تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۴۵۰۲۰۴
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

احتمال شیوع مجدد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دُز چهارم اقدام کنند / گچساران زرد شد / تزریق بیش از ۲۲۳ هزاردوز واکسن کرونا​​​​​​​

۰
احتمال شیوع مجدد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق دُز چهارم اقدام کنند
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که ۶ ماه از تزریق دُز سوم آنها گذشته برای تزریق دُز چهارم به مراکز بهداشتی، پایگاه‌های جامع سلامت و خانه بهداشتی مراجعه کنند.
به گزارش کبنا، محمد غلام‌نژاد از احتمال شیوع پیک هفتم کرونا خبر داد و گفت: مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان جدی بگیرند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون افراد پنج سال به بالا گفت: افراد بالاتر از 18سال که ۶ ماه از تزریق دُز سوم آنها گذشت نسبت به تزریق دُز چهارم خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه همه مراکز بهداشتی،پایگاه های جامع سلامت و خانه های بهداشت آماده تزریق واکسن هستند،عنوان کرد: هم‌اکنون 22 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 4 نفر مبتلای قطعی هستند.
غلام‌نژاد با بیان اینکه طی ساعت ۲۴ گذشته در کهگیلویه وبویراحمد فوت ناشی از کرونا نداشتیم، گفت: شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان یک هزار و 132 نفر است.
وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده دراستان طی 24 ساعت گذشته تصریح کرد: از 72 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر و رپید تست است حدود 19 درصد موارد مثبت بودند.
گچساران زرد شد/ تزریق بیش از ۲۲۳ هزاردوز واکسن کرونا
سید طاهر حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران
در این باره اظهار داشت: این شهرستان در رنگبندی بیماری کرونا از رنگ آبی به زرد تبدیل شده است.
وی بیان کرد: تا کنون ۶۶ هزار و ۶۹۱ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۲۰ هزار و ۱۰۹ مورد آنها مثبت بوده است.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: در گچساران ۲۰ هزار و ۱۰۶ بیمار مبتلا به کرونا تا کنون بهبود یافتند.
حسینی با اشاره به فوت ۲۳۹نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری عنوان کرد: در حال حاضر ۳ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطر نشان کرد: در مراکز درمانی این شهرستان بیمار کرونایی بستری نشده است.
حسینی اظهار کرد: در این شهرستان تا کنون ۲۲۳ هزار و ۳۲۹ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: از این تعداد افزون بر ۸۹هزار و ۲۴۸ مورد دوز اول و ۸۷ هزار و ۸۱۴ مورد دوز دوم بوده است.
حسینی با اشاره به تزریق دوز یاد آوری واکسن در گچساران گفت: افزون بر ۴۱ هزار و ۲۶۷ مورد دوز یاد آوری واکسن در گچساران تزریق شده است.
وی افزود: مراکز تزریق واکسن کرونا در گچساران فعال بوده و شهروندان بخصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه ای یا حساس حتما برای تکمیل دوز واکسن کرونا خود اقدام کنند  تزریق دوز چهارم ( یادآوری) برای افرادی که ازتزریق نوبت واکسن سوم آنها ۶ ماه گذشته در مراکز این شهرستان انجام می شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1