کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر ادعاهای سید هاشم موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران؛

آقای موسوی جولان سگ‌های ولگرد در شهرک‌های صنعتی بیداد می‌کند، آن‌وقت می‌گویی رسانه‌ها مغرض هستند؟

20 مرداد 1401 ساعت 21:39

سید هاشم موسوی جهان آباد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یاسوج به مناسبت روز خبرنگار، در جمع خبرنگاران به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان پرداخت. البته با توجه به نوع روایتی که موسوی در این نشست ارائه داد، بیانات او را بیشتر می‌توان به‌نوعی داستان‌پردازی خواند. چرا که در چنین نشست‌هایی معمولاً انتظار می‌رود مدیر گزارشی از عملکرد خود ارائه دهد. اما گویا موسوی رویه معمول را قبول ندارد و در این میان دست به خرق عادت زده است.


سید هاشم موسوی جهان آباد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یاسوج به مناسبت روز خبرنگار، در جمع خبرنگاران به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان پرداخت. البته با توجه به نوع روایتی که موسوی در این نشست ارائه داد، بیانات او را بیشتر می‌توان به‌نوعی داستان‌پردازی خواند. چرا که در چنین نشست‌هایی معمولاً انتظار می‌رود مدیر گزارشی از عملکرد خود ارائه دهد. اما گویا موسوی رویه معمول را قبول ندارد و در این میان دست به خرق عادت زده است.
وی در این نشست گاهی اوقات حتی به بیان خاطرات شخصی خود پرداخت. بیان تجربه‌های شخصی مدیر، عملاً هیچ ارتباطی با عملکرد او ندارد. در بوروکراسی‌های جدید، تعیین عملکرد یک مدیر بر اساس میزان پیشرفتی که در حوزه مدیریت خود به وجود آورده است سنجیده می‌شود، نه حوادث و تجربیات تلخ و شیرین زندگیِ او. مثلاً در فرازی از گفته‌هایش به داستان ازدواج خود و حتی اینکه عطای دکترا خواندن در اوکراین را به لقایش بخشیده است، اشاره می‌کند. در حالی که هیچکدام از این موارد نمی‌تواند پوششی بر سوءمدیریت‌های موسوی در دورۀ مدیریتش باشد. شیوه‌ای که سال‌ها پیش فروید از آن با عنوان فرافکنی یاد کرد. در واقع موسوی با اتکا به مکانیزم فرافکنی، در پی راه مفری برای عدم پاسخگویی به برخی از مسائل مبتلابه شهرک‌های صنعتی است.
وی در پاسخ به مبحثی در مورد تبدیل واحدهای صنعتی به انبار، به اشتغالزایی این انبارها اشاره می‌کند. در حالی که واضح است این واحدها مربوط به صنعت است و نباید از زیرساخت‌های صنعتی برای منافع دیگری استفاده کرد. نمونه واضح تبعیض این است که انشعابات آب، برق و گاز و زیرساخت‌هایی که اختصاص به واحدهای صنعتی دارد را به انبار واگذار کرد. این ادعا که با تبدیل واحد صنعتی به انبار می‌توان اشتغالزایی ایجاد کرد، قویاً نشان‌دهندۀ سوءمدیریتی است که در هدِ مدیریتی این مجموعه رسوخ کرده است.
موسوی در خصوص شهرک صنعتی سقاوه گفت: پیشنهاد من برای این شهرک بیش از 1000 هکتار بود اما با آن موافقت نشد. وی در ادامه به اهمیت سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی سقاوه پرداخت و در واقع با این شیوه‌ی فرافکنی، سعی کرد از زیر بار کاری که کرده فرار کند. در واقع هزینه‌هایی که در سقاوه شده است را می‌توان به نوعی دامن زدن به تبعیض در بین شهرستان‌ها زد. در توزیع هزینه‌ها واضح است که باید عدالت در نظر گرفته شود و هزینه‌ی هر شهرک دقیقاً به همان شرکت اختصاص داده شود. اما معلوم نیست مبلغی که باید در باشت و گچساران هزینه می‌شد چرا باید صرف شهرک صنعتی سقاوه شود؟ برخی شنیده‌ها حاکی از آن هستند که نفوذ برخی از سیاسیون بر موسوی جهان آباد باعث شده است که تن به چنین تبعیضی بدهد.
در ادامه وقتی که یکی از خبرنگاران، شیوه پاسخگویی موسوی را با احمدی‌نژاد مقایسه می‌کند و یکی دیگر از که خبرنگاران از او سؤال‌هایی می‌کند، نزدیک است که از کوره در برود و با حالتی سراسر خشم و عصبانیت و گاهی با کلمات بریده بریده به آنها پاسخ می‌دهد. موسوی حتی با اشاره به اینکه یکی از سایت‌ها مغرضانه خبر منتشر می‌کند، باز هم در پی فرار از پاسخگویی است. در حالی که باید به ادعاهایی که به بیان او مغرضانه هستند به طور شفاف پاسخ می‌داد. اما باز هم موسوی سعی در فرار از پاسخگویی دارد.
موسوی در پاسخ به سؤالی در مورد استخدام‌های فله‌ای در شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز با چنین حالتی پاسخ می‌دهد. وی در این باره گفت: ما این نیروها را ساماندهی کرده‌ایم. در حالی که ساماندهی اصول و قواعدی دارد که روشن نیست موسوی تا چه میزان به آنها پایبند بوده است.  نیروهای موجود هم باید از سد برخی از فیلترها بگذرند. اما همانطور که گفته شد معلوم نیست موسوی تا چه میزان به این اصول و قواعد پایبند بوده است که حال عمومی ناخوش شهرک های صنعتی گویای صادقی بر ادعای مطرح شده است  تا آنجا که در توجیه گفته مجموعه تصفیه خانه شهرک صنعتی  که ۱۲ نیرو نیاز دارد را با دو نیرو می چرخاند که در نتیجه منجر به ایجاد آلودگی های زیست محیطی و پیگیری قضایی سازمان محیط زیست استان شده است .
از سوی دیگر، موسوی در گفت‌وگویی که چندی پیش با کبنا نیوز داشت خود به استخدام چند نفر از این افراد که از نزدیکان او بوده‌اند، اعتراف کرد. اما حال در این نشست خبری، بدون اشاره به چنین موضوعی، تنها می‌گوید که دست به ساماندهی نیروها زده است. حتی شنیده شده است که از این مقدار نیرو جذب شده برخلاف ادعای موسوی اکثریت جدید هستند برخی از آنها به نوعی با او نسبت فامیلی دارند که لازم است موسوی در خصوص صحت و سقم آن توضیح دهد و اگر چنین ادعایی کذب است، به صورت مستند آن را شفاف اعلام کند.
وی در بخشی دیگر از گفته‌هایش به موضوع بازنشستگی خود اشاره می‌کند و با بیان اینکه در شهریور ماه بازنسشته می‌شود می‌گوید می‌تواند تا 35 سالگی مشغول به کار باشد. اما باید از او پرسید با این شیوه مدیریتی که او پیش گرفته است چه میزان پیشرفت در این شرکت ایجاد شده است که ماندن او به پیشرفت‌های بیشتر کمک می‌کند.
موسوی باید به طور شفاف اعلام کند 1540 هکتار زمینی که تحویل گرفته است را در این مدت نزدیک به 5 سال چقدر توسعه داده است که هم چنان با این عملکرد و داشتن آن عقبه سیاسی به ماندن در پست مدیریتی امیدوار است.
بلاشک یکی از عوامل بوجود آمدن چنین تلقی، عدم تعیین تکلیف و عدم پاسخگویی مدیران غیر همسو دولت قبل پس از گذشت بیش از یکسال از استقرار دولت جدیداست که چنین پیامدهایی را مسبب است.
آنچه واضح است که موسوی یکی از بانیان وضع موجود است و همانطور که رئیس جمهور بارها گفته است، بانیان وضع موجود باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.


کد مطلب: 451315

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451315/آقای-موسوی-جولان-سگ-های-ولگرد-شهرک-های-صنعتی-بیداد-می-کند-آن-وقت-می-گویی-رسانه-ها-مغرض-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1