کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به مناسبت تجلیل از خبرنگاران صورت گرفت؛

روشنفکر: تنگ سرخ 40 درصد پیشرفت داشته است / سادات محمودی بخش می‌شود / استان را وارد مسائل انتخاباتی نکنید / امتناع روشنفکر از پاسخگویی به پرسشی درباره آبریز / غلامِ غلام‌نژاد را بردارید

22 مرداد 1401 ساعت 16:53

بعدازظهر امروز (22 مرداد ماه 1401) آیین تجلیل از خبرنگاران با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.


بعدازظهر امروز (22 مرداد ماه 1401) آیین تجلیل از خبرنگاران با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، روشنفکر در این نشست با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: با توجه به دیده‌بانی از جامعه و نقش اساسی و بسیار مؤثری که خبرنگاران در هر جامعه دارند، می‌توان گفت آنها دارای رسالت بسیار مهمی هستند. رسانه‌ها به خوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند و در جهت روشنگری و اطلاعات‌رسانی دقیق، نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت کرده‌اند.
در ادامه، روشنفکر در پاسخ به پرسش‌های برخی از خبرنگاران حاضر در این نشست، گفت: خبرنگار می‌تواند امید، انگیزه و حرکت در جامعه ایجاد کند.
وی عنوان کرد: درد دل خبرنگاران را می‌پذیرم.
وی اضافه کرد: چندین مرتبه جلساتی حول محور مشکلات خبرنگاران داشته‌ایم. من مخالف شعار و وعده بی‌عمل هستم.
وی گفت: یکی از ضعف‌هایی که داشتم عدم پاسخگویی به قول سال قبل درباره قول وامی بود که به خبرنگاران داده بودم است و محقق نشده است.
وی گفت: شخصاً همیشه روی اقدام و عمل تأکید می‌کنم و تلاشم بر این است که بیشتر عمل کنم.
روشنفکر درباره وضعیت فرهنگیان گفت: خوشحالم که تلاش همکارانم در کمیسیون تلفیق در سال 1400 باعث شد نظام رتبه‌بندی که سالهای سال بی‌اثر مانده بود، و با حضور بنده در تلفیق و سه بار پیشنهادم، توانستیم نظام رتبه‌بندی را تصویب کنیم و در صحن مجلس با اکثریت رأی آورد.
روشنفکر گفت: دیروز وزیر اعلام کرده بود که این طرح آماده اجرا است. این موضوع در اصرع وقت تصویب شد، اما در حوزه اجرا مشکل داریم.
وی اضافه کرد: در رابطه با بحث بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی، بحث همسان‌سازی آنها مطرح است و امیدوارم مثل بحث رتبه‌بندی تصویب و به قوه مجریه اعلام شود.

وی در رابطه با تقسیمات کشوری گفت: خدا را شاکرم بخش سادات محمودی همه مرابت قانونی آن تمام شد که از دهستان به بخش تبدیل شود. در رابطه با پاتاوه، باید دهستان دیگری تبدیل به بخش شود. به شدت و حدت داریم این مسأله را دنبال می‌کنیم. من نمی‌توانم برای آن زمان مشخص کنم، اما در حال پیگیری آن هستیم. لوداب هم شاخص‌هایی برای شهرستان شدن دارد ولی نیاز به تلاش و کار بیشتری دارد و امیدواریم در این قسمت هم بتوانیم به خواسته مردم پاسخ دهیم. یکی از عواملی که در نگاه وزارت کشور برای تبدیل بخش به شهرستان، شاخص جمعیتی است. بر اساس این شاخص‌، دشت روم فعلاً نتوانسته است این شاخص را کسب کند.
روشنفکر در مورد قطار یاسوج گفت: دو بار فقط از تریبون مجلس به این موضوع اشاره کردم. متأسفانه این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اما اعتبارات خوبی برای این مسیر مشخص کردیم.
وی گفت: در روزهای آینده وزیر ارشاد به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند و در آن روز مشکلات خبرنگاران را با او مستقیماً در میان می‌گذارم.
وی در خصوص انتخابات نیز خطاب به خبرنگاران گفت: استان را وارد مسائل انتخاباتی نکنید. مشکلات مردم بسیار زیاد است و بگذارید آرامش مردم به این راحتی از بین نرود. 
روشنفکر در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد سد تنگ سرخ گفت: 11 سال پیش کلنگ این طرح زده شد؛ در پی آن خیلی‌ها آواره شدند. این کار 11 سال پیش شروع شده است. اگر این کار در آغاز دوره من بود، کارشناسان را دعوت می‌کردم که درباره آن نظر کارشناسی دهند. این مقدار هزینه شده است. ولی متأسفانه 24 میلیارد تومان در پی این 11 سال هزینه شده است. خوشبختانه در طول این یک سال نزدیک 300 میلیارد تومان اعتبار به این طرح تزریق شد. این طرح کمتر از 40 درصد پیشرفت نکرده است. در طول 11 سال 10 درصد پیشرفت کرده بود اما در طول این یک سال و خورده‌ای تا حدود 40 درصد رسیده است.
گفتنی است یکی از پرسش‌های دیگری که از روشنفکر شد، وضعیت سد آبریز کهگیلویه بود که روشنفکر از پاسخگویی به آن امنتاع کرد و آن را بدون پاسخ گذاشت.
وی در خصوص انتصابات گفت: دخالت در کار دولت، تفاوت بسیاری با مشورت دارد. مقام معظم رهبری هم در این موضوع تأکید کرده است. از او به یک اشاره از ما به سر دویدن. وی گفت: با ما مشورت شده است و ما پیشنهاد داده‌ایم. وی گفت ما پیشنهاد می‌دهیم به استاندار. و اینطور هم نیست هر مشورتی را استاندار قبول کند. در پایان نیز وزیر با استاندار مشورت می‌کند و وزیر نظر آقای استاندار را دخیل می‌کند. 
روشنفکر در پایان با انتقاد به محمد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پرشکی یاسوج گفت: غلام‌نژاد باید غلامش را بردارد.


کد مطلب: 451365

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451365/روشنفکر-تنگ-سرخ-40-درصد-پیشرفت-داشته-سادات-محمودی-بخش-می-شود-استان-وارد-مسائل-انتخاباتی-نکنید-امتناع-پاسخگویی-پرسشی-درباره-آبریز-غلام-غلام-نژاد-بردارید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1