تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۵۱۳۰۲
در نشست خبری مدیرعامل و هیئت مدیره کارخانه قند یاسوج با رسانه‌ها مطرح شد؛

کارخانه قند یاسوج بر مدار رونق و تولید / اشتغالزایی برای بیش از 200 نفر / نادری ستاد اجرایی را خوشنا‌م‌کرده است

۱
۳
کارخانه قند یاسوج بر مدار رونق و تولید / اشتغالزایی برای بیش از 200 نفر / نادری ستاد اجرایی را خوشنا‌م‌کرده است
کبنا ؛مدیرعامل کارخانه قند یاسوج گفت: تا پایان تیر ماه بیش از 30 درصد کار را انجام داده‌ایم. طی فرایندی که در نطر می‌گیریم، با توجه به اینکه فعالیت ما دوشیفت خواهد بود، بیش از 200 نفر نیروی شاغل به کار خواهیم گرفت و شرکت می‌تواند بهره‌برداریِ آزمایشی خود را تا پایان سال 1401 شروع کند.
به گزارش کبنا، پیش از ظهر امروز (۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱) نشست خبری مدیرعامل و هیئت مدیرۀ کارخانه قند یاسوج با اصحاب رسانه در محل کارخانه قند برگزار شد. در این نشست، بهزاد مقبول مدیرعامل کارخانه قند یاسوج به ارائه گزارشی در مورد امور و فرایند بازسازی کارخانه قند یاسوج پرداخت.
مقبول عنوان کرد: کارخانه در سال ۱۳۹۳ آخرین دوره بهره‌برداری را انجام داد و تا سال ۱۳۹۵ فعالیت‌های مدیریتی و مالی آن ادامه داشت تا اینکه به بخش خصوصی واگذار شد.
این کارخانه از سال ۱۳۴۶ افتتاح شده است که در سال ۱۳۹۷ به دستور قضایی کارخانه پلمپ شد. در سال ۱۳۹۸ حکم واگذاری ابطال شد و کارخانه مجدداً تحت اختیار بانک تجارت قرار گرفت.
وی گفت: با حضور آیت الله رئیسی اواخر سال ۱۳۹۹ کارخانه فک پلمپ شد. پس از آن به خاطر این شرایط راکد بود و مجموعه هیئت مدیره نداشت، بانک تجارت تصمیم به واگذاری شرکت گرفت. ستاد اجرایی این کارخانه را خرید. چرا که معاون اول رئیس جمهور به اشتغالزایی در این استان اعتقاد داشت. در فرایند قانونی هم شرکت کردند مزایده برگزار شد و کارخانه را خریدند.
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج گفت: قراردادی که منعقد شد در پایان سال ۱۴۰۰ بود. و دقیقاً از همانجا حواشی بیشتر دامن‌زده شد؛ از مسأله نیروی انسانی، سازمان‌ها و ادارات و اشخاص و برخی طلبکاران، برخی حواشی را به وجود آوردند.

مقبول عنوان کرد: سیستم قضایی و نماینده ولی فقیه کمک کردند تا اینکه توانستیم با استخدام نیرو‌های مجرب و باسابقه همین شرکت استفاده کردیم. آن‌ها به واسطه این تغییرات شرایط کاری برایشان پیش نیامده بود به سر کار برگشتند. در همین الأن بیش از ۶۰ نفر در شرکت سر کار هستند.
وی افزود: توانستیم بخش زیادی از کار را انجام دهیم. تا پایان تیر ماه بیش از ۳۰ درصد کار را انجام داده‌ایم. طی فرایندی که در نطر می‌گیریم، با توجه به اینکه فعالیت ما دوشیفت خواهد بود، بیش از ۲۰۰ نفر نیروی شاغل به کار خواهیم گرفت و شرکت می‌تواند بهره‌برداری آزمایشی خود را تا پایان سال شروع کند.
طی دورانی که کارخانه راکد بود، خسارات زیادی به این شرکت وارد شد که عیان‌ترین آن به سرقت رفتن سیستم انتقال قدرت و کابل‌های کارخانه بود. اما در حال حاضر تمام کارخانه برق دارد. تمام دستگاه‌ها را تقریباً توانسته‌ایم یک بار روشن و تست کنیم.
وی ادامه داد: نادری مدیرکل ستاد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دو زحمت را کشیدند؛ یکی خوشنام‌تر کردنِ نام ستاد اجرایی فرمان در استان بود. مورد دوم هم این است که نادری عضو هیئت مدیره این کارخانه هستند.
وی افزود: اتفاقاتی که در طی هشت سال به وجود آمده است را نمی‌توان در سه ماه رفع و رجوع کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خداخیرت بده جناب نادری
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1