کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

عدالت محوری و شایسته‌سالاری در چینش مدیران؛ مطالبه مردم و اقشار مختلف

8 شهريور 1401 ساعت 11:21

روز گذشته نیز وزیر کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران این توضیح را داده که «از نخبه ها و مدیران حوزه گچساران و باشت باید استفاده شود». نه تنها وزیر کشور، بلکه ارکان نظام نیز عدالت در چینش مدیران را یک موضوع مهم عنوان می کنند.


در یک سالی که دولت در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شده، خیلی از مدیران در حوزه‌های تخصصی خود مشمول تغییر و تعویض شدند.
به گزارش کبنا، چینش مدیران استانی از مناطق مختلف استان، بحث عدالت در توزیع را پیش می‌کشد. مدیران کل که در مرکز استان مستقر می‌شوند اگر بصورت عادلانه‌ای و شایسته‌‌گزینی از مناطق مختلف چینش نشوند، بی‌عدالتی به وجود می‌آید.
طی این مدت خیلی از مدیران از حوزه‌های بویراحمد یا کهگیلویه در مرکز استان مستقر شدند. در واقع چینش‌ها به صورتی شده که تعداد نیروهای باشت و گچسارانی‌ها در مرکز استان به نسبت دو حوزه دیگر رو به کاهش است.
هر مدت یک بار که مدیران گچسارانی و باشتی مشمول تغییر می‌شوند و مدیری از حوزه‌های انتخابیه دیگری جایگزین می‌شود، افکار عمومی این ضعف و ایراد را بیش از پیش می‌بینند و انتظار دارند که چینش مدیران به شکلی عدالت محورانه‌ای و شایسته‌سالاری باشد.
روز گذشته نیز وزیر کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران این توضیح را داده که «از نخبه‌ها و مدیران حوزه گچساران و باشت باید استفاده شود». نه تنها وزیر کشور، بلکه ارکان نظام نیز عدالت در چینش مدیران را یک موضوع مهم عنوان می‌کنند.
هر چند که مدیران این منطقه از جمله استاندار در رأس امور هستند، ولی شاید همین موضوع باعث شده که عدالت در چینش مدیران کل و معاونان آنان به شکل بایسته‌ای اجرا نشود. در واقع نباید باشتی بودن استاندار باعث شود حق گچسارانی‌ها و باشتی‌ها در این چینش پایمال شود. هر چند که نباید از حق گذشت، برخی از مدیران کل استان از همین منطقه‌اند. ولی در اداراتی مثل بنیاد شهید، منابع طبیعی و... مسئولان گچساران و باشتی حضوری ندارند.
در ادارات، حداقل اگر یک مدیرکل گچسارانی بوده، معاونان او از حوزه‌های دیگر هستند. از طرفی اگر یک مدیر کل بویراحمدی بوده، باید معاونان او از حوزه‌های دیگر انتخاب شوند. این تعامل در میان نمایندگان حوزه‌های انتخابیه و در سطح دولت باید وجود داشته باشد.
مردم از نماینده مجلس و دولت انتظار دارند که در این زمینه تا دیر نشده، ورود کنند و کاری کنند که عدالت در چینش مدیران اجرا شود.


کد مطلب: 451944

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451944/عدالت-محوری-شایسته-سالاری-چینش-مدیران-مطالبه-مردم-اقشار-مختلف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1