کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گفت و گو با مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد؛

حرکت بزرگ دولت سیزدهم در بیمه همگانی؛ مردم از این فرصت استفاده کنند / مدیریت امانت است / گروه های انقلابی و اصولگرا از اشتقاق و تفرقه جلوگیری کنند

25 مرداد 1401 ساعت 18:58

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد تحت پوشش بیمه سلامت از 70 درصد تخفیف در ویزیت سرپایی، داروخانه، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه و رادیولوژی، همچنین در بیمارستان ها از 90 تا 95 درصد تخفیف برخوردار می شوند.


مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد تحت پوشش بیمه سلامت از 70 درصد تخفیف در ویزیت سرپایی، داروخانه، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه و رادیولوژی، همچنین در بیمارستان ها از 90 تا 95 درصد تخفیف برخوردار می شوند.
دکتر کیان دهراب پور امروز سه شنبه (25 مردادماه 1401) در گفت و گو با خبرنگار کبنا اظهار کرد: دولت سیزدهم این ظرفیت را ایجاد کرده که همه کسانی که فاقد پوشش بیمه درمانی هستند حداقل سه ماه بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت باشند.
مردم از خدمات بیمه همگانی خود را بی بهره نکنند
دهراب پور بیان کرد: 32 دفتر پیشخوان دولت در استان وجود دارد که خدمات ثبت نام در بیمه سلامت را انجام می دهند.
وی گفت: با 1200 بیمه درمانی قرارداد بسته ایم که افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند را تحت بیمه درمانی قرار دهند و باید خدمات مورد نظر را در قبال بیمه شدگان انجام دهند، در صورتی که کم کاری و کمبود و نقایصی در این مراکز وجود داشت، مردم این موضوع را انتقال دهند تا در اسرع وقت مشکلات را حل کنیم.
دهراب پور افزود: افراد تحت پوشش بیمه سلامت از 70 درصد تخفیف در ویزیت سرپایی، داروخانه، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه و رادیولوژی، همچنین در بیمارستان ها از 90 تا 95 درصد تخفیف برخوردار می شوند.
وی گفت: دهک های اول تا سوم که بیمه رایگان دارند، از تخفیف 95 درصدی بستری در بیمارستان، تخفیف 80 درصدی در مراکز سرپایی، داروخانه و مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی برخوردار هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: موضوع دیگر، درمان نازایی است، قریب به 13 هزار زوج نازا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که برای درمان خود هزینه های زیادی را متقبل می شوند.
تخفیف 90 درصدی هزینه های نازایی
وی گفت: با هماهنگی هایی که صورت دادده ایم، 90 درصد هزینه های نازایی تخفیف داده می شود.
دهراب پور عنوان کرد: دو مرکز بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز درمانی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج خدمات مربوط به نازایی را ارائه می دهند. مادران باردار بیمه رایگان و کودکان تا 5 سال بیمه رایگان دارند.
وی افزود: از نظر اعتباری و مالی بیمارستان های استان و مراکز بیمه روستایی را مورد حمایت خود قرار می دهیم، انتظار داریم که اسناد خود را از طریق سامانه های مورد نظر انتقال دهند و در اولین فرصت پول را به حساب آنها انتقال دهیم.
دهراب پور گفت: آخر تیرماه با همه داروخانه های استان تصفیه حساب کرده ایم، وضعیت اعتباری به شکلی است که از ناحیه بیمه سلامت به روز هستیم  و هدف این است که پول دانشگاه در اولین فرصت واریز شود تا پزشکی که در بیمارستان و مرکز روستایی کار می کند، حقوق خود را به موقع دریافت کند و با انگیزه بیشتری کار کند.
دهراب پور افزود: به عنوان مدیر این دغدغه را دارم و وظیفه خودم می دانم که حقوق پزشک، ماما، و بطورکلی پرسنل درمانی به موقع پرداخت شود، تا دغدغه ای از این جهت نداشته باشند و آنها هم خدمات مناسب و مطلوبی را به مردم ارائه دهند.
حرکت بزرگ دولت سیزدهم در بیمه همگانی
دهراب پور بیان کرد: این دغدغه را دارم که از وقت خود بزنم، تهران بروم، به روستاها و عشایر سر بزنم، و مشکل عزیزان را حل کنم. به پست و مسئولیت به دیده ای که استفاده مالی یا خدای ناکرده استفاده سیاسی و اجتماعی کنم را ندارم. این مسئولیت ظرفیتی است که بتوانیم با حل مشکل مردم، دل مردم را نسبت به نظام و انقلاب متصل تر کنیم و اعتماد و رضایت مردم را بیشتر کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: نظام و دولت دارد در این حوزه سرمایه گذاری می کند و در سال اخیر برای ارتقای سلامت مردم عنوان کرده که می توانیم برای 5 تا 6 میلیون نفر بیمه رایگان ایجاد کنیم، این حرکت بزرگی از سوی دولت است و مردم ما می توانند از این فرصت استفاده کنند.

خدمات رایگان برای فرزندان افرادی که از پوشش بیمه درآمده اند
دهراب پور افزود: برخی از خانواده هایی که تحت پوشش بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح یا تامین اجتماعی و ... هستند، ممکن است که نتوانند از تحت پوشش بودن باشند استفاده کنند. ولی در بیمه سلامت این ظرفیت را داریم که خانواده ها بتوانند فرزندان خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.
وی با بیان اینکه «بیمه همگانی برای استفادۀ همه مردم است» اظهار کرد: فرزندان افرادی که از پوشش بیمه درآمده اند، می توانند با مراجعه به دفتر پیشخوان تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: طرح دارویار از یک ماه پیش آغاز شده، خیال مردم راحت باشد که هیچ هزینه ای بر داروها افزایش نیافته است،  ولی به دلیل برداشته شدن ارز ترجیحی و آزاد شدن قیمت داروها، این هزینه مترتب افرادی است که فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند، که این افراد نیز می توانند تحت پوشش بیمه همگانی قرار بگیرند که خرید داروها بصورت آزاد را متحمل نشوند. این نیز فرصت خوبی است برای اینکه افراد خود را تحت پوشش بیمه همگانی قرار دهند.
چگونگی حضور در سازمان بیمه سلامت
دهراب پور گفت: از 20 اردیبهشت ماه 1401 به عنوان سرپرست اداره کل بیمه سلامت در خدمت هم استانی های عزیز بوده ام، قبل از این به عنوان رئیس اداره طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی بوده ام.
وی گفت: بنده از قبل با آقای احمدزاده آشنا بودم و ایشان از من شناخت داشتند. در آبان ماه سال قبل، از طرف استاندار به عنوان تک کاندیدای ریاست در مدیرکلی سازمان بهزیستی استان معرفی شده بودم، یک هفته بعد از معرفی، من خودم متوجه این موضوع شدم و به بنده خبر دادند.
مدیر ارشد بیمه سلامت استان گفت: بعد از یک ماه، رویه سازمان بهزیستی برای انتخاب مدیران تغییر پیدا کرد و نظر دولت بر این بود که مدیران سازمان بهزیستی حتما از درون خود این سازمان انتخاب و انتصاب بیابند. قبل از این، خیلی از مدیران سازمان بهزیستی کشور از مدیران دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب می شدند، نظر نمایندگان استانی و مدیران در خصوص بنده کاملا مثبت بود و نظر منفی و مخالفی وجود نداشت. ولی پس از تغییر رویه، آقای احمدزاده استاندار، بنده را به عنوان مدیرکل بیمه سلامت معرفی کردند که باز هم نظر مخالفی وجود نداشت.
دهراب پور اظهار کرد: با وجود محدودیتی که سازمان بیمه سلامت در انتصاب مدیران خود داشت ولی این توفیق نصیب بنده شد و این امانت به دست بنده سپرده شد که بتوانم در راستای اهداف سازمان بیمه سلامت در استان قدم بردارم.
مدیریت امانت است
وی گفت: ما باید این مدیریت ها را به دیده امانت نگاه کنیم، نه به عنوان اینکه چون فعال سیاسی هستیم باید از این سیاسی بودن خود بهره ای ببریم.
دهراب پور گفت: از روز اول انتصاب، از همه فرصت هایی که داشتم، فرصت رایزنی با مدیران ملی و استانی و همینطور فرصت های رسانه ای، در راستای اهداف سازمان بیمه سلامت قدم برداشتم.
وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت مهمترین سازمان بیمه پایه در کشور است. بیش از 70 درصد بیمه شدگان درمانی تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: کلیه روستاییان، عشایر، شهرهای زیر 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
دهراب پور گفت: در مناطق کمتر برخوردار از جمله منطقه زیلایی، شهرستان هایی مثل لنده حضور یافتیم، مرکز بهداشتی و درمانی زیلایی، موشمی زیلایی مشکلاتی دارد، در خصوص مسائل مرتبط با سلامت و بیمه مردم در جلسه شورای اداری لنده صحبت شد.
وی افزود: در طی این چند ماه گذشته، به همه شهرستان ها بازدید داشتم، به مناطق محرومی مثل منطقه زیلایی بازدید داشتم، کمبودها و نقص ها را مشخص کردم، طبق وظیفه نقص هایی که باید برطرف شوند را مشخص کردم. ما موظف هستیم که به پزشک و کارشناسی که در منطقه ای خدمت می کنند پولی را پرداخت کنیم، و دانشگاه هم وظیفه دارد که زیرساخت های مورد نیاز مردم را تأمین کند.
درخواست از گروه های انقلابی و اصولگرا
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: به عنوان دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران که یکی از گروه های سیاسی اصولگرا است، از همه گروه های انقلابی و اصولگرا این تقاضا را دارم که از تشتت آرا جلوگیری کنند، به یکدیگر نزدیک تر شوند، یک ید واحد شوند، تأثیر منفی پراکندگی ها بیشتر از تأثیر مثبت آنها است.
وی با اظهار اینکه باید همواره خدمت رسانی به مردم را مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید جریان هایی که دل در گرو مردم و انقلاب دارند از اشتقاق و تفرقه جلوگیری کنند، و بتوانیم از نظر کمی و کیفی با قدرت بیشتری به مردم خدمت کنیم.


کد مطلب: 451481

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451481/حرکت-بزرگ-دولت-سیزدهم-بیمه-همگانی-مردم-این-فرصت-استفاده-کنند-مدیریت-امانت-گروه-های-انقلابی-اصولگرا-اشتقاق-تفرقه-جلوگیری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1