کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قالیباف در جمع خبرنگاران یاسوج؛

صحبت‌های رئیس مجلس در فرودگاه یاسوج / نظر قالیباف پیرامون مطالبات بازنشستگان و بلوط‌های زاگرس

14 تير 1401 ساعت 8:45

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر نظارتی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به مناطق محروم یکی از رئوس تدوین برنامه هفتم توسعه است.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر نظارتی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به مناطق محروم یکی از رئوس تدوین برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش کبنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه شنبه 14 تیرماه)  در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های سفر نظارتی خود و هیات همراه به این استان عنوان کرد: مرحله دوم سفرهای نظارتی ما با عنوان «نظارت‌های ستادی» با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله ای که بین سفرهای نظارتی ایجاد شده است، بیان کرد: در دوره قبلی سفرها، فعالیت و تحرک دولت سابق آنقدر که باید و شاید وجود نداشت و ما بیشتر پروژه ها را در حوزه میدانی دنبال می کردیم، اما با روی کار آمدن دولت جدید و حضور میدانی خوب، این جهت به ما در مجلس شورای اسلامی داده شد تا با نگاه و نظارت ستادی به معنای نظارت و کنترل بر پروژه ها مخصوصا در آستانه برنامه هفتم توسعه بتوانیم در سیاستگذاری ها و رهیافت هایی که به ویژه برای استان های محروم وجود دارد، اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه به ویژه در حوزه زیرساخت ها و راه ها با توجه به پراکندگی استان باید اقدامات ویژه ای صورت گیرد، ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته با روستاهای زیر 20 خانواری که در مسئله برق، آب و گاز دچار مشکلاتی هستند روبرو هستیم که باید رسیدگی هایی صورت گیرد و در برنامه هفتم توسعه اینگونه پروژه ها و مشکلات دیده شود.

قالیباف ادامه داد: لذا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این استان را برای سفر انتخاب کردیم تا ان شالله با نظارت خوبی که بر پروژه‌ها و مشکلات چه در حوزه حسابرسی، اعتبارات و مشکلاتی و چه در حوزه واگذاری اعتبارات ممکن است به وجود آید و همچنین پروژه هایی که تعیین تکلیف آنها زمان‌بر شده است را ساماندهی کنیم و از ظرفیت دیوان محاسبات استفاده خواهیم.
رئیس قوه مقننه با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس تصریح کرد:  امیدواریم در برنامه بعدی توسعه بتوانیم پروژه های زمان‌بر و طولانی را تعیین تکلیف کنیم و با آغاز برنامه برخی از پروژه ها که بیش از 2 دهه زمان برده است را ساماندهی کنیم.
وی درخصوص اقدامات مقدماتی صورت گرفته برای سفر نظارتی به استان نیز گفت: کارهای کارشناسی خوبی پیش از سفر انجام شده و وقت زیادی برای آن صرف شده است و جلسات متعددی با وزرا و استاندار تشکیل شد و تیم های میدانی نیز از قبل به استان سفر کرده اند و امیدوارم امروز بتوانیم با یک همکاری، بازدیدهای میدانی خوبی را داشته باشیم تا در جهت حل مشکلات این مسئله گام های جدی برداریم.
قالیباف درخصوص معضل آفات جنگل های بلوط زاگرس نیز گفت: دولت حتما به این امر توجه دارد و موضوعات محیط زیست مورد توجه است و این بحث آفت پروانه سفیدِ بلوط‌خوارِ زاگرس نیز یکی از دغدغه های سفر ما است که حتما به آن توجه داریم. واقعیت این است که در دهه های گذشته مجموعه پوشش سبز زاگرس ضعیف شده است، همچنین هوای گرم، آتش سوزی ها و نبود امکانات اطفای حریق مشکلاتی را برای پوشش سبز گیاهی این منطقه ایجاد کرده است و ما در مجموع در نگهداری محیط زیست زاگرس کارنامه قابل قبولی نداریم، همانطور که گفته شد یکی از دغدغه های سفر امروز ما رسیدگی به این موضوع و بحث در این خصوص است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در بخش پایانی سخنان خود و درخصوص مطالبات بازنشستگان نیز گفت: در بحث مطالبات، یک افزایش حقوق در سال قبل مخصوصاً در حوزه تامین اجتماعی داشتیم. امسال نیز با تصمیمی که دولت اتخاذ کرد، افزایش حقوق برای افراد در حال خدمت و بازنشستگان داشتیم، البته من نمی گویم این موضوع جبران کننده تورم است، اما حتما نسبت به گذشته اقدام قابل توجهی است و کمکی است تا ما افزایش تورم را کنترل کنیم و تثبیت و کاهش تورم مشکلی جدی است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.


کد مطلب: 449915

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449915/صحبت-های-رئیس-مجلس-فرودگاه-یاسوج-نظر-قالیباف-پیرامون-مطالبات-بازنشستگان-بلوط-های-زاگرس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1