تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۵۱۰۴۷
کبنا گزارش می دهد؛

اعتبارات تصویب می شوند؛ تزریق نمی‌شوند / کمربندی «سرخ» محور یاسوج - اصفهان در حال تعطیل شدن! / آقای حاجی‌زاده چند نفر دیگر باید جانشان را دست بدهند، تا ککتان بگزد

۲
۲
اعتبارات تصویب می شوند؛ تزریق نمی‌شوند / کمربندی «سرخ» محور یاسوج - اصفهان در حال تعطیل شدن! / آقای حاجی‌زاده چند نفر دیگر  باید جانشان را دست بدهند، تا ککتان بگزد
کبنا ؛پروژه جاده کمربندی یاسوج به اصفهان که به جاده مرگ معروف است با عرض بسیار کم و ترافیک بسیار بالا، آمار تصادفات خونین در این جاده بسیار بالا است، بطوری که فقط در ۲ کیلومتر این جاده در محدوده پل مختار تا پل زرک در ۴ ماه گذشته جان ۱۴ نفر بر اثر تصادف گرفته شده است.
به گزارش کبنا،  سال گذشته عملیات اجرایی پروژه باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم آغاز به کار کرد و به گفته مسئولان وقت، پیمانکار پروژه نیز از پیمانکاران خوب استانی است، اما هر بار این پروژه به دلیل بی‌توجهی مسئولان و عدم تخصیص اعتبار کافی تعطیل شده است. بیش از ۲۴ درصد تصادفات جاده‌های استانی در محور یاسوج - اصفهان اتفاق می‌افتد، با وجود اتفاقات تلخی که این جاده تاکنون برای مردم رقم‌زده، ولی توجه کافی به این پروژه نشده و از اعتبار محروم مانده است.
اعتبار به جاده‌های کم ترددتر تخصیص و تزریق می‌شود و ده پانزده کیلومتر از جاده یاسوج - اصفهان که جزء پروژه ملی جاده بابا میدان، یاسوج، سمیرم است از چشم مسوولین و مدیران طرح‌های عمرانی دور مانده است.
در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار میلیارد ریال به زیر ساخت‌های جاده‌ای استانی اختصاص یافت، با این حال پروژه کمربندی (باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم) یاسوج  - اصفهان همچنان منتظر تخصیص و تزریق اعتبار است.
با وجود پیشرفت در کار، مجبور به تعطیلی پروژه هستیم
امین خرمی مدیر پروژه چهارخطه محور کمربندی یاسوج- اصفهان در گلایه از بی‌توجهی مسئولان به این پروژه، گفت: در صورتی که تا دو سه هفته دیگر اعتبار به این پروژه تزریق نشود، پروژه به سمت تعطیلی می‌رود.
خرمی اظهار داشت: این پروژه در حد کریدور شمال به جنوب، حتی شرق و غرب به پایتخت است و ما پیشرفت چشمگیری در این مدت داشته‌ایم ولی به دلیل عدم تزریق اعتبار کافی و و عدم همکاری برخی مسئولان پروژه روی به تعطیلی می‌رود.
تعطیلی پرترددترین پروژه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد!
به گفته مسئولان وقت اداره کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد، در هر ساعت بصورت رفت و برگشت ۳۳۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین از محور ترانزیتی"یاسوج- اصفهان" که کریدور شمال به جنوب است، تردد می‌کنند، و در هر شبانه روز ۲۰ هزار وسیله نقلیه از این محور تردد دارند.   ماهانه ۶۰ هزار وسیله نقلیه کامیونت، مینی بوس، کامیون سه محور به بالا، اتوبوس و سواری از این محور تردد می‌کنند، در هر شبانه روز ۲۵۰ دستگاه اتوبوس مسافربری بصورت رفت و برگشت از محور "یاسوج- اصفهان "تردد دارند.
محور" یاسوج- اصفهان" پرترافیک‌ترین محور استان کهگیلویه و بویراحمد است، و حدود ۹ نقطه حادثه خیز در این محور ارتباطی وجود دارد.
۱۴ تصادف در دو کیلومتر راه
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر تسریع در اتمام و بهره‌برداری از "کمربندی یاسوج- اصفهان" عنوان کرد: کل ترافیک شمال به جنوب و بنادر کشور و بالعکس، وجود روستا‌های بزرگ، دو شهرک‌های صنعتی، داشتن راه‌های فرعی زیاد و عبور خودرو‌های سنگین زیاد از این کمربندی ضرورت تسریع در بهره‌برداری این کمرندی را دو چندان کرده است چراکه در غیر این صورت در اینده با مشکلات جبران ناپذیر و غیرقابل حلی مواجه خواهیم شد.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد در روز‌های گذشته تعداد تصادفات در محور یاسوج اصفهان را قابل تأمل خوانده و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در دو کیلومتر از جاده یاسوج به اصفهان ۱۴ تن جان خود را از دست داده‌اند.
پروژه جاده «سرخ» یاسوج اصفهان تعطیل می‌شود! ؟
پروژه جاده یاسوج اصفهان که پیمانکار پای کاری هم دارد ولی این چنین مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است، سرنوشت این جاده که خون سرخ جان باختگان زیادی را به خود دیده، چه می‌شود و چقدر تأخیر در تأمین اعتبار این پروژه جایز است؟
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد چرا این موضوع را پیگیری و مطالبه نمی‌کند و این ۱۲ کیلومتر جاده به سرانجام نمی‌رسد!
آقای معاون عمرانی استاندار کافی است! جستجوی مختصری در مرورگرهای اینترنتی داشته باشید تا ببینید و بخوانید که چه تعداد از تصادفات این استان در کمربندی یاسوج واقع شده است؟ چه تعداد از جوانان، دانش‌آموزان، پدران و پیران این سرزمین در این جاده جان عزیز خودشان را از دست داده‌اند؟ چند نفر دیگر باید جانش را از دست بدهند، تا حضرتعالی و سایر مدیران عمرانی و راه ککشان بگزد؟ چطور مدیران راه و شهرسازی اعتبارات بیش از حد برای پروژه‌های کم‌تردد می‌گذارند! اما این پروژه مهم باید بدون اعتبار باشد و جان مردم هم قربانی سوء مدیریت‌ها باشد؟

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استاندار ونماینده مجلسر باید کاری کند
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام ولا در منطقه گچساران به دیل هم در زمان نمایندگی جناب اقای غلام رضاتاجگردون کار تونل در گردنه دیل به ابریگون اغاز شد ودر حال حاضر تونل نیمه کاره رها شده وامید داشتیم دولت سیزدهم ونماینده فعلی گچساران ادامه تونل را انجام بدهند ولی چشممان اب نمیخورد مگر کسی مثل خوداقای تاجگردون دلسوز وتلاشگر بیاد تا این جاده درست بشود وگر نه این جاده هم مثل کمربند یاسوج به اصفهان همیشه تصادفات دارد انتظار داشتیم اقای رستم قاسمی که روز مدیر ما در نفت گاز غرب بود وحالا وزیر راه هست اقدامی بکند که تاکنون متوجه حرکتی نشده ایم امیدوارم که این نوشته را بخواند وضمن بازدید دستور شروع بکار جاده گچساران به دیل ودهدشت داده شود وسلام یونسعلی حسنعلی پور همکار قدیمی از دیل
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1