تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۵۱۹۴۴
کبنا گزارش می دهد؛

عدالت محوری و شایسته‌سالاری در چینش مدیران؛ مطالبه مردم و اقشار مختلف

۹
۰
عدالت محوری و شایسته‌سالاری در چینش مدیران؛ مطالبه مردم و اقشار مختلف
کبنا ؛
در یک سالی که دولت در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شده، خیلی از مدیران در حوزه‌های تخصصی خود مشمول تغییر و تعویض شدند.
به گزارش کبنا، چینش مدیران استانی از مناطق مختلف استان، بحث عدالت در توزیع را پیش می‌کشد. مدیران کل که در مرکز استان مستقر می‌شوند اگر بصورت عادلانه‌ای و شایسته‌‌گزینی از مناطق مختلف چینش نشوند، بی‌عدالتی به وجود می‌آید.
طی این مدت خیلی از مدیران از حوزه‌های بویراحمد یا کهگیلویه در مرکز استان مستقر شدند. در واقع چینش‌ها به صورتی شده که تعداد نیروهای باشت و گچسارانی‌ها در مرکز استان به نسبت دو حوزه دیگر رو به کاهش است.
هر مدت یک بار که مدیران گچسارانی و باشتی مشمول تغییر می‌شوند و مدیری از حوزه‌های انتخابیه دیگری جایگزین می‌شود، افکار عمومی این ضعف و ایراد را بیش از پیش می‌بینند و انتظار دارند که چینش مدیران به شکلی عدالت محورانه‌ای و شایسته‌سالاری باشد.
روز گذشته نیز وزیر کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران این توضیح را داده که «از نخبه‌ها و مدیران حوزه گچساران و باشت باید استفاده شود». نه تنها وزیر کشور، بلکه ارکان نظام نیز عدالت در چینش مدیران را یک موضوع مهم عنوان می‌کنند.
هر چند که مدیران این منطقه از جمله استاندار در رأس امور هستند، ولی شاید همین موضوع باعث شده که عدالت در چینش مدیران کل و معاونان آنان به شکل بایسته‌ای اجرا نشود. در واقع نباید باشتی بودن استاندار باعث شود حق گچسارانی‌ها و باشتی‌ها در این چینش پایمال شود. هر چند که نباید از حق گذشت، برخی از مدیران کل استان از همین منطقه‌اند. ولی در اداراتی مثل بنیاد شهید، منابع طبیعی و... مسئولان گچساران و باشتی حضوری ندارند.
در ادارات، حداقل اگر یک مدیرکل گچسارانی بوده، معاونان او از حوزه‌های دیگر هستند. از طرفی اگر یک مدیر کل بویراحمدی بوده، باید معاونان او از حوزه‌های دیگر انتخاب شوند. این تعامل در میان نمایندگان حوزه‌های انتخابیه و در سطح دولت باید وجود داشته باشد.
مردم از نماینده مجلس و دولت انتظار دارند که در این زمینه تا دیر نشده، ورود کنند و کاری کنند که عدالت در چینش مدیران اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مسلمان
Iran, Islamic Republic of
علی الظاهر که اینجوراست که هرمدیری را در هر دستگاهی گذاشتند ،ان دستگاه بنام طایفه مدیر ونماینده سند می خورد وکل زیرمجموعه باید هم شهری وهم طایفه خودش باشد وبقیه شهرستانها تعطیل.
سهم گچساران در ادرات کل منابع طبیعی ،محیط زیست،ارشاد،جهاد کشاورزی ...
کجاست.هرچند گچساران درهمه جا بی بهره ومحجور مانده.
عدالت
Iran, Islamic Republic of
مردم وافکار عمومی گچساران نه استاندار ونه چند نفر نزدیکانش دراستانداری سهم خود نمی دانند.وسهم خود را حضور مدیران اجرایی ونخبگان خود دردستگاههای تخصصی که حق مسلمشان هست،ازنماینده مطالبه می کنند وارزیابی نماینده برای اعتماد ویا عدم اعتماد برای دور بعد بر این اساس است.نخبگانی که سالهاست در دستگاههای اجرایی استان مظلومانه تلاش می کنند وهیچ فرصت ارتقاءنداشتند ویا بنا به دلایل مختلف از استان رفتند .
باوی
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم بدانند نه انتصاب استاندار ومنصوبینش ونه شعار دخالت نکردن در انتصابات توجیهی برای عدم حمایت از فرزندان کچساران وباشت نمی شود.
کسی از شما توقع بیجا ندارد ولی دفاع از حق نیروهایی که سالیان طولانی واغلب بالای 20 سال سابقه در دستگاه خود دارند ولی حمایت کننده ای نداشتن وعلی رغم شایستگی وتوانمندی منزوی شدند ،وظیفه شماست.شما درانتصاباتی که نیروهای گچساران وباشت بالاترین سابقه وتوانمندی را داشتند ولی بدلیل عدم حمایت شما مدیریت را به رقیب خود با کمترین سابقه وتوانایی باختند،پیش خداومردم چه جوابی دارید.
باهوش
Iran, Islamic Republic of
تصویر به وضوح نشان می دهد که مشت موحد کاملا پراست از سهمش وانگشت اشاره به کف خالی دستان اقای حسینی دارد.واما روشنفکر هم سهمش را تمام وکمال گرفته وناظر بر اوضاع است.
امین
Iran, Islamic Republic of
جهاد منابع طبیعی یه نفر گچسارانی وجود ندارد واقعا براتون متاسفم حالا که عرضه نداشتین مدیر منابع طبیعی رو بزارین چرا همون فرهام جلیلی یه دونه معاون را حفظ نکردین واقعا خجالت آوره براتون متاسفم
درویش
Iran, Islamic Republic of
آقای حسینی .منابع طبیعی یه دونه معاون گچسارانی رو هم برداشتن مدیرکلی نخواستیم دیگه معاون هم نمیزارن
هما
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت گچساران و باشت بی صاحب
Iran, Islamic Republic of
گچساران نماینده ندارد.وگرنه چرا باید کل نیروهای گچساران در کمیته استان حذف شدند .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
وقتی نماینده زیر درخت خوابه یا تو اسنپ و ساندویچ فروشیه باید این بلا سرمون بیاد
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1