کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

درآمد عده ای محدود نباید سبب به خطر افتادن سلامت مردم شود

26 مرداد 1401 ساعت 13:10

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه کشتار غیر مجاز دام گفت: نباید به خاطر درآمد عده ای محدود که کشتار غیر مجاز دارند سلامتی مردم به خطر افتد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه کشتار غیر مجاز دام گفت: نباید به خاطر درآمد عده ای محدود که کشتار غیر مجاز دارند سلامتی مردم به خطر افتد.
به گزارش کبنا از یاسوج، جلسه پیگیری کشتار غیر مجاز دام به ریاست  هاشمی مهر ، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز چهارشنبه  ۲۶ مردادماه در سالن شماره دو استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد‌.
معاون سیاسی استاندار در این جلسه با بیان اینکه  برای سلامتی مردم نباید هیچ اغماضی داشت، گفت: نباید به واسطه درآمد افرادی محدود  سلامتی افراد به خطر افتد بنابراین با وجود ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان باید کشتارهای غیرمجاز در نبود نظارت ها شناسایی و ساماندهی شوند.
هاشمی مهر با بیان اینکه تکلیف شرعی و قانونی داریم برای سلامتی مردم کار کنیم، گفت: اطلاع رسانی به مردم از طریق صدا و سیما و رسانه ها در خصوص عدم خرید به علت مشکلات و بیماری های مختلف در کشتارهای غیر مجاز  دنبال شود.
 وی به ضرورت ساماندهی  کشتارهای غیرمجاز دام در نبود مجوز، کشتار بهداشتی اشاره کرد و گفت: در مرحله  اول با آموزش و فرهنگ سازی مانع از از خرید کشتارهای غیر مجاز باشیم در مرحله دوم با حضور میدانی با هدف سلامت جامعه و پرهیز از خطرات باید  جلوی کشتارهای غیر مجاز گرفته شود از طرفی خواهان ایجاد مشکل برای درآمد افراد نیستیم بلکه خواهان ساماندهی کشتارهای غیر مجاز هستیم.

این مسئول گفت: ۲۷ هزار زوج نابارور داریم که بخش زیادی از آن به دلیل تولیدات تغییر ژن یافته محصولات غذایی است بنابراین باید در ابعاد مختلف جامعه به سلامت جامعه توجه کرد.
سید مختار رجائی فر ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از همراهی معاونت محترم سیاسی امنیتی استانداری و دستگاه های همکار بالاخص مجموعه دستگاه قضا و نیروی انتظامی گفت :مجموعه دامپزشکی علی رغم همه مشکلات و کمبودها ، در برخورد با کشتار غیرمجاز در سطح استان جدی بوده  و  برای موفقیت در این بخش ، همراهی و همکاری همه دستگاه های اجرایی نیاز است.
وی با بیان اینکه از سالهای گذشته مراکز کشتار غیرمجاز دام در برخی از نقاط استان بویژه ورودی شهر یاسوج  فعالیت دارند، اظهار کرد: سالهای زیادی است که با معضل کشتار غیرمجاز دام در استان روبرو هستیم و در این بین اگرچه دامپزشکی وظیفه برخورد با متخلفان را دارد، اما هیچ ابزاری برای برخورد جدی با متخلفان در اختیار نداریم و نیازمند مساعدت و همراهی همه دستگاه های اجرایی هستیم..
دکتر رجائی فر  در خصوص  کشتار غیرمجاز دام بعنوان یکی از عوامل اصلی انتشار بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت: این بیماری یکی از 800  نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که از راه‌هایی نظیر؛ گزش بوسیله کنه‌هایی که از روی بدن دام به انسان منتقل می‌شوند، تماس با خون و لاشه حیوان آلوده، تماس با خون و ترشحات بدنی فرد آلوده، انسان می‌تواند به این بیماری مبتلاء شود.
وی از ارجاع 89  پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی واحد متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه از ابتدای سال جاری تا کنون در استان  خبر داد و بیان کرد: با تداوم طرح‌های مختلف نظارتی با متخلفان این حوزه بدون مماشات برخورد خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان با هشدار در مورد ویروس کرونا و کشتار غیرمجاز دام از مردم خواست با در نظر گرفتن مخاطرات کشتار غیرمجاز دام برای حفظ سلامت خود و خانواده از خرید گوشت از مراکز کشتار غیرمجاز دام خودداری کنند.
وی با تاکید برآموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه فعالیت‌های دامپزشکی اضافه کرد: نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و به تبع آن بر فرآورده‌های خام دامی لازمه رسیدن به هدف تغذیه جامعه سالم است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد  مجدداً خواستار همدلی، همیاری و همکاری دلسوزانه همه به ویژه مسئولان برای رسیدن به اهداف دامپزشکی در تامین سلامت و امنیت غذایی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه شد و گفت: به هیچ وجه ما خواستار تعطیلی این مراکز و بیکار شدن افراد نیستیم صرفاً انتظار داریم دام های این مراکز به سمت کشتارگاه ها سوق داده شود تا همه نظارت های بهداشتی و شرعی و همچنین موارد مدنظر همکاران محیط زیست در بخش زیست محیطی رعایت شود.
 دکتر رهبر ، معاون دادستان‌ مرکز استان  در این جلسه با بیان اینکه باید نرخ کشتار برای قصاب پیشنهاد و ارزیابی شود، گفت: برخورد و پلمپ مقطعی است زیرا به دلیل سود سرشار آن بعدی از مدتی فعالیت آنها دوباره از سر گرفته می شود.
 رهبر به ضرورت  برنامه ریزی ها برای جلوگیری از کشتار غیر مجاز اشاره داشت و گفت: نماینده ای از افراد قصاب باید  در مواقع مختلف حضور داشته باشد و فرایند کشتار، قیمت گذاری ها، آسیب ها برای آنها تشریح شود.
 وی گفت: همه افراد شاغل در این بخش می بایستی شناسنامه دار شوند تا اگر مشکلی در حوزه دام مشاهده شد به راحتی شناسایی شوند.
 سرهنگ پرویزیان ، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح به نبود آگاهی کافی در خصوص دام بیمار و توزیع آن که دچار بیماری های عفونی هستند اشاره کرد و  گفت: کشتار دام علاوه بر منطقه تنگاری  ، در گنجه ای نیز مشاهده می شو د که نیاز است در این خصوص هرچه زودتر تدابیرلازم اندیشیده شود.
وی  ادامه داد : بسیج و سپاه همچنان آمادگی همکاری با مجموعه دامپزشکی برای ساماندهی کشتارهای غیر مجاز است

 


کد مطلب: 451506

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451506/درآمد-عده-محدود-نباید-سبب-خطر-افتادن-سلامت-مردم-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1