تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۴۵۱۴۱۶
یادداشت ارسالی؛

پروژه آب رسانی لوداب آزمونی برای آبفای استان و مسئولان

محمد حسن حقیقت
۴
۰
پروژه آب رسانی لوداب آزمونی برای آبفای استان و مسئولان
کبنا ؛
یادداشتی از محمد حسن حقیقت؛ امروزه و با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پیشرفت‌های قابل توجه در تمامی ابعاد و پارامترهای شهری و روستایی، شاید باورش سخت باشد که ما هنوز در تأمین آب آشامیدنی دچار مشکل باشیم. بی جهت نیست که ما را جز محروم‌ترین نقاط کشور می‌دانند وقتی هنوز در تامین ابتدایی‌ترین نیازهای انسانی این مردم مانده‌ایم. بخش لوداب، و دهستان‌های زیرمجموعه از جمله دهستان چین، روستاهای شهید برهمن، شهدای عدالت منش، تنگ الچ، نامداران، اسلام آباد، ده سروش شماری از این مناطقند.
مردمی که شغل اصلیشان کشاورزی و دامداری است با مشکلات شدیدی در زمینه تهیه و توزیع اب آشامیدنی و کشاورزی دست و پنجه نرم می‌کنند.
این مشکلات زیرساختی در سال‌هایی که خشکسالی منابع آب را به کمترین میزان در تمام این سال‌ها رسانده، نتیجه‌ای جز ترس و ناامیدی کشاورزان و دامداران این منطقه و مهاجرت ویران کننده از روستا به شهر ندارد. مردمی که سالهاست انقلاب را ناجی خود می‌دانند و در سال‌های جنگ بیشترین شهید را به خاک وطن تقدیم کرده‌اند، امروز ملتمسانه به قلم‌های مسئولینی چشم دوخته‌اند که کمترین تلاشی برای رهایی از این اژدهای خشکسالی از آنها نمی‌بینیم.
چندی پیش هیئتی متشکل از مسئولین ارشد استان، استاندار، مدیران ارشد استان و مدیر آب و فاضلاب استان با هدف محرومیت‌زدایی و حل مشکلات در این زمینه به این مناطق سفر کرده و مصوباتی را در این سفر داشتند که متاسفانه تا این لحظه هیچ یک از این مصوبات به فاز عملکردی وارد نشده و مثل همه سال‌های گذشته محدود به چند قلم و کاغذ مانده‌اند. در عمل هیچ اقدام مثبتی در آبفای استان که نشان از تحقق وعده‌هایی باشد که در حضور استاندار و مردم این بخش داد دیده نمی‌شود این همه اعتبار محرومیت‌زدایی در حوزه آب و فاضلاب که اعلام شد سهم بخش بزرگ لوداب با 43 روستا کجاست؟ 
مردم محروم و کم‌توقعی که از دولت آقای رئیسی انتظار تفکر جهادی و عملکرد مردمی دارند، باز هم منتظرند که با بهره‌برداری و افتتاح چند طرح در زمینه سدسازی، کشاورزی، لوله‌کشی و توزیع آب آشامیدنی و ... هرچه سریعتر به کابوسشان پایان داده شود تا بتوانند به زمین‌های کشاورزی بازگشته و زندگی دلخواه و سنتی خویش را داشته باشند. امیدواریم این بار مسئولین در انجام وظایفشان کوتاهی نکرده و توقع هرچند کوچک این مردم انقلابی را اجابت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Iran, Islamic Republic of
ناسلامتی نماینده ساکن همین منطقه است
چین
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک خانواده5پست میگیرندوشایسته سالاری نیست وکسی بفکرمردم نیستندبایددرزادگاه نماینده ازتشنگی جون بدهیم....
احمدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه 50 نفر..
احمدی
Iran, Islamic Republic of
آب و فاضلاب مسیول نداره این شرکت را فقط امام زمان می چرخونه
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1