کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

واکنش توئیتری فعال اجتماعی؛ درس عبرتی که منسون به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد داد / ضرورت احداث سد آبریز کهگیلویه

24 مرداد 1401 ساعت 15:04

بارش باران‌های سیل‌آسا در کهگیلویه و بویراحمد که موجب خسارت به زیرساخت‌های شهری، اموال مردم و کشاورزان شده است، با واکنش‌های رسانه‌ای روبه‌رو شد.


بارش باران‌های سیل‌آسا در کهگیلویه و بویراحمد که موجب خسارت به زیرساخت‌های شهری، اموال مردم و کشاورزان شده است، با واکنش‌های رسانه‌ای روبه‌رو شد.
به گزارش کبنا، بارش‌های سنگین که بر پایه فعالیت سامانه منسون به زیرساخت‌های مختلف به ویژه کشاورزی و آبزی‌پروری کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد و هزاران قطعه ماهی نیز تلف شد.
یکی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد که به شدت بر اثر سیلاب‌ها آسیب دید، منطقه دشمن زیاری و کلات بود؛ منطقه‌ای که ماه‌هاست بحث احداث سد در آن نقل محافل است. از آنجایی که یکی از کارکردهای سدها کنترل سیلاب‌هاست به‌نظر می‌رسد پدیده منسون حداقل این درس را به مسئولان و مخالفان این پروژه داد که احداث سد آبریز تبدیل به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر شده است.
در همین راستا صیاد خردمند فعال اجتماعی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مجموعه خسارات زیر نشان می‌دهد احداث سد در منطقه «دشمن زیاری» ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است؛
طبق اطلاعات موثق ۲۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع برنج و ۵ میلیارد تومان خسارت به باغات در سیل اخیر به این منطقه وارد شده است.
هزینه سرآب‌بندی کانال‌ها و پمپاژهای عمومی و خصوصی حاشیه رودخانه نیز در مجموع بیش از دو میلیارد خسارت دیده‌اند.


کد مطلب: 451445

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451445/واکنش-توئیتری-فعال-اجتماعی-درس-عبرتی-منسون-مسئولان-کهگیلویه-بویراحمد-ضرورت-احداث-سد-آبریز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1