کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل در جلسه شورای زکات گفت؛

جمع آوری 24 میلیارد تومان زکات در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

14 مرداد 1401 ساعت 0:19

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهارماهه نخست سال جاری 24 میلیارد تومان زکات درقالب نقدی و غیرنقدی برای کمک به نیازمندان جمع آوری شده است.


مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهارماهه نخست سال جاری 24 میلیارد تومان زکات درقالب نقدی و غیرنقدی برای کمک به نیازمندان جمع آوری شده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، نشست ستاد زکات استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد.
قباد مبشری رئیس کمیته امداد کشور در این نشست گفت: زکات یکی از شعائر بزرگ و فرایض دینی ما مسلمانان است که پس از نماز به آن سفارش زیاد شده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته تعهد زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 21 میلیارد و تومان بود که 26 میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب های مختلف زکات از جمله واجب، مستحب، فطریه و سایر موارد جمع آوری شده است.
مبشری افزود: در سال جاری تعهد زکات استان کهگیلویه و بویراحمد 24 میلیارد و 500 میلیون تومان است که در چهارماهه نخست امسال 24 میلیارد تومان آن محقق شده است.
وی با بیان اینکه 1028 روستا در ساتان شناسایی شده است، گفت: 508 روستا مشمول زکات است که 273 روستا زکات پرداخت کرده اند که این مهم به همت 570 عامل افتخاری زکات، روحانیون و مبلغین زکات همکاری کننده با این نهاد، است.
مبشری خاطرنشان کرد: 66 درصد از زکات جمع آوری شده در استان در سال گذشته جهت امور محرومین و نیازمندان از جمله خدمات درمانی، جهیزیه، مسکن و سایر موارد و 34 درصد نیز برای امور عام المنفعه هزینه شده است.

 


کد مطلب: 451098

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451098/جمع-آوری-24-میلیارد-تومان-زکات-کمیته-امداد-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1