تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۴۹۸۴۲
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت:

خانواده‌ها برای ازدواج آسان سیره اهل بیت(ع) را الگو قرار دهند/ ترویج ازدواج آسان در اولویت‌ برنامه‌های ارشاد باشت

۰
ترویج ازدواج آسان در اولویت‌ برنامه‌های اداره ارشاد باشت
کبنا ؛سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت گفت: خانواده‌ها در بحث ازدواج آسان سیره اهل بیت(ع) را الگو قرار دهند.
به گزارش کبنا، پرویز مددی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی در مساجد این شهرستان، اظهار داشت: ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اسلامی از اولویت‌های این اداره است.
وی با اشاره به اینکه امروز آموزش سبک زندگی اسلامی از ضروریات است، افزود: دشمن به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جامعه بوده که ضروری است در مقابل نقشه‌های دشمن ایستادگی کنیم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت آموزش خانواده‌ها و آشنایی آن‌ها با سیره اهل بیت(ع) را مهم و ضروری دانست و گفت: ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
مددی با تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، عنوان کرد: خانواده‌ها باید ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و سبک زندگی آن‌ها را الگو گیرند.
وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید زمینه ازدواج فرزندان خود را فراهم کنند، گفت: خانواده‌ها در بحث ازدواج سخت‌گیری نکنند و برای ازدواج فرزندان خود از سیره اهل بیت(ع) الگوگیری کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشت از ترویج فرهنگ ازدواج آسان توسط این اداره خبر داد و افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی از اولویت‌های این اداره است.
امام جمعه باشت نیز در این کارگاه آموزشی با اشاره به وجود خشونت در بعضی خانواده‌ها، اظهار داشت: یکی از مسائلی که خانواده‌ها باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشند، مسئله کنترل خشم است.
حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای با تاکید بر اینکه خشونت‌گرایی در خانواده‌ها سبب گرایش فرزندان به سمت آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: رفتار با خشونت والدین با فرزندان سبب ایجاد مشکلات و معضلات بسیار در خانواده‌ها می‌شود.
وی به داستان حضرت سلیمان و هدهد اشاره و عنوان کرد: اکنون در برخی خانواده‌ها رفتارهای خشونت‌آمیز سبب فرار فرزندان به ویژه دختران از خانه شده و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی بسیاری برای آن‌ها به همراه داشته است.
امام جمعه باشت رفتارهای صمیمانه و دوستانه و ارتباط عاطفی والدین با فرزندان را سبب دوری فرزندان از انواع خطرات و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: محیط آرام و صمیمانه و به دور از خشونت در خانه سبب رشد و پیشرفت فرزندان می‌شود.
گنجه‌ای بر ترویج سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها تاکید و بیان کرد: انتخاب و عمل به سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار برای دوری فرزندان از آسیب‌های اجتماعی است.
وی تصریح کرد: اگر خانواده‌ها به سیره اهل بیت(ع) در زندگی خود عمل کنند بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی در جامعه حل می‌شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1