کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خبر داد

ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز راه‌های استان ۲ اولویت مهم

29 تير 1401 ساعت 1:45

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار از ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز راه‌های استان به مثابه دو اولویت مهم نام برد و گفت: همه دستگاه‌ها در تحقق این مهم اهتمام داشته باشند.


معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار از ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز راه‌های استان به مثابه دو اولویت مهم نام برد و گفت: همه دستگاه‌ها در تحقق این مهم اهتمام داشته باشند.
به گزارش کبنا، کیومرث حاجی زاده در نشست کمیسیون ایمنی راهها خواستار رفع مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در محورهای ارتباطی استان شد و افزود: اولویت در جاده‌های استان گذاشتن نیوجرسی در نقاط حادثه خیز و استاندارد کردن جاده‌ها میباشد
وی با بیان اینکه باید خدمات نظام به مردم اعلام شود، گفت: در حوزه راه اعتبارات در حوزه راه و آب بوده است زیرا دو معضل اصلی استان است اما نتیجه این تمرکز باید در زندگی مردم مشخص شود.
حاجی زاده از ناتمام گذاشتن برخی پروژه‌های حوزه راه انتقاد کرد و گفت: وقتی تاکید می‌کنیم جاده‌ای سریع شروع و به اتمام برسد به این دلیل است که شاهد افزایش حوادث و تلفات نباشیم، البته متاسفانه جاده ساخته می‌شود اما باید برگردیم و جاده نوساز را ایمن کنیم که یاسوج_ سمیرم مصداق آن است.
وی ایمن سازی تعدادی از جاده‌های استان که نقاط حادثه خیز بیشتری دارند در دستور کار قرارداد  و تصریح کرد«جاده‌های غیراستاندارد، سرعت زیاد و خودرو‌های غیراستاندارد را از علل افزایش تصادف ها در جاده‌های استان دانست.
 معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار با انتقاد از طولانی شدن برخی پروژها بیان کرد: بهره برداری از طرح پاتاوه-دهدشت ۲۷ سال طول کشیده و همچنان مشکلات خود را دارد و طرح جاده یاسوج-اصفهان ساخته شده، ولی ایمن سازی نشده و باید دوباره ایمن سازی شود
حاجی زاده با بیان اینکه دو الی سه درصد جاده ملی پاتاوه به دهدشت باید تکمیل شود زیرا هزینه رفت و آمدها، کاهش هزینه ها و بهره برداری روستاها از آن امکان پذیر می شود، گفت: بحث روشنایی، تهویه تونل ها و سایر نیازها باید مورد بررسی و تکمیل شود.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: معارضات باعث طولانی شدن پروژه‌ها می‌شود و تا بیایم این مشکل را حل و اعتبار تزریق کنیم یکی دو سال طول می‌کشد،و‌چندین سال کمربندی یاسوج به فاصله ۵ کیلومتر دچار معارض است، ورودی های شهر یاسوج یکی از معضلات اصلی معارضات است.
وی با بیان اینکه در نشست‌های مختلف به مشکلات در راه های استان اشاره کردو گفت: وجود جاده ایمن از موضوعات اصلی است و ملزومات مانند نیوجرسی جاده های انتنی و چراغ های چشمک زن و علائم ترافیکی باید در نظر گرفته شود و پروژه ها باید کامل تحویل داده شود زیرا در برابر جان و مال مردم مسئول هستیم
حاجی زاده  با بیان اینکه یکی از علت تصادفات جاده ها است، گفت: بحث آموزش، اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی در حوزه رانندگی از دیگر موضوعات است که در تصادفات اثر گذار است اما توجه به زیرساخت و موضوعات فنی مهم است
وی در پایان این نشست به معضل شوتی‌ها در جاده‌های استان هم اشاره کرد و گفت: یکی از علل تصادف ها در جاده‌های استان خودروهای شوتی‌ هستند که هر چه سریعتر ایستگاه ایست و بازرسی برای جلوگیری از افزایش کالای قاچاق و جولان خودروهای شوتی تعیین تکلیف شود.


کد مطلب: 450541

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/450541/ایمن-سازی-رفع-نقاط-حادثه-خیز-راه-های-استان-۲-اولویت-مهم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1