تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۴۵۰۹۳۳
مدیرعامل آب منطقه ای استان:

حجم آب سد کوثر گچساران 5 میلیون متر مکعب افزایش یافت

۰
حجم آب سد کوثر گچساران 5 میلیون متر مکعب افزایش یافت
کبنا ؛حجم سد کوثر گچساران حدود پنج میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده و به ظرفیت 452 میلیون متر مکعب رسید.
به گزارش کبنا، مدیرعامل آب منطقه ای استان امروز یکشنبه (9 مردادماه 1401) گفت: حجم فعلی سد کوثر گچساران ۴۵۲.۶ میلیون مترمکعب بوده که حدود پنج میلیون مترمکعب در بارندگی های اخیر به این سد اضافه شده است.
آرش مصلح افزود: هم اکنون سد کوثر گچساران ۹۴.۴ میلیون مترمکعب خالی است و این میزان آب ظرفیت برای افزایش دارد.
وی بیان کرد: در سد شاه قاسم یاسوج افزایش حجم نداشته ایم در حوضه آبریز این سد تاکنون سیلاب عمده ای رخ نداده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بیان کرد: تمام ورودی آب، تاسیسات آبی، ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه های آبیاری قبل از سیلاب مسدود شدند.
وی ادامه داد: ۷ گروه گشت و بازرسی به صورت مستمر رودخانه ها، تاسیسات و بارش ها را رصد، پایش و هشدارهای لازم را نیز ارائه می کنند.
مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به هشدارهای داده شد از سوی هواشناسی، ستاد فرماندهی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آب منطقه ای فعال و در قالب جلسات استانی و ارتباط با وزارت نیرو و ستاد مدیریت بحران استان  اقدام می‌کند.

مصلح تصریح کرد: پاکسازی و لایروبی رودخانه بشار، سرآبتاوه و مهریان در شهرستان بویراحمد قبل از سیلاب انجام شد؛ همچنین در زمان بارش مناطقی در سرآبتاوه، تل خسرو و دیگر مناطق لایه روبی مسیل انجام شد.
وی اظهار کرد: عملیات مراقبت از پنج نیروگاه برق آبی در زمان بارش به دلیل حجم رواناب و سیلاب منطقه در قالب مهار و انحراف سیلاب به مدت دو شبانه روز انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات تقویت دایک خاکی حفاظتی در کنار رودخانه بشار واقع در خیابان رجا برای جلوگیری از ورود سیلاب به حاشیه خیابان ساحلی انجام شد.
وی ادامه داد: خسارت های وارده به بخش آب منطقه ای ورود سیلاب و ریزش خاک و سنگ در مسیر کانال‌های اصلی شبکه های آبیاری و زهکشی و نیز حوضچه های ایستگاه‌های پمپاژ بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد بر پرهیز از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و بندهای انحرافی و کانال‌های آبیاری، مسدود کردن ورودی پمپاژهای کشاورزی توسط کشاورزان به منظور وارد نشدن سیلاب، رعایت حریم و بستر رودخانه ها و نبود هرگونه انحراف آب در مسیر، توجه به ساخت و سازهای شهری و روستایی در زمینه رعایت حریم رودخانه ها و مسیل‌ها تاکید کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1