کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه های نماز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ چیتاب مطرح شد

تشکر ویژه امام جمعه کبگیان از تیم مدیریتی بحران در بخش کبگیان

14 مرداد 1401 ساعت 18:16

سید فرج الله پژمان: مدیریت قوی، حضور تمام وقت، آقای محسنی فر در بحبوحه شدت بحران و کمبود امکانات در کبگیان نشان از دلسوزی، تعهد و کارآئی این نیروی زحمتکش و انقلابی را داشته است


حجت الاسلام سید فرج الله پژمان در خطبه های نمازجمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ کبگیان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به معیار شیعه بودن، اعتقاد راسخ به آخرت با ترجیح دادن بر دنیا، نیفتادن در دام شیطان، أُنسِ با خُدا، را از فاکتورهای برتر این مهم برشمرد و گفت: از آنچه دارید با اعتقاد قلبی، و بدون درنگ در راه خدا انفاق کنید تا بعد از مرگتان حسرت نخورید زیرا پس از مرگ فرزندانتان با مالتان عیش و نوش خواهند کرد و ذره ای بفکرتان نخواهند بود.
به گزارش کبنا، امام جمعه کبگیان با تسلیت فرار رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی قیام عاشورا را پیام تزلزل استکبار و استعمار جهانی برشمرد و گفت: به خودتان ببالید که شیعه حسینی هستید، و بروید تحلیل روشنفکران متفکر جهانی در مذاهب و اعتقادات متعدد از این قیام را بخوانید تا حسین و مکتب عاشورائی را بهتر بشناسید.
حجت الاسلام پژمان ضمن تشکر از زحمات حوزه مقاومت حضرت فاطمه خواهران چیتاب و پایگاههای تابعه در برگزاری دهه اول محرم خاصه برنامه امروز شیرخوارگان حسینی خاطرنشان کرد: همت این خواهران بزرگوار در برگزاری برنامه شیرخوارگان حسینی، در حوزه مقاومت خواهران و پایگاههای تابعه در روستاها نشان از تعادل بالای تعاملات فرهنگی آنان باهم و متقابلا مردم را داراست، لکن بانوانی که امروز دراین گرمای طاقت فرسا در شهرچیتاب، روستاهای صالحان، ساران، گردوه و.. با کیلومترهاپیاده روی نوزادنشان را فدائی علی اصغرحسین خواندند نشان از اعتقاد راسخ شیرزنان ان خطه در پاسداری از مکتب حسینی دارد.
سید فرج الله پژمان با تشکر از مدیریت بحران استان در بارشهای سیل آسای اخیر خطاب به این مجموعه گفت: در برخی از مناطق ما فاجعه ببار آمده و امور عشایر هنوز ورود نکرده است و مردم از این قضیه ناراحتند. این خطیب جمعه با تجلیل از بخشدار کبگیان در مدیریت بحران در این بخش نیز گفت:اولا از سردار حکمتیان بابت ارسال یک دستگاه لودر برای سراب بندی شالیزارها تشکر می کنم، درثانی مدیریت قوی، حضور تمام وقت، آقای محسنی فر در بحبوحه شدت بحران و کمبود امکانات در کبگیان نشان از دلسوزی، تعهد و کارآئی این نیروی زحمتکش و انقلابی را داشته است.
پژمان افزود: وقتی سرزده رفتم ودیدم بخشدار با پای برهنه و بادستان خود مشغول سراب بندی روستاهاست از ته دل برایش دعاکردم و وجدانم راحت شد.
وی با اذعان به همکاری مردمی، دهیاران، فرماندهان پایگاههای بسیج حوزه در همراهی تیم مدیریت بحران در بخش عنوان کرد: وقتی در یک منطقه، بخشدار که بالاترین مقام دولتی است تمام وقت و لحظه به لحظه در همه شرایط تا اتمام حل مشکلات مردم در کنار آنان می ماند این یعنی بخش ما دارای نیروی انقلابی و جهادی است.
خطیب جمعه کبگیان از شهرداری چیتاب بعنوان یک نهاد خدمت رسان خارج از حیطه مسئولیت و اختیارات نام برد و افزود: آقای نجاتبخش در بحران اخیر، علیرغم محدودیت خارج از حیطه شهری تمام وسایل نقلیه شهرداری را با نیروهای خدومش در اختیار روستاهای بخش قرار داد که جای تقدیر دارد. وی مسئول اداره راه کبگیان را یک نیروی خستگی ناپذیر و همیشه آماده برشمرد و گفت: آقای آزمَل نیروئی آماده، بدون لحظه ای فوت وقت، جانانه جهادی و مردانه همیشه در صحنه بوده و برای همه اثبات شده هست.
سید فرج الله پژمان نقش جهادکشاورزی چیتاب در اهتمام مدیریت بحران بخش را بی بدیل برشمرد و گفت: هنگامی سرکار خانم غیاثی مدیریت بزرگوار جهاد چیتاب مانند یک مرد چکمه میپوشد و همراه بخشدار و دهیاران کبگیان وارد سرآب بندی های شالیزارها میشود باعث غرور کاری دولت در بخش ماست، واین یک نکته قابل تأمُل برای الگوبرداری دولتمردان چرخه خدمت است.
حجت الاسلام پژمان با اشاره به اقدام اخیر خانواده مرحوم مشهدی خوبیار عباسی از طایفه چیتابی در لغو سالگرد و اهداء هزینه به دهه اول محرم نیز عنوان کرد: کار خوب در مسیر رضایت و رفاه خلق و فرهنگ مردمی و دینی را هم خدا دوست دارد و هم مردم می پسندند.
وی تصریح کرد: این اقدام فرزندان آن مرحوم نشان داد که برنامه چینی خرج و مخارج جهت اجرای سالگردهای رنگین، با خواننده های میلیونی یک فرهنگ تحمیل شده نادرست بود که کمرمردم را شکسته بود و نهادینه شدن این عمل ماندگار باعث می شود تا صور قیامت مردم بگویند خدواند با این اقدام خداپسندانه رحمتت کند وهمین برایش کافی است.

٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار: اسماعیل رسامـ


کد مطلب: 451126

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451126/تشکر-ویژه-امام-جمعه-کبگیان-تیم-مدیریتی-بحران-بخش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1