کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دادستان عمومی و انقلاب تهران:

کیفرخواست فائزه هاشمی صادر شد

13 تير 1401 ساعت 8:45

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده فائزه هاشمی خبر داد.


دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده فائزه هاشمی خبر داد.
علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی گفت: درباره این پرونده، قرار مجرمیت صادر شده است. پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.
پیشتر، بیستم اردیبهشت ماه سخنگوی قوه قضائیه از ورود دستگاه قضا به اظهارات فائزه هاشمی خبر داده و گفته بود: این شخص از سوی دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است. دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است.
اما اتهامات فائزه هاشمی چیست و چرا دادستان تهران در مقام مدعی‌العموم برای او کیفرخواست صادر کرده است. خبرگزاری فارس در این زمینه به مرور اقدامات و مواضع موهن او طی ماه‌ها و سال‌های اخیر پرداخته و نوشته است: هنوز چند روزی از اهانت فائزه هاشمی به ساحت نورانی و مقدس پیامبر اسلام (ص) نگذشته است که وی در اظهار نظری جنجالی به حمایت از افراد بی‌حجاب پرداخت و آن‌ها را شیرزن خطاب کرد! این فقط یکی از مواضع عجیب و موهن دختر هاشمی رفسنجانی است و او سابقه‌ای طولانی در این ماجرا دارد.
دعوت به نافرمانی مدنی و تحریم انتخابات
فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این سخنان عجیب به حمایت از نافرمانی‌های مدنی پرداخت و شرکت نکردن در انتخابات را حرکتی مثبت برای رسیدن به اهداف و خواسته‌ها بیان کرد. وی همچنین گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا این اعتراضات و نافرمانی‌ها ادامه پیدا کند.
سخنان اخیر فائزه هاشمی علیه نظام اسلامی و در حمایت از بی‌حجابی و نافرمانی‌های مدنی درحالی بیان شد که وی چندی پیش درباره پیامبر اسلام (ص) گفته بود که ایشان حکومتداری و کار اقتصادی بلد نبود و ثروت حضرت خدیجه (س) را حرام کرده بود. پس از سخنان فائزه هاشمی درباره پیامبر (ص) سخنگوی قوه قضائیه گفت: علیه وی تشکیل پرونده شده که با عذرخواهی او و فروکش‌کردن حجم اعتراضات ظاهراً سرعت رسیدگی به این پرونده کند شد و امروز شاهد این اظهار نظر‌های خانم هاشمی علیه آموزه‌های دین اسلام و نظام اسلامی هستیم.
فائزه برای خود حریم امن تعریف کرده؟
سابقه سخنان جنجالی فائزه هاشمی نشان می‌دهد که گویا اطمینان خاطر دارد که با وی برخوردی نمی‌شود و هرگاه صحبت‌های هنجار‌شکنانه می‌کند، مدتی اعتراض و فریاد‌ها علیه‌اش بلند می‌شود و پس از مدتی آب از آب تکان نمی‌خورد و وی باز هم رفتار‌ها و سخنان اهانت‌بارش را تکرار می‌کند.
خانم هاشمی چندی پیش علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم موضعی خصمانه گرفت و در حالی که ایران، حضوری محکم، استوار و باثبات در مذاکرات احیای برجام داشت، خواهان باقی‌ماندن این نهاد مقدس در لیست تحریم‌های امریکا و متحدانش شد. وی در این اظهارات باورنکردنی گفت: «فعالیت‌های سپاه به ضرر کشور است! تنها راه بازگشت سپاه به پادگان‌ها این است که در لیست تحریم‌ها باقی بماند! چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود، منفی است و باید جایی متوقف شود. فکر نمی‌کنم خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی به نفع ایران باشد.» با نگاهی به این اظهارات در می‌یابیم که وی عملاً به یک تریبون علیه نظام اسلامی تبدیل شده و مانند گروه‌های ضدانقلاب مواضعی صد درصد ضد نظام و رهبری دارد و هر چه دلش می‌خواهد علیه دین اسلام و نظام اسلامی می‌گوید.
حضور در جمع اعضای فرقه ضاله بهائیت
حضور در جمع اعضای فرقه ضاله بهائیت از دیگر اقدامات دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که مهرماه سال ۱۳۹۶ رخ داد و وی در این دیدار به طرفداری از محکومان این فرقه پرداخت و از آن‌ها دلجویی کرد.
فائزه هاشمی تنها مدتی پس از درگذشت پدرش به دیدار «مهوش ثابت» یکی از عناصر فرقه ضاله بهائیت از محکومان امنیتی که تازه از زندان آزاد شده بود، رفت. او پیش از این و در ایام حیات پدرش هم این کار را کرده بود که اعتراضات علیه این اقدام سبب شد مرحوم هاشمی در موضعی گفت: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند»، اما فائزه نه تنها عذر‌خواهی و جبران نکرد، بلکه در گفتگو با یورو نیوز گفت که نه تنها اقدامش اشتباه نبوده و از آن پشیمان نیست، بلکه نظام به بهائیان ظلم کرده است. جالب است اعتراضات و فریاد‌ها به این اقدام خانم هاشمی نه تنها جواب نداد، بلکه وی تنها یک ماه بعد به دیدار فریبا کمال‌آبادی، یکی دیگر از محکومان فرقه بهائیت و یکی از هفت عضو شورای رهبری بهائیان در ایران رفت.
اهانت به ساحت امام حسین (ع)
موضع‌گیری‌ها علیه نظام و اهانت‌های وی به مقدسات به این‌ها ختم نمی‌شود، زیرا سال گذشته فائزه هاشمی در سخنانی موهن به ساحت نورانی سید‌الشهدا (ع) گفت: «اگر امیرانتظام را نماد مظلومیت بدانیم، اصلاً نمی‌توانیم امام حسین (ع) را در چارچوب مظلومیت مطرح کنیم. جریان عاشورا حداکثر ۱۰ روز بود، کشته شدن امام در میدان جنگ بوده و فرصت دفاع هم وجود داشته و یک چیز متقابل بوده است، اما امیرانتظام ۴۰ سال در زندان مورد ظلم قرار داشت.»
متأسفانه فریاد‌های اقشار مذهبی، مراجع عظام، سیاسیون و تحلیلگران تاکنون جواب نداده و خانم هاشمی در کمال امنیت و آرامش به اپوزیسیونی علیه نظام تبدیل شده و فعالیت‌هایش علیه جمهوری اسلامی را انجام می‌دهد و مواضعش را هم از تریبون‌های مختلف آزادانه فریاد می‌زند.
مطالبه افکار عمومی از دستگاه قضا
امروز هم خانم هاشمی به راحتی و بدون هیچ واهمه‌ای به حمایت از بی‌حجابی و کشف حجاب می‌پردازد و هنجار‌شکنان شیراز را شیرزن خطاب می‌کند و در ادامه حرکت وقیحانه‌اش مردم را به عدم مشارکت در انتخابات و نافرمانی‌های مدنی دعوت می‌کند و می‌گوید: همه باید دست به دست هم دهیم و به اعتراضات و نافرمانی‌ها علیه نظام ادامه دهیم. وقت آن است که نظام اسلامی و قوه قضائیه تکلیفش را با این خانم که به جریانی علیه دین و نظام تبدیل شده روشن کند و یک بار برای همیشه جلوی وی بایستد و بابت این همه توهین‌ها و اتهامات در دادگاهی صالح به محاکمه وی بپردازد.
پیش از این هم حدود ۵۵ هزار نفر از کاربران فضای مجازی با امضای پویشی خواستار محاکمه فائزه هاشمی به خاطر حمایت از تحریم‌ها علیه کشور شده بودند.


کد مطلب: 449869

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449869/کیفرخواست-فائزه-هاشمی-صادر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1