تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۴۹۷۰۹
کبنا گزارش می دهد؛

طرح نهضت ملی مسکن مشکل خانه دار شدن مردم گچساران را حل می کند؟

۱
طرح نهضت ملی مسکن مشکل خانه دار شدن مردم گچساران را حل می کند؟
کبنا ؛برخی از افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، در دهک های پایین درآمدی قرار دارند که توانایی تأمین سهم آورده اولیه و همچنین پرداخت تسهیلات را ندارند.
به گزارش کبنا، ایرنا نوشت: شهروندان کم درآمد شهرستان گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد با وجود در حال اجرا بودن طرح‌های احیا بافت‌های فرسوده و نهضت ملی مسکن امیدوار به خانه شدن هستند اما بالا بودن قیمت مصالح ساختمانی و ناتوانی برخی افراد برای تأمین سهم آورده طرح نهضت ملی مسکن باعث ناامیدی مردم شده است.
از آنجا که افزون بر خانه دار شدن افراد کم درآمد رونق بخش مسکن می‌تواند باعث درآمدزایی برای دانش آموخته‌های حوزه ساخت وساز، کارگاه‌های تولیدی و فروش مصالح ساختمانی و کارگران شود برنامه ریزی برای کمک به اقشار افراد کم درآمد به منظور احداث سرپناه مناسب می‌تواند تحولی چشمگیر در زندگی مردم ایجاد کند.
استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولت برای احداث خانه‌های ایمن از حمایت‌های خوب دولت است که در صورت رفع نواقص آن شهروندان را از پرداخت هزینه‌های سرسام آور اجاره بها راحت می‌کند.
طرح نهضت ملی مسکن با پرداخت نیمی از بهای خانه برای افراد کم درآمد و در نظرگرفتن کمک‌های دولت به منظور پرداخت تسهیلات بانکی چهاردرصدی برای اقشار کم درآمد خیلی از ایرانی‌ها و شهروندان اجاره نشین گچسارانی را امیدوار به خانه شدن کرده است اما برخی از خانواده‌ها قادر یه تأمین سهم آورده نیستند و این باعث شده برخی شهروندان خواستار حمایت دولت برای تأمین هزینه‌های مذکور شوند.
گچساران که تجربه رونق ساخت و ساز مسکن در قالب احیای بافت فرسوده در سال‌های اخیر را داشته با اختصاص ۵۸ درصد از واحدهای مسکونی که قرار است در فاز اول طرح نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی آن آغاز شود شهرستان پیشتاز در کهگیلویه و بویراحمد است.
در مرحله نخست احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن قرار است احداث ۳۲۰ واحد مسکونی در شهر یاسوج، ۷۰۰ واحد مسکونی در شهر دهدشت و یکهزار و ۷۳۴ خانه نیز در شهر دوگنبدان پیش بینی شده است.
تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی
فرماندار گچساران می‌گوید: تلاش می‌شود از همه ظرفیت‌های قانونی به منظور صاحب خانه شدن افراد کم درآمد در طرح نهضت ملی این شهرستان استفاده شود.
روان بخش دیهیم خوب افزود: رایزنی‌های لازم با مسوولان متولی برای کمک به تأمین سهم آورده متقاضیان طرح ملی نهضت مسکن گچساران در حال انجام است.
وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با توجه به تجربیات طرح‌های مسکن دولتی قبلی بسیج می‌شود تا مجتمع‌های مسکونی کم نقصی برای شهروندان احداث شود.
دیهیم خوب افزود: براساس طرح نهضت ملی در یک برنامه چهارساله قرار است متقاضیان دارای شرایط از تسهیلات ویژه‌ای برای خانه دار شدن بهره مند شوند.

انجام مراحل مقدماتی آغاز عملیات اجرایی
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: ۱۴ پیمانکار پس از انجام مقدماتی قانونی برای احداث خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی یکهزار و ۷۶۰ واحد مسکونی در این شهرستان آغاز می‌شود.
سعید کردلو عنوان کرد: هر یک از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در فضایی به مساحت ۱۲۰ متر احداث می‌شود که این واحدهای مسکونی در چهار سایت به مساحت ۱۶ هکتار به صورت مجتمع‌های ۱۲ و ۱۶ واحدی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان، جاده پازنان و ضلع شمالی مسکن احداث می‌شود که براساس برآوردهای اولیه هر واحد مسکونی با ۶۰۰ میلیون تومان ساخته می‌شود که ۳۰۰ میلیون تومان از این میزان آورده افراد است.
کردلو تاکید کرد: ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی نیز برای ساخت هر واحد مسکونی پیش بینی شده که سود آن بر اساس دهک خانوارها بین چهار تا ۱۸ در صد است.
وی با اشاره به اهمیت نظارت اصولی بر ساخت و ساز این واحدهای مسکونی تاکید کرد: تیم‌های سه نفره متشکل از مهندسازان با تجربه کار نظارت بر احداث خانه‌های طرح مذکور را به عهده دارند.
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران با یادآوری پیش گردش مالی یکهزار میلیارد تومانی در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ابرازامیدواری کرد که رونق ساخت وساز از قبل این طرح بتواند نقش مهمی در وضعیت معیشتی و اشتغال مردم نیز داشته باشد.
اقدام‌های انجام شده
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران تاکنون ۴۳۸ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال سهم آورده برای احداث خانه‌های خود پرداخت کرده‌اند.
محمد راستا اظهار داشت: از این میزان سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گچساران تاکنون ۴۳۳ میلیارد و ۱۵۹ میلیون آن از سوی متولیان احداث مسکن طرح مذکور برداشت و هزینه شده است.
وی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان افتتاح حساب کرده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به ۴۱۰ نفر از متقاضیان این طرح در این شهرستان که سهم آورده خود را پرداخت کرده‌اند پروژه تخصیص یافته است.
راستا اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۶۴۷ گچسارانی برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند.
وی تاکید کرد: سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح است.
وی عنوان کرد: این تسهیلات با ۲ سال دوره تنفس پرداخت می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1