تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۵۰۴۹۲
کبنا بررسی کرد

استاندار نمره مدیران خود را بعد از یک سال اعلام کند / وزارت «کشور» یا «آموزش و پرورش»؟!

۱۰
۱
استاندار نمره مدیران خود را بعد از یک سال اعلام کند / وزارت «کشور» یا «آموزش و پرورش»؟!
کبنا ؛
انتصاب یک فرهنگی به عنوان مدیرکل، انتصاب یک آموزش و پرورشی به عنوان معاون فرماندار، انتصاب یک فرهنگی باسابقه به عنوان فرماندار، انتصاب یک آموزش و پرورشی در یک پست مهم وزارت کشور در سطح استان. این انتصابات طی یک سال اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده است و شوخی نیست. 
به گزارش کبنا، کشور ما و به تبع استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد نظام نظارتی بر انتصابات است، کلیاتی که در قانون اساسی در خصوص تعیین یک مدیر آورده شده، به درستی محدودیت‌های انتخاب یک مدیر را مشخص نکرده، و به گفته یک مقام نظارتی استان کهگیلویه و بویراحمد، حتی حد و حدودهای قانون اساسی برای تعیین مدیران و انتصابات رعایت نمی‌شود.
یکی از آسیب‌های مدیریتی در سطح استان و حتی در کشور، به‌کارگیری افراد غیرتخصصی است که اخیراً نیز بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در یک برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرد. صالحی در این خصوص گفت: نبود سازوکار مشخص علمی برای پذیرش افراد در رده‌های مدیریتی یکی از آسیب‌های حوزه مدیریتی در استان است.
قابل قبول است که بالاترین مقام دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد از حوزه قضایی وارد وزارت کشور شد، کما اینکه رئیس جمهوری نیز از همین حوزه وارد وزارت کشور شده است. با این حال، رئیس جمهوری با رأی مردم سکان قوه اجرائی را به دست گرفت. اما این رویه درستی نیست که افرادی غیرتخصصی به رده‌های میانی مدیریتی دولت وارد شوند.
انتخاب افراد، فرای از اینکه سیاسی و جناحی یا طایفه‌ای باشد، نوش جان طایفه‌شان، برای وزارت کشور تبعات منفی به بار خواهد آورد، چنانکه تاکنون نیز اثرات منفی در وزارت کشور ایجاد کرده است. مسئله این است که طایفه‌گرایی هم اگر شود، اگر سیاسی و جناحی رفتار می‌شود، اصل شایسته سالاری و تخصص افراد در نظر گرفته شود.
وزارت کشور قابل مقایسه با حوزه کوچکتر آموزش و پرورش نیست و نمی‌توان افرادی را بدون تخصص وارد این حوزه کرد و انتظار داشت شق القمر کنند.
این روزها افراد بدون سابقه مدیریتی با رزومه‌های عجیبی وارد وزارت کشور می‌شوند که از طرف هیچ فرد متخصصی قابل قبول نیست. افرادی وارد وزارت کشور می‌شوند که با حداقل‌های کار در این حوزه آشنا نیستند و حداقل چند سال باید کار کنند تا تازه بفهمند باید چه‌کاری کنند! حال اینکه به چه دلیلی و بر چه اساسی حکم می‌گیرند و انتصاب پیدا می‌کنند مشخص نیست!
در چند ماه گذشته شاهد بودیم که مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه‌ای با اصولگرایان استان این موضوع را مطرح کرد که استاندار در انتخاب مدیران، از میان دو فردی که یکی تخصص بیشتری داشته باشد، اما دیگری از خانواده شهدا باشد، فرد دوم را انتخاب می‌کند (به دلیل احترام به مقام خانواده شهید). اما ضمن پاسداشت و احترام به مقام شامخ شهدا این رویه خلاف اصل شایسته‌سالاری است و فردی که می‌خواهد مدیریتی را برعهده بگیرد باید تمام شاخص‌های لازم را داشته باشد. پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید؛ «اگر در جامعه اسلامی کسی را در راس امر و وزارتخانه‌ای قرار دهیم که اولی‌تر و کارآمدتر از او در بین بقیه وجود داشته باشد خیانت به خدا، رسول خدا و جمیع مسلمین است.»
خلاصه اینکه، از استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم نمره‌های مدیریتی مدیران خود را در سطح کشور پس از یک سال اعلام کند، تا مردم هم بدانند مدیرانی که باید خدمتگزار مردم باشند، چه نمره‌ای در سطح کشور دارند؟
انتظار است برخی از انتصابات در سطح استانی و شهرستانی تجدیدنظر شود و با سپردن کار به دست افراد نخبه‌ای که در دولت مشغول به کار هستند، تا از رخوت، بی‌انگیزگی و کاهش بهره‌وری احتمالی در وزارت کشور خبری نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نمره خود آقای استاندار به هیچ وجه قابل قبول نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درست
حداقل دارای رزومه یا مدرک مرتبط باشن هم حرفی
این ره به ترکستان که نه به قبرستان است
استانداری
Iran, Islamic Republic of
نمره ایشان در این مورد صفر است.‌ضعیف ترین استاندار تاریخ استان
یکی از هزاران
Romania
اگر فردی که سابقه اجرایی ندارد میتواند رئیس جمهور شود و فردی هم از همین سنخ استاندار و نویسنده مقاله ضمن اشاره به آن ، تا این سطح را قبول دارد، اعتراضش نقض غرض است که.
Iran, Islamic Republic of
استان بدون استاندار هست / وزارت کشور باید فکری برای معرفی یک استاندار بعنوان نماینده سیاسی دولت بکند واقعا اگر بعداز چهل سال وزارت کشور نتوانسته در حل بخشدار از بدنه خود کادر سازی کند چه مصیبت بزرگی است
United States
بینی بین الله مختار اندرخور توان مدیریت یک مدرسه را هم ندارد به آن نشان که در دوران رئیس دبیرستان فردوسی زیلایی ،بعد از گذشت حدود چهارماه از سال تحصیلی وقتی وارد مدرسه شد یکی از دبیران غیربومی همان دبیرستان از همکار خودش پرسید این شخص چه کسی است.
چه برسد به فرمانداری
همانطور که آموزش و پرورش عشایر را بی آموزش و بی پرورش کرد و به حاشیه برد
تا جایی که معاون آموزشی ایشان آقای رحیمی به عوامل اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کردن رئیسی انتخاب کنید که توان جمع کردن این حاشیه ها را داشته باشد
باید منتظر عواقب انتخاب نادرست ایشان بعنوان فرماندار مارگون بود.
ایل من
Iran, Islamic Republic of
صفر ضعیف ضعیف
علی
Iran, Islamic Republic of
متن بجا و قابل تأملی بود...
متاسفانه در گذر از کمتر از نیم قرن از عمر نظام جمهوری اسلامی، هنوز همانند اوایل انقلاب، تعهد آن هم نه از نوع تعهد انقلابی بلکه تعهدی مبتن... بر تخصص میچربد و مدیریت گرفتاریهای مردم در این شهرستان و استان رو عده ای برعهده گرفته اند و علت عقب ماندگی استان و مضاعف شدن گرفتاریها و مشکلات مردم نیز همین قشر هستند که بعضا به منابع قدرت استانی نظیر استانداری یا نمایندگان مجلسین و لیدرهای آنان منتسب میباشند..
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر در پی جم کردن رای هست و گماشتن مدیران رده چهار طوايف
موحد هم دوره آخرش هست و هر جای ک توان داشته سادات راک و طولیان گذاشته
حسن
Iran, Islamic Republic of
متن بسیار زیبایی است . و واقعا درست و بجا..
متاسفانه آقای استاندار در انتخاب مدیران خیلی ضعیف نشان داده و در مرام یک نیروی انقلابی سادگی نمیگنجد. نیروی انقلابی باید شجاع. مدیر . مدبر . و دارای قوه تشخیص. بدون دخالت سیاسیون بخصوص نمایندگان باشد .. استاندار عزیز در انتخاب مدیران نمره قابل قبولی نمیگیری... حال چه برسه به نمرات خود مدیران ....
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1