کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

در دفاع از محمد بهرامی

سید مصطفی خادمی

26 تير 1401 ساعت 13:05

اصلاح طلبان بویراحمد بزرگ که ادعای اصلاح طلبی شان گوش فلک را کر کرده ولی زیر بیرق روشنفکر رفتند بهرامی را قبول ندارند طبیعی است، بهرامی کسی است که به واسطه توان خود و همان بدنه اجتماعی که تحلیل مذکور آنان را ناامید خوانده است تا بدین جا آمده و این نقطه قوت بهرامی است.


اخیرا دیدم سایت کبنا در تحلیلی به مقوله انتخابات مجلس آینده در بویراحمد و دنا پرداخته و به شخصیت مهم و اثر گذار این حوزه یعنی محمد بهرامی پرداخته است.
باری! بی شک کمتر کسی در بویراحمد بزرگ پیدا می شود که بهرامی که چهره ای علمی با نفوذ سیاسی و اجتماعی بالا در این حوزه است را نشناسد، کسی که حالا دیگر لقب شهردار اسبق را نمی توان برای وی به کار برد و باید او را شخصیت سیاسی و کنشگری دانست که در همه مسائل استان صاحب نظر است و سبقه مدیریتی وی نشان از توانایی اوست اما آن چیزی که در تحلیل مذکور بیان نشده است اقبال عمومی به سمت وی بود که توانست در مقابل رای تماما قومی روشنفکر با طعم سیاسی اصولگرایی رای دوم را با وجود زارعی و منتظریان کسب کند آن هم در شرایطی که رای بهرامی برخلاف رقبای همیشگی اش سیاسی و جریانی با پراکنش جغرافیایی و طایفه ای از تمام بویراحمد بزرگ است بنابراین اینکه بهرامی را بتوان محسن رضایی دوم خواند یک توهین صریح به کسی است که هم دارای اقبال عمومی و هم داری رزومه و کارنامه مدیریتی درخشان و البته علمی بودن مردی است که مردم یاسوج عملش را هم دیده اند.
از سوی دیگر اینکه اصلاح طلبان بویراحمد بزرگ که ادعای اصلاح طلبی شان گوش فلک را کر کرده ولی زیر بیرق روشنفکر رفتند بهرامی را قبول ندارند طبیعی است، بهرامی کسی است که به واسطه توان خود و همان بدنه اجتماعی که تحلیل مذکور آنان را ناامید خوانده است تا بدین جا آمده  و این نقطه قوت بهرامی است که با وجود عدم توفیق آماری در انتخابات های اخیر هنوز بخش زیادی از جوانان و متنفذین بویراحمد بزرگ به او اقبال دارند بنابراین بهرامی در یک روند رو به رشد نیروهای خود را پالایش و البته دور هم جمع کرده است و در آینده قطعا بویراحمد بزرگ در اختیار تفکر و راه و روش مدیریتی بهرامی خواهد بود.
نکته ی بعد! برخلاف روشنفکر که کارنامه مجلس وی رقیب او خواهد بود بهرامی چنین نیست او در برهه ای شهردار یاسوج بوده که هنوز آثار وی به جا مانده است و یاسوجی ها هنوز از وی به نیکی یاد می کنند، بهرامی می توانست به جای فیلی معاون عمرانی باشد ولی علیرغم اصرار دولت و شخص کلانتری استاندار سابق استان این منصب را نپذیرفت تا همچنان همراه همراهان همیشگی خود باشد و آنان پلی برای ترقی وی نباشند.
به هر روی بهرامی به روایت بررسی های میدانی شخصی است که مردم او را دروازه ورود بویراحمد بزرگ به توسعه و پیشرفت می دانند و آینده این حوزه دستخوش اتفاقاتی به نفع مردم است تا بتوانند بدون نگاه های قومی و منطقه ای از خوان نعمت توسعه بهره مند شوند.
و اما واقعیتی که در مورد ستاد بهرامی وجود دارد حضور افرادی است که نبودن آنان و حداقل سکوت آنان به صرفه تر است و امیدوارم بهرامی تاکنون به این مسئله توجه کرده باشد و این افراد در لایه های تصمیم سازی و تصمیم گیری قرار نداده و آنان را در حد هوادار نگاه دارد


کد مطلب: 450434

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/450434/دفاع-محمد-بهرامی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1