کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

 کاهش ورودی پرونده‌ها و پیشگیری از وقوع جرم از ارکان اصلی سند تحول در دستگاه قضایی است

12 تير 1401 ساعت 18:34

 در نشست هماهنگی رئیس کل دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دادستان و رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان و فرماندهان دوایر تخصصی پلیس برگزار شد. تلاش جهت ایجاد استان امن‌تر و رسیدگی در کوتاه ترین زمان ممکن از اهم نکات مطرح شده بود.


 در نشست هماهنگی رئیس کل دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دادستان و رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان و فرماندهان دوایر تخصصی پلیس برگزار شد. تلاش جهت ایجاد استان امن‌تر و رسیدگی در کوتاه ترین زمان ممکن از اهم نکات مطرح شده بود.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان، دکتر نگین تاجی در سخنانی به برخی ویژگی های شهید بهشتی پرداخت و اظهار کرد: ویژگی اصلی شهید بهشتی، متمایز از همه خصوصیاتش، حق گو بودن این شهید است و هدفش رضای خداوند و پیشرفت ملت ایران بود.
 وی با اشاره به طرح تحول قضایی گفت: ریشه اصلی تحول و تحول گرایی در اخلاق بوده و شایسته است افراد خوب پای کار بیایند تا بتوانند تحول ایجاد کنند.
 مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه هر نقدی که به دستگاه قضایی استان وارد شد به آن عمل کرده‌ایم افزود: دستگاه قضایی و پلیس مشکلات زیادی دارند و در استان هر نقد سازنده ای که پلیس به دستگاه قضایی داشتند، با آن عمل کرده‌ایم.
دکتر نگین تاجی ایجاد شورای راهبردی بین پلیس و دستگاه قضایی را موجب پیشرفت بیشتر امور عنوان و اظهار داشت: آثار و برکات این شورا در تولید فکر و اندیشه ی مثبت برای برخورد با جرایم بسیار مثبت و کارساز بوده است.
وی در ادامه گفت: برنامه عملیاتی سند تحول پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده هاست و شورای پیشگیری یکی از ارکان سند تحول است.
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلات آن، ادامه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را لازم دانست و تصریح کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت جدی‌تر و با پیوست رسانه‌ای در استان ادامه می یابد.
سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه این نشست در سخنانی به سخت بودن کار پلیس و قضاوت اشاره کرد و گفت: کار نیروی انتظامی در میدان کار سختی است و کار قضاوت که بالاترین شأن و دخل و تصرف مستقیم در جان، مال و ناموس مردم است، هم سخت‌تر است.
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در کنار هم بودن پلیس و دستگاه قضایی و پلیس را در اجرای امنیت و عدالت، لازم و ملزوم یکدیگر عنوان و افزود: تضعیف نیروی انتظامی، تضعیف دستگاه قضایی و عکس آن نیز صادق است، بدون وجود نیروی انتظامی دستگاه قضایی چگونه می تواند نظم و عدالت را اجرا نماید.
 وی افزود: توفیقات امنیتی که در استان انجام شده محصول تلاش دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است که مردم آن را درکف میدان ملاحظه و لمس می نمایند.
 در ادامه این نشست سردار کیقباد مصطفی فرماندهی انتظامی استان هفته قوه قضاییه را تبریک گفت.
وی همدلی و همراهی بین دستگاه قضایی و پلیس را ستود و گفت: تعاملات و همدلی و همراهی در دستگاه قضایی با مجموعه فرماندهی انتظامی، در همه نقاط استان موجبات تسریع در اجرای مأموریت‌های محوله بوده است .
وی افزود: امنیت در وهله ی اول مرهون زحمات مجموعه پرتلاش دستگاه قضایی و نیروی انتظامی؛ به عنوان متولیان برقراری نظم و امنیت هستند.
 سردار مصطفی با اظهار اینکه امنیت در توسعه یافته ترین جوامع هم، به طور مطلق وجود ندارد، گفت : امنیت یک امر نسبی است که در این استان وجود دارد و پلیس با حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی طرح های متعددی را در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی به وجود بیاورد و هر جایی احساس کردیم خدشه ای به مردم وارد می‌شود، به اتفاق ورود کردیم.
 وی در پایان اظهار داشت: هماهنگی و همراهی 2 مجموعه قضایی و انتظامی در کنار هم، موجب بازدهی بیشتر و بازخورد تلاش آنان در جامعه خواهد شد.


کد مطلب: 449843

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449843/کاهش-ورودی-پرونده-ها-پیشگیری-وقوع-جرم-ارکان-اصلی-سند-تحول-دستگاه-قضایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1