تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۴۵۱۲۹۶
فرمانده انتظامی شهرستان کهگيلويه خبر داد؛

دستگيری باند کلاهبرداری «اد کن پول بگير» در شهرستان کهگیلویه

۰
دستگيری باند کلاهبرداری «اد کن پول بگير» در شهرستان کهگیلویه
کبنا ؛
فرمانده انتظامي شهرستان کهگيلويه از شناسايي و دستگيري اعضاي باند ۳ نفره‌اي که در شبکه‌هاي اجتماعي با ترفند اد کن پول بگير اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي‌ نمودند، خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از شهرستان کهگیلویه، سرهنگ "سيدمحمد موسوي" اظهار داشت: در پی رصد فضاي مجازي توسط کارشناسان پليس فتا اين فرماندهی، کانالي در تلگرام و ديگر شبکه‌هاي اجتماعي مشاهده شد که گرداننده آن با عناويني از جمله اد کن پول بگير،کمک مالي رئيس جمهور و اسپانسر بانک ملي و ... اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي‌نمود.
وی افزود: با بررسي‌هاي صورت گرفته و انجام اقدامات تخصصي توسط کارشناسان پليس فتا ۳ نفر از متهمان اصلي شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي، طي عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.
موسوی تصریح کرد: متهمان در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوري شده، به بزه ارتکابي خود اعتراف و در تشريح شگرد ‏مجرمانه خود اظهار داشتند: قربانيان را دعوت مي کرديم تا جهت سرمايه‌گذاري و کسب منافع مالي، تعدادي را به گروه تلگرامي تحت عناوين مذکور اضافه نموده و به ازاي تعداد افراد اد شده در گروه، مبالغي را دريافت نمائيد و حتي به جهت وسوسه نمودن آنها از طريق نرم افزارهاي رسيدساز، رسيد جعلي تهيه نموده و آنرا در گروه منتشر مي‌نموديم که همين موضوع بسياري را اميدوار مي کرد که با فشردن يک دکمه و افزودن مخاطبان تلفن همراهش به اين گروه مبلغي را دريافت نمايند.
پس از بکار بردن شگردهاي مذکور از آنان درخواست مي‌نموديم براي واريز وجه مي بايست مبالغي به حساب اسپانسر گروه واريز نمایيد. در نهايت مبالغ درخواستي توسط مالباختگان به حساب هايمان واريز و ديگر جوابگوي آنان نبوديم.
فرمانده انتظامي شهرستان کهگیلویه ادامه داد: يکي از مهم‌ترين شيوه مجرمان سايبري در برداشت از حساب هاي مردم، جلب اعتماد آنان مي باشد که علت اصلي آن عدم آگاهي و سواد کافي در خصوص کلاهبرداري هاي رايانه اي است، لذا در اين خصوص هموطنان مي‌بايست هوشياري لازم را داشته باشند و اطلاع داشته باشند که هيچ بانک يا نهادي با ترفندهي مذکور اين کار را در فضاي مجازي انجام نمي دهند و واريز پولي در کار نيست و اگر رسيد پولي هم براي کاربر صادر شود، جعلي است که يا به وسيله آپ هاي رسيد ساز صادر شده و يا تصوير فتوشاپي است.
سرهنگ "سيدمحمد موسوي" در پايان گفت: پليس فتا به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي به سوالات شهروندان است و درصورتي‌ ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و يا مشکوک مواجهه شدند مي توانند مراتب را از طريق سايت پليس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوريت‌هاي سايبري يا با شماره‌ تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمايي تخصصي کارشناسان اين پليس بهرمند گردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1