تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۴۴۹۹۴۳
رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

مشکلات زیاد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه راه و شهرسازی

۰
کبنا ؛رضایی کوچی گفت: دسترسی مردم کهگیلویه و بویراحمد به استانهای مجاور با وجود قرار داشتن در مسیر شمال به جنوب و غرب بسیار سخت است.
 رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت رفع مشکل تامین آب در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این استان به لحاظ جاده های روستایی و مواصلاتی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است و دسترسی مردم به مرکز استان و استان های مجاور علی رغم اینکه در مسیر شمال _جنوب و شرق _ غرب قرار دارند، بسیار سخت است.
محمدرضا رضائی کوچی در خصوص نظارت های میدانی انجام شده قبل از سفر قالیباف از طرحهای عمرانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بنده و آقای علیپور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران برای بررسی و ارزیابی طرحهای عمرانی استان، زودتر به این منطقه آمدیم.
وی با اشاره به وضعیت آب آشامیدنی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با وجود اینکه این استان ۱۰ درصد کل بارش‌های کشور را در اختیار دارد اما اکثر روستاها و شهرها دچار بحران آب هستند و عمدتاً تامین آب از طریق چاه انجام می‌شود.
رضائی کوچی ادامه داد: سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز که احداث شده و یا در حال ساخت هستند، به تامین آب شرب شهرها و روستاها کمک قابل توجهی نکرده است.
امروز از دو سد واقع در شهر یاسوج و دهدشت بازدید کردیم که سد تنگه سرخ یاسوج به دلیل مشکل در تامین منابع مالی هنوز به بهره‌برداری نرسیده که تلاش می‌کنیم با تامین آن روند احداث را سرعت دهیم. از طرفی سد دهدشت نیز علیرغم کامل بودن فاقد شبکه آبرسانی بود که ساخت آن نیز به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که در سفر رئیس مجلس به این استان مورد بررسی قرار گرفته و در مصوبات سفر نیز بدان اشاره خواهد شد.
رییس کمیسیون عمران اضافه کرد: از طرفی این استان به لحاظ جاده های روستایی و مواصلاتی با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده و از این جهت فقیر است و دسترسی مردم به مرکز استان و استان های مجاور علی رغم اینکه در مسیر کریدور شمال _جنوب و شرق _ غرب قرار دارند، بسیار سخت است که این امر نشان می‌دهد به لحاظ راه و شهرسازی نیز این استان با مشکلات زیادی روبرو بوده که در سفر رییس مجلس این موارد نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رضایی کوچی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد به دلیل ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر، می تواند مهاجرپذیر نیز باشد، اما این امر در صورتی امکان‌پذیر است که به حوزه مسکن استان نیز توجه شود. در حال حاضر قانون جهش تولید مسکن در این استان مورد توجه قرار نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1