تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۵۰۹۶۵
رئیس پارک علم و فناوری استان؛

مرکز نوآوری ict کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد شد

۳
۱
مرکز نوآوری ict کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد شد
کبنا ؛نشست چندجانبه راه‌اندازی مرکز نوآوری ict در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد.
به‌گزارش کبنا در این نشست، رئیس پارک علم و فناوری استان با تاکید بر وجود منابع انسانی شایسته و نخبه در استان گفت: پرداختن به برخی از حوزه‌ها وظرفیت‌های استان، محدودیت‌های خاصی دارند. اما در حوزه فناوری اطلاعات می‌توان بدون محدودیت و تنها با تکیه‌بر توان و دانش افراد متخصص و نخبه این حوزه به قله‌های این حوزه دست یافت.
محسن فرزین حضور شرکت‌های بخش خصوصی را در تجاری‌سازی و تولید محصول ضروری دانست و افزود: پارک علم و فناوری در راستای شناسایی استعدادها، تسهیل موانع کسب‌وکار و حمایت‌های مادی و معنوی در حمایت از نخبگان و فناوران، حرکت خود را پرشتاب‌تر از گذشته ادامه خواهد داد.
وی با تمجید از مشارکت بخش خصوصی در راه‌اندازی مراکز نوآوری اظهار داشت: این‌گونه اقدامات مسیر روشنی برای سایر فناوران و کارآفرینان ترسیم خواهد کرد.

در این نشست رئیس بنیاد نخبگان استان نیز از حمایت ها و ظرفیت های بنیاد نخبگان سخن گفت. شناسایی و هدایت نیروهای انسانی، اجرای طرح‌های مبتنی بر توسعه کسب‌وکارها ، ایجاد کانون‌ حامیان علم و فناوری و همچنین خانه‌های نخبگان را در زمره فعالیت‌های این بنیاد دانست.
اکوانی ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری را مهم ارزیابی نمود.
خواجوی معاون شرکت شهرک‌های صنعتی نیز سرمایه‌گذاری خرد را برای دستیابی به اهداف بزرگ بااهمیت خواند و از برخی موانع بوروکراتیک و اداری در دستیابی به موفقیت‌های حوزه فناوری انتقاد کرد.
وی فضاهای فیزیکی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی را برای ایجاد مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها مناسب دانست و اذعان کرد: بایستی بتوانیم واحدهای فناور را به سمت شهرک های صنعتی سوق دهیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز با اشاره به حمایت‌های ویژه از این حوزه اظهار داشت: لازمه دستیابی به اهداف بلند مدت در حوزه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات اتفاق‌نظر در مباحث توسعه است.
رادمنش اظهار داشت: ۳۸ درصد شرکت‌های برتر دنیا دارای مراکز نوآوری هستند. وی در جهت ایجاد این مرکز نوآوری اعلام آمادگی کامل نمود. دکتر روح‌اله رحیمی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم وفناوری استان نیز مراکز نوآوری را از ارکان اصلی اکوسیستم فناوری دانست و از همدلی ارگان‌ها در جهت توسعه مراکز نوآوری در استان تشکر کرد.
مؤمنی مدیر عامل شرکت آریونت نیز از پیشرفت های حوزه فناوری دیجیتال گفت و افزود: بسیاری از صاحبان صنایع مخابراتی و با سابقه، امروز از شرکت‌هایی همچون ما درخواست فناوری دارند. وی همچنین خواستار تبدیل استان به قطب فناوری درمنطقه جنوب شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

نگین
Iran, Islamic Republic of
نخبه هایی که در ادارات و شرکتها بدلیل نداشتن رابطه سیاسی و فامیلی یا خانه نشین شده و یا تمایلی به ادامه راه ندارند و افرادی بدون هیچ سابقه خدمتی قوی و علمی به مدارج بالا می رسند .و لذا زمانی که چنین دیگاههای در این استان و کشور وجود دارد مملکت عزیزایران پیشرفت نخواهد کرد.
it
Iran, Islamic Republic of
یک حرکت خوب در استان دیدیم.بچه های کامپیوتر این استان واقعا مظلوم واقع شدند و کسی نمی بیند.البته اگر در حد خبر نباشد و واقعا راه بیافتد.گرچه خیلی از این ایده ها در حد خبر می ماند.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
این مرکز باید سالها پیش تاسیس میشد .متاسفانه پارک علم و فناوری دچار حاشیه بود.....امیدواریم با آمدن دکتر فرزین توجهی به بچه های فناوری شود و تنها خودشون در قاب تلویزیون نباشند.
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1