کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان تشریح کرد:

طرح «دستیار فناوری» ویژه دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد

3 مرداد 1401 ساعت 13:16

مصاحبه از متقاضیان طرح دستیار فناوری در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.


مصاحبه از متقاضیان طرح دستیار فناوری در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گزارش کبنا، روح الله رحیمی، معاون فناوری و نوآوری پارک در این زمینه اظهار داشت: مهم‌ترین هدف طرح دستیار فناوری، آشنا کردن دانشجویان با فضای واقعی کار در حین تحصیل است، زیرا شرکت‌های عضو پارک‌های علم و فناوری فعالیت‌های فناورانه مختلفی انجام می‌دهند و از تکنولوژی به‌روز استفاده می‌کنند، به این دلیل هنگامی که دانشجویان در چنین فضایی قرار بگیرند، می‌توانند دانش خود را کاربردی کنند و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند.
وی افزود: از سوی دیگر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به دنبال نیروهای تحصیل کرده، آشنا با فضای کار و تربیت شده هستند؛ بنابراین طرح دستیار فناوری کمک بسیاری در این زمینه خواهد کرد زیرا با وجود این طرح هزینه‌ای برای تربیت نیرو پرداخت نمی‌شود و نیروها با هزینه بسیار کمی آمادگی لازم را کسب کرده و در آینده مشغول به کار می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت نیروهای آینده شرکت‌های فناور از طریق این طرح تأمین می‌شود.
رحیمی ادامه داد: در این طرح دانشجویان یک دوره زمانی ۶ ماهه کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان را می‌گذرانند و در آن مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان به دانشجویان ارشد و ۳ میلیون تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری اضافه کرد: دانشجویان کارشناسی پس از گذراندن نیم سال ششم تحصیلی، کارشناسی ارشد بعد از گذراندن نیم سال دوم و دانشجویان دکترا بعد از گذراندن نیم سال چهارم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
رحیمی با اشاره به معیارهای انتخاب دانشجویان در این طرح گفت:برای انتخاب دانشجویان مهم‌ترین معیار نتیجه مصاحبه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است که پس از آن شرکت‌ها بر اساس نیازشان افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. وی خاطر نشان کرد:شرکت‌های متقاضی موظف به پذیرش افراد واجد شرایط هستند.
رحیمی فراهم شدن زمینه فراگیری بخشی از توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار برای دانشجویان در طول دوران تحصیل،هموار شدن بکارگیری دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، 6 ماه فرصت کارآموزی در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ،کسب امتیازات گوناگون توسط شرکت‌های فناور از سمت پارک علم و فناوری و فرصت انتخاب رایگان و هوشمند مدیران و کارکنان آینده شرکتها از دانشجویان مستعد و واجد شرایط را از جمله دیگر مزایای این طرح دانست.
گفتنی است فراخوان این طرح از اردیبهشت سال جاری آغاز شده بود.

 


کد مطلب: 450725

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/450725/طرح-دستیار-فناوری-ویژه-دانشجویان-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1