تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۴۵۰۴۲۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

راه اندازی کارخانه قند یاسوج یکی از اولویت های اصلی دولت در راستای اشتغالزایی

۰
راه اندازی کارخانه قند یاسوج یکی از اولویت های اصلی دولت در راستای اشتغالزایی
کبنا ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از کارخانه قند یاسوج گفت: با اقداماتی که در این کارخانه در حال انجام است، پیش بینی می‌شود کارخانه تا ۸ ماه آینده راه اندازی اولیه شود و در مرحله اول برای 50 نفر و بعد از آن برای 200 نفر شغل ایجاد خواهد شد.
سید احسان عسکری روز یکشنبه (26 تیرماه 1401) اظهار کرد: دو میلیارد تومان بدهی گاز و یک میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی کارخانه قند یاسوج تقسیط شده و در حال پرداخت است.
وی ادامه داد: راه اندازی این طرح صنعتی یکی از اولویت های اصلی دولت در راستای اشتغال است.
عسکری رویکرد اصلی متولیان امر و مسئولان اجرایی استان را کمک به پایداری واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی استان با حل و فصل مسائل و مشکلات آنها اعلام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های مختلف اجرایی استان برای رفع موانع پیش روی کارخانه قند یاسوج تلاش، همت و همکاری کنند.

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر آغاز شد و سال ۱۳۴۶ نیز به بهره برداری رسید.
پس از مدتی این کارخانه با معضلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد و از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به طور مجدد آغاز کرد، اما سایه مشکلاتی شامل معوق ماندن حقوق، مزایا و بیمه کارگران، قدیمی بودن تجهیزات، کمبود اعتبار برای نوسازی قطعات فنی و نبود چغندر قند دست از سر این کارخانه برنداشت و تا توانست کمر این کارخانه را خم کرد.
کارخانه قند یاسوج از دی ماه ۱۳۹۵ به سرمایه گذار بخش خصوصی و اهل کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد که بنا به دلایلی راکد و یا نیمه فعال ماند.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 53 درصد سهام کارخانه را خرید و در حال حاضر مسئولیت راه اندازی این کارخانه را برعهده دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1