجوار اولیاء الله وصالحین واجداد طاهرینش محشور ومانوس بفرمایند برای استاد فرزانه رحمت ومغفرت رضوان الهی را مسالت داریم وبرای بازمندگان وبیت شریف سعید فقید صبر جمیل واجر جزیل خواهانیم

حزب موتلفه اسلامی
استان کهگیلویه وبویراحمد
----------- - --------------
« انا لله و انا الیه راجعون »

لاهوتی ، یاقوتی کیمیا در سیاست ، صداقت و معرفت ، ملکوتی شد .

هنوز از غم جانگداز بزرگمرد اخلاق ، زنده یاد علی خواجوی فارغ نشده بودیم که باز خسران گران و طوفان خزان ، پنجه در پنجه ی جان ِ استان انداخت ‌و بر دکتر سید قادر لاهوتی سایبان مرگ افراخت و دوستدارانش را در مصیبتی عظیم و ماتمی الیم فرو برد و جبهه اصلاحات استان را از مهرش محروم و از غمش محزون کرد .

لاهوتی به همه فهماند که سیاست  شرافت می خواهد و تنها بهای رفاقت صداقت است ، آه که در نبودش ، اخلاق چه هجرانی و اخلاص چه حیرانی می کشد. او بیشتر از آنکه مقلِد باشد ، مقلَّد بود .

آن بزرگمرد با دانش ، نگرش ، بینش ، روش و منشِ سیستم ورزی ، دلها را تسخیر ، اخلاق را تعبیر ، زندگی را تطهیر ، دلبستگی های دنیوی را تغییر  و انسانیت را تفسیر کرد .
اما صد حیف که تقدیر ، تدبیر ندارد .

لاهوتی هرگز پای در بازار مکاره ی تزویر و ریا ننهاد و تا پایان عمر در این مسیر پرسنگلاخ ،  ثابت قدم و استوار ماند و به همه ثابت کرد که حفظ شرافت و نجابت در سرای سیاست تاوان دارد .

این مصیبت بزرگ را به جامعه ی علمی ، فرهنگی ، دانشگاهی ، سیاسی ، بخصوص اصلاح طلبان استان و خانواده و فرزندان شریف ، عزادار و دل شکسته ی آن وارسته ی به خدا پیوسته ، تسلیت و تعزیت عرض می نماییم
خداوند روح بلند و ملکوتی این بزرگمردِ همیشه جاوید را با مقربان و مخلصان درگاهش محشور و به الطافش  مقرون فرماید . روحش شاد و یادش گرامیباد .

   سید عسکر عرفانی زاده - یاسوج

--------------------------------'------
*کل نفس ذائقه الموت*
خبر درگذشت دوست دیرین، اندیشمند صادق و نویسنده توانا مرحوم استاد قادر لاهوتی همه ما را متاسف نمود
این مصیبت را به مردم شریف  کهگیلویه بزرگ و همه دوستدارانش و بیت مکرمش عرض تسلیت دارم
رجاء واثق دارم که باصالحین و صدیقین محشور شوند
خداوند به همه بازماندگانش صبر و سلامتی عنایت فرماید
محمودرضا ضرغامی
------------------------------
انالله و‌ انا الیه راجعون
درگذشت تاسف‌بار چهره نام‌آشنا و فرهیخته دکتر سید قادر لاهوتی موجب اندوه و تالم خاطر دوستان و علاقه‌مندان و شاگردان آن عزیز فقید شد.
استاد لاهوتی شخصیت مورد اعتماد و اثرگذار در استان کهکیلویه و بویراحمد بود و خدمات و تلاش‌های بی‌شائبه او به فرهنگ و رشد و توسعه استان همواره در خاطر مردم شریف این دیار خواهد ماند.
اینجانب با همدردی و عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان، از قادر متعال آرامش ابدی آن عزیز را در جوار اولیا و صلحا در بهشت برین و‌ برای بازماندگان صبر در این مصیبت را مسألت می‌دارم.
آذر منصوری
دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
----------------------- -----
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت دکتر سیدقادر لاهوتی از چهره‌های برجسته سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.
مرحوم لاهوتی ازجمله فرهیختگانی بود که جایگاه ویژه‌‌ای نزد مردم داشت. نقش سازنده‌ او در توسعه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی استان قابل تقدیر است.
مردم‌داری، اخلاق‌مداری و ثابت‌قدم ماندن در مسیر اصلاح‌طلبی شهرت وی را از فراتر از مرزهای استان برده بود.
در شرایط پیچیده کنونی ایران که نقش نخبگان محلی خاص و خطیر است، بی‌تردید فقدان مرحوم لاهوتی در حل معضلات منطقه‌ای و ملی بیش از پیش احساس خواهد شد.
اینجانب ضایعه درگذشت این شخصیت ارزنده را به دوستان و خانواده دکتر لاهوتی و کلیه اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه فعالان فرهنگی و سیاسی این استان تسلیت گفته و علو درجات را برای روح آن مرحوم از درگاه خداوند منان خواستارم.

سیدحسین مرعشی
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران
-----------------------------
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خانواده داغدار لاهوتی
مشیت الهی بر این تعلق گرفته تا بهار فرحناک زندگی را خزانی ماتمزده به انتظار بنشیند؛ و این بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش در فراخنای بیکران هستی و یگانه راز جاودانگی اوست.
دکتر سید قادر لاهوتی این استاد متواضع، انسانی وارسته و فرهیخته، که عمر پربار خود را وقف سیاست و فرهنگ این دیار کرده است.
اینحانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک، علو درجات را برای ایشان و صبر وشکیبایی را برای خاندان محترم لاهوتی از خداوند باری تعالی مسئلت دارم .
احسان تابش نژاد
-----------------------
ادامه دارد....
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس
Iran, Islamic Republic of
اینها که بیشترش بدوبیراه میگفتن چطور الان در مرسم خاکسپاری دلسوز و غمزده شدن
خرمی
Iran, Islamic Republic of
خب پشیمان شدند و یاد گرفتند در این فریبای فانی، ممکنه نفر بعدی خودشان باشند
عبداله اسلامی نژاد
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد.
حیف که طایفه گرایی و تعصب نزاشت نماینده بشه وگرنه کمک زیادی به پیشرفت کهگیلویه میشد .
چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

احزاب‭ ‬در‭ ‬کشور‌های‭ ‬مختلف‭ ‬نقش‭ ‬بسیار‭ ‬پررنگی‭ ‬در‭ ‬جریانات‭ ‬گوناگون‭ ‬سیاسی‭ ...
کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

‭ ‬افت‭ ‬سرعت‭ ‬اینترنت‭ ‬ادامه‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬موضوع‭ ‬تاثیر‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬بر‭ ‬کسب‭ ...
معمای سر به مهر بنزین

معمای سر به مهر بنزین

انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین از ماه آینده باعث شد تا شائبه افزایش قیمت این کالا که از ...
1