تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۵۰۵۳۶
در برنامه تلویزیونی مطرح شد؛

کارشناس: توزیع آب در یاسوج ایراد دارد که این موضوع به اداره آب و فاضلاب برمی گردد / رد موضوع بدون کلر بودن آب گچساران توسط مسئولان / آقای برخه! سد کوثر یک سوم آب شرب گچساران را تأمین می کند! دو سوم دیگر چه می شود؟

۳
۲
کارشناس: توزیع آب در یاسوج ایراد دارد که این موضوع به اداره آب و فاضلاب برمی گردد / رد موضوع بدون کلر بودن آب گچساران توسط مسئولان / آقای برخه! سد کوثر یک سوم آب شرب گچساران را تأمین می کند! دو سوم دیگر چه می شود؟
کبنا ؛
استاد دانشگاه در انتقاد از شرکت اّب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع آب در یاسوج ایراد دارد که این موضوع به اداره آب و فاضلاب برمی گردد، اگر یاسوج را با شهرهایی مقایسه کنیم که توپوگرافی شبیه به یاسوج دارند، این سوال پیش می آید که چرا در مقایسه با این شهرها فرار آب اینقدر زیاد است، و چرا ترکیدگی لوله ها و خرابی لوله ها زیاد است؟ چرا فشار آب در مناطق مختلف متفاوت است. خرده ای که به کارشناسان آب و فاضلاب گرفته می شود این است که برخی از کارشناسان این اداره تخصصی و فنی نیستند.
به گزارش کبنا، در بخشی از برنامه بی تعارف شبکه دنا که با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، فرزین استاد دانشگاه اظهار کرد:
استاد دانشگاه گفت: دی ماه که ماه پر بارشی در یاسوج است، مشکل قطعی آب داشتیم. بحث اساسی این است که آب و فاضلاب بخش هایی را به درستی انجام نمی دهند. بخشی از مسئولیت آب و فاضلاب به ایجاد هماهنگی میان دستگاه های برمی گردد. اینکه توزیع آب ایراد دارد، به اداره آب و فاضلاب برمی گردد.
فرزین افزود: شبکه بندی آب دارای نقص است. اگر یاسوج را با شهرهایی مقایسه کنیم که توپوگرافی شبیه به یاسوج دارند، این سوال پیش می آید که چرا در مقایسه با این شهرها فرار آب اینقدر زیاد است، و چرا ترکیدگی لوله ها و خرابی لوله ها زیاد است؟ چرا فشار آب در مناطق مختلف متفاوت است. خرده ای که به کارشناسان آب و فاضلاب گرفته می شود این است که برخی از کارشناسان این اداره تخصصی و فنی نیستند.
در بخش دیگری از برنامه، موضوع پر ابهام «کلرزنی» آب شهر گچساران مطرح شد که در این خصوص حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران و فرماندار این شهرستان در این خصوص بصورت تلفنی به اظهار نظر پرداختند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص کلرزنی آب، به موضوع دیگری اشاره کرد و گفت: چشمه آب فردوس گچساران آلوده است.
آب شهرستان گچساران مشکل ندارد، آب جاری باغ فردوس مشکل دارد. همچنین آب روستای کمبل که در آن سبزی کاری می شود آلوده است. این موضوع مربوط به چندین سال گذشته است.
حسینی اظهار کرد: خود معاون اداره آب و فاضلاب شهرستان گفته است که آب روستاهای گچساران حدود یک سال و نیم است که کلرزنی نمی شود و این معاون گفت که 7 نامه به مسئولان استانی در این خصوص داده شده است. در مورد آب گچساران چیزی گفته نشده است.
دیهیمی فرماندار گچساران نیز در این خصوص گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه شورای سلامت بر اساس گزارش سرپرست شبکه بهداشت و درمان و کارشناس اداره آب و فاضلاب متوجه شدم که اشکالاتی در بحث کلرزنی در روستاها وجود دارد. در همان جلسه با آقای برخه این موضوع را در میان گذاشتیم، قرار شد که روز شنبه این هفته به گچساران تشریف بیاورند. کاهلی هایی در این خصوص وجود داشته است.

وی گفت: در جلسه روز شنبه قرار شد مشکلات آزمایشگاه آب و همچنین دستگاه های کلرزنی برطرف شود. همان روز تعمیرات دستگاه ها شروع شد. در مورد تجهیز آزمایشگاه نیز قول داده شد که تا پایان هفته انجام گیرد.
دیهیمی گفت: 40 کیلومتر شبکه توزیع آب شهر دوگنبدان فرسوده است. امیدواریم که این موضوع در اولویت کار قرار بگیرد.
برخه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز گفت: 320 لیتر در ثانیه آب از پشت تصفیه خانه سد کوثر به گچساران و استان های دیگر ارسال می کنیم. صد در صد آب گچساران مطلوب است. چون تصفیه خانه هست. همچنین 4 نقطه کلرزنی در گچساران وجود دارد.
لازم به ذکر است که سد کوثر آب یک سوم شهر گچساران را تأمین می کند، و بقیه آب این شهر از طریق چاه ها تأمین می شوند. بنابراین برای اطلاع از مطلوبیت آب گچساران باید دید بقیه آب این شهرستان چگونه کلرزنی می شود!؟

بیشتر بخوانید


آب شرب گچساران کلر ندارد / احتمال افزایش بیماری های روده ای

آب شهر و روستاهای گچساران آلوده است / از استانداری پیگیری خواهیم کرد

سخنان ضد و نقیض مسئولان در خصوص وجود کلر در آب گچساران / یا آزمایش شبکه بهداشت اشتباه است یا سخنان مسئول آبفا / تکلیف مردم مشخص شود

وی گفت: در حوزه روستاها، برخی از دستگاه های کلرزنی سوخته است، یا به سرقت رفته است، لذا کلرزنی بصورت دستی انجام می گیرد.
وی به اعتبار بسیار کم گچساران برای اصلاح شبکه آب اشاره کرده و گفت: شهر گچساران 2 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب اعتبار دارد، که از همین میزان هم گاها می بینیم که 30 درصد تخصیص می یابد، و بخشی به اوراق تعلق می گیرد.
برخه بیان کرد: یاسوج 40 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب یاسوج اعتبار قرار داده شده است. 15 پیمانکار در یاسوج کار اجرایی را شروع کرده اند. در تمام نقاط یاسوج مشغول به کار هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام اداره آب و فاضلاب پاتاوه علاوه بر هزینه ای که بابت امتیاز آب میگیرند به مشتری میگن اگه آب می خوای باید خودت لوله بگیری بیاری تا برات کنتور نصب کنیم علاوه بر آن دستمزد هم می گیرند آخه این چه قانونیه مگه نظارت نیست البته خدارا شکر که کل خیابان های پاتاوه آب داره همینطور داره هدر میره کسی هم نیست پاسخگو باشه
سید
Iran, Islamic Republic of
آب شرب شهر عسلویه از سد کوثر گچساران تامین میشه ولی برای ما کارگرها که اهل گچساران هستیم هیچ امتیازی برای جذب نمیدن
Aana
Iran, Islamic Republic of
با سلام ای آب فاضلاب اصلا نمیدونی کی آب دارد همیشه آب قطع است دقیقا یک هفته آب پشت کنتور قطع بود چقد زنگ زدیم اون یکی این یکی پیمانکار آخرش هم 600خرج کردیم خودمون درستش کردیم اصلا نمی‌دونم کی به کیه شهرک امام حسین فرعی 2پلاک 23اخرش هم 160تومان پول آب اومد
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1