کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور قالیباف رئیس مجلس مطرح شد

گچساران فقط بوی دود و نفت و گاز می‌دهد / سدها به نام کهگیلویه و بویراحمد به کام دیگران / عمر طولانی برخی پروژها

14 تير 1401 ساعت 22:42

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست جمع‌بندی نظارت ستادی رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف در مناطق چرام و دیگر شهرهای استان به عنوان نیروی جهادی در سالهای اخیر حضور پیدا کرده‌اند و کار جهادی انجام داده‌اند که تا کنون بیان نشده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست جمع‌بندی نظارت ستادی رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف در مناطق چرام و دیگر شهرهای استان به عنوان نیروی جهادی در سالهای اخیر حضور پیدا کرده‌اند و کار جهادی انجام داده‌اند که تا کنون بیان نشده است.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده روز سه شنبه در نشست نهایی پیگیری و نظارت ستادی رئیس مجلس شورای اسلامی در یاسوج اظهار داشت: حضور رئیس مجلس شورای اسلامی که از مدیران جهادی کشور محسوب می‌شود، پشتوانه‌ای عظیم برای مردم و ملت است. متوجه شدم ایشان مدت‌ها در مناطق چرام و شهرهای استان ما به عنوان نیروی جهادی در سالهای اخیر حضور پیدا کرده‌اند و کار جهادی انجام داده‌اند که تا کنون بیان نشده است از این نیروی جهادی جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم و می‌خواهیم با یک تیم جهادی به مناطق محروم استان ما بیایند و کار جهادی انجام دهند. دولت به دنبال پیاده کردن آرمان‌های امام (ره) است و به وجود نیروهای جهادی و همسو با انقلاب نیاز دارد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز با حضور رئیس مجلس از ابر پروژه‌های استان همچون سد تنگ سرخ، پتروشیمی گچساران و چندین طرح دیگر بازدید به عمل آمد، همچنین از بخش محروم دیشموک بازدید شد که این منطقه نمونه کوچکی از نقاط محروم استان است.
 وی ادامه داد: این مناطق مایه نگرانی و دلواپسی همه مسئولان و نمایندگان است، دیشموک، باشت، چاروسا، بهمئی، لنده و غیره در استان دارای محرومیت‌های فراوانی است و باید گفت این سفر سرآغاز تحول و تغییر بنیادی در استان است.
 در ابتدای این نشست نیز آیت الله سید نصیر حسینی خاطرنشان کرد: سهم استان محروم از نفت ۱۳ درصد است که مقدار خاصی به گچساران و استان داده نمی‌شود.
 نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی نیز نیاز است تا در روند اجرای پروژه‌های آن تسریع صورت گیردالبته مردم این استان شاکر انقلاب و نعمت‌ها و خدمات بیشمار و ارزشمند انقلاب هستند.
 وی با بیان اینکه طرح‌های زیادی در استان به درازا کشیده‌اند، اضافه کرد: جاده پاتاوه به دهدشت یکی از طرح‌های عمرانی است که در سال ۷۳ کلنگ زنی شده است. سد تنگ سرخ در سال ۹۰ کلنگ زنی شد اما هنوز حدود ۴۰ درصد از پیشرفت فیزیکی آن می‌گذرد. همچنین کلنگ پتروشیمی دهدشت در سال ۸۵ کلنگ به زمین زده شد و هنوز پیشرفت فیزیکی مطلوبی ندارد.
 آیت الله حسینی افزود: امید است توجه ویژه‌ای به این طرح‌ها شود تا مشکلات مردم کمتر شود.
آیت الله حسینی بیان کرد: در سفر سال گذشته آقای رئیسی اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شد که امیدواریم به منصه ظهور بیانجامد اما در خواستی که از شما دارم انتقال شبکه آب از سد تنگ سرخ به یاسوج، اراضی کشاورزی این منطقه و مرکز استان است.
 وی عنوان کرد: دو بانده شدت مسیر یاسوج به سمیرم و یاسوج به شیراز دیگر خواسته ما از آقای قالیباف است چرا که که بخواهیم توسعه پیدا کنیم باید زیرساخت‌های ایجاد شود.
 نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد احداث سد آبریز را دیگر مطالبه استان دانست و عنوان کرد: سد مارون در استان ما احداث شده اما هیچ بهره‌ای از آن نبردیم و بهره‌ای که از سد کوثر می‌بریم هم ناچیز است در حالی که ما ۱۰ درصد آب کشور را تأمین می‌کنیم بنابراین آبریز یک سد حیاتی برای استان خصوصاً منطقه کهگیلویه است.
 وی ادامه داد: اگر سد آبریز احداث و حق‌آبه آن رعایت شود اشتغالزایی خوبی برای کهگیلویه ایجاد خواهد شد.
 وی بیان کرد: سد تنگ سرخ، مشکل بحرانی آب مرکز استان، دوبانده کردن یاسوج و سمیرم و غیره توجه ویژه مجلس را می‌طلبد. وضعیت راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان رضایت بخش نیست.
 آیت الله حسینی ابراز داشت: سدهایی در استان احداث شده اما خود استان از آب آنها محروم است و یا سهم ناچیزی دارد. بهره مردم استان از سد کوثر اندک و سد مارون ناچیز است و امید است مجلس دستور ویژه‌ای صادر کند و حقابه استان رعایت و زمین‌های تشنه این منطقه از آب سیراب شوند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به سهم ناچیز استان از نفت اشاره و عنوان کرد: می‌گویند سهم استان از نفت و گاز ۱۳ درصد است اما نفت و گاز به جز دود و رنج چیزی برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد.
 آیت الله حسینی بیان کرد: گچساران فقط بوی دود و نفت و گاز می‌دهد و این حق کهگیلویه و بویراحمد نیست مردم ما از این شرایط ناراحت و نگران هستند.
 وی در بخش پایانی بر توجه به مساجد و خانه‌های عالم تاکید کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت: امیدوارم برای تسریع در روند احداث طرح‌های بر زمین مانده استان دستور ویژه‌ای صادر کنید.
در ادامه کیهان مدیرکل دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده قوه مقننه در استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی اظهار داشت: ابلاغ با تأخیر بودجه استان از سوی سازمان برنامه و به تبع آن تشکیل باتأخیر شورای برنامه‌ریزی استان یکی از موانع توسعه‌ای است، همچنین نیاز است مواد 63 و 64 قانون محاسبات یک بار برای همیشه اصلاح شود و این امکان برای استان وجود داشته باشد که اعتبارات را به سال آینده منتقل کند.
 وی با اشاره به وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد و منطقه سی‌سخت گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی موظفند اموال خود را بیمه کنند اما اعتبارات این موضوع پیش‌بینی نمی‌شود و در زلزله سی‌سخت ما شاهد بودیم بسیاری از اموال دولت آسیب دید اما بیمه نبودند و دلیل آن نیز نبود اعتبارات برای بیمه نمودن اموال بود و باید ترتیبی اتخاذ شود تا ردیف مشخصی برای بیمه شدن اموال دولتی پیش‌بینی شود.


کد مطلب: 449962

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449962/گچساران-فقط-بوی-دود-نفت-گاز-می-دهد-سدها-نام-کهگیلویه-بویراحمد-کام-دیگران-عمر-طولانی-برخی-پروژها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1