تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۴۴۹۵۵۷
بازرس کل استان مطرح کرد؛

زمین‌خواری و فساد اداری دو چالش بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد

۱۹
۲
زمین‌خواری و فساد اداری دو چالش بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۸۳ جلسه آسیب شناسی و آموزش برای مدیران استانی نیز به اقتضای شرایط سیاسی حاکم بر ادارات برگزار کردیم و نکات و توصیه‌های لازم داده شد.
به گزارش کبنا، محمدمهدی صالحی در گفت و گوی شامگاه یکشنبه (5 تیرماه 1401) در برنامه تلویزیونی «گفت و گو» اظهار کرد: اولین مسئله سازمان بازرسی در استان بحث زمین خواری و دومین مسئله سازمان بازرسی بحث فساد اداری است. عدم نظارت کافی درون سازمانی یکی از عوامل فساد اداری است. عامل بعدی بافت فرهنگی و اجتماعی استان است. همچنین عدم شایسته سالاری و نبود سازوکار مشخص علمی برای پذیرفتن افراد است. بیشتر حالت تحمیل و بکارگیری نیروها را در استان داریم.
وی با بیان اینکه دومین چالش استان ما «جذب نیروی غیر مجاز است»، اظهار کرد: در یکسال اخیر 24 پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد، نتیجه این شده که از ورود 535 نیروی غیر مجاز به ادارات استان جلوگیری شده است.
وی بیان کرد: عدم شایسته سالاری در انتخاب مدیران یکی از مواردی است که در استان ما بسیار وجود دارد. ماده 53 و 54 قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص انتخاب مدیران آورده که حتی همان ها هم رعایت نمی شود.
وی گفت: سیستم اداری ما از شایسته سالاری به سیستم قومی و قبیله ای تبدیل شده است.
همچنین محمد مهدی صالحی در ادامه اظهار داشت: جذب نیروهای غیر متخصص و ناکارآمد در دراز مدت مشکلات عدیده ای برای دستگاه های اجرایی ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: در چندین دستگاه دولتی استان نیروها با زد و بند مدیر و غیرقانونی جذب می شدند که سازمان بازرسی با جدیت برای برخورد با این تخلف ورود پیدا کرده است.
صالحی تاکید کرد: همچنین تعیین تکلیف نیروهای غیرقانونی و مازاد ادارات در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته که در این رابطه یکی از ادارات قصد برگزاری آزمون استخدامی به صورت کشوری را داشت که تا تعیین تکلیف نیروهایش اجازه برگزاری آزمون به آن دستگاه داده نشد.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: استان چالش های اساسی در زمینه اراضی منابع طبیعی و محیط زیست، بعضاً ناکارآمدی حوزه اداری، طولانی شدن روند پروژه‌های عمرانی استان، ضعف سرمایه‌گذاری و تولید و آمار بالای بیکاری، وضعیت نامناسب خدمات شهری، اختلال در انجام وظایف خدمات تولیدی شرکت نفت و گاز گچساران دارد.
صالحی افزود: برخی مدیران در روند نظارت به موقع اهمال می کنند و نیاز سنجی های لازم از سوی متولیان و اجرای درست طرح آمایش سرزمینی رعایت نمی شود.
وی تاکید کرد: رویه سازمان بازرسی تغییر یافته و نظارت و پیشگیری اساسی آن است که پس از  بازرسی و رسیدگی به تخلفات و جرائم مورد بررسی قرار می گیرد.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این سازمان ۲ سیستم کاملا الکترونیک شامل سامانه رسیدگی به شکایات مردمی و سامانه گزارشگران فساد دارد که سال گذشته یک هزار و ۶۹۵ مورد در سامانه شکایات مردمی و ۸۲۰ مورد گزارش فساد گزارشگران ثبت شده است.
صالحی عنوان کرد: به تمامی این شکایت رسیدگی و اقدامات لازم انجام شد و علاوه بر آن ها به ۴۱۰ شکایت که به صورت دستی به سازمان بازرسی ارسال شده بودند، رسیدگی شد.
وی ادامه داد: ۸۷۵ مورد شکایت علیه شخصیت‌های حقوقی در استان نیز ثبت شد که همگی رسیدگی شدند و همچنین ۳۶۰ نفر ملاقات مردمی وجود داشت.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبان ماه سال گذشته تاکنون، 83 جلسه آسیب شناسی و آموزشی برای مدیران تازه منصوب شده استان برگزار شده و علاوه بر تشریح آسیب‌های آن اداره، راهکارهای لازم به آن ها ارائه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
۸۳ درصد و اب از اب هم تکان نمی خوره به جای دادن این امارهای زجر اور جلوی تخلفات را بگیرید نه درد مردم را تازه کنید
Iran, Islamic Republic of
سیستم اداری قومی قبیله ای مثل دانشگاه علمی کاربردی استان که اکثر کارکنانش فامیل همدیگر و ازدو طایفه هستند.
اقای صالحی مدیرکل محترم ؛ لطفا تشریف ببرید وبررسی نمایید
کا مند
Romania
علی برکت الله چندتا مدیر داریم که اینقدر صلاحیت ندارن همینطوره که که از هر نظر در رتبه آخر هستیم چاره کار چیه وقتی یه معلم را میذارن فرماندار یا یه لیسانس حقوق را میذارن مذیر عامل آب فاصلاب که 20 نفر دکترای تخصصی درآن مشغوله بایدم. وصع استان ای ور باشه خدا رحم کنه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دوسال بصورت غیر قانونی بخشدار مرکزی فعالیت میکند و هیچ کسی هم برخورد نکرده با قای فرماندار دلیل این همه قانون گریزی در استان چیست؟
اریا
Romania
حرف وسخن حق را گفتی به والا ماهمه داریم فدای جو سیاسی بازی میشویم در کل روابط بر ضوابط در استان پیشی گرفته به هر اداره ای مراجعه میکنیم اول سوال به جای اینکه بگن مشکلت چیه میگن چکاره ای از چه طایفه ای واقعا دردی بزرگتر از این نیست وزیبنده استان ما هم نیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل سابق د.... یکی از این افراد بود چکارش کردن مثلا ؟هر چی تونست خورد و با خودش برد...
معلم
Iran, Islamic Republic of
نه خیر فکرکردید با این نماینده یک فرد درست و حسابی منصوب میشود
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب حالا که مطلعید اقدامی هم انجام میدید
رحمان
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر صالحی خسته نباشید واقعیت ها را گفتید و باید برخورد کنید و برای مردم اصلاع رسانی شود ولی چرا در دو اداره نو پا مثل صندق بیمه روستایی و عشایری و پارک فن اوری استان تمام نیروی های که جذب شدند بدون ازمون بوده واز بستگان درجه و دو مدیرانش بوده گزارشاتی شد چرا برخورد صورت نگرفت
دارایی
Iran, Islamic Republic of
مدیر اسبق دارایی چکار کردید !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
فکری با حال دانشگاه علمی کا ربردی استان کنید که اکثرکارنانش فامیل وهم‌طایفه اند
وبصورت فامیلی وقومی اداره میشود
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل اسبق د ...را برخورد کردید ؟؟
که چقدر نیروی فله ای غیر قانونی آوردو بکار گرفت
،چقدر از اقوامش را ازبقیه دستگاهها به دارایی اورد؟چه فساد اداری عظیمی در بحث پرداختهای اضافه کاری،پاداش به نور چشمهایش داد،؟
،وبرای چند روز بیشتر برمسند قدرت چقدر عسل وگردو برای مسولین وزارتخانه برد؟
خونه سازمانی را که به ناحق وبا قیمت فوق‌العاده پایین تصاحب کرد؟و....
کارمند
Iran, Islamic Republic of
وتقی مدیر ...که اون همه خرابی به بار آورد و غارت کرد و شرکت رو نابود کرد حاضر نیستید حتی خبر و اسمش رو بیارید امیدی به مبارزه با فساد نیست
ص داستار
Iran, Islamic Republic of
لطفا سری به آموزش و پرورش بزنید
نوسازی مدلرس استان
Iran, Islamic Republic of
جناب بازرس شما تشریف بیاورید نوسازی مدارس خودمون هم همکاری می کنیم اگر باز هم تونستید رو دست متخلفین بگیرید .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
دو ساله به همه جا زنگ و نامه زدیم هیچ فایده نداشته
Iran, Islamic Republic of
،ازسال95تاکنون مرتبا گزارش به حوزه کاری شما وهمکارانت جهت بکارگیری نیرودرقالب قرادادی وشرکتی درسازمان برنامه وبودجه بدون ضابطه که همگی خانوادگی می باشد بکارگرفته شده است،فارق ازاینکه حتی یک یرخورد کوچک شده باشد،پس کجایندکسانی که این همه ادعا دارندبامدیران متخلف که نیروی بدون ضابطه بکارگرفته اندبرخوردشده است آقای صالحی بهتراست بامردم روراست سخن بگوییم
علی بوزی
Iran, Islamic Republic of
لا اقل درد مردم را تازه می کنی
دا
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل قبلی اداره د...رو که در طول یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون فقط مزایا اضافه گرفته به کجا رسید ؟!تازه جدیدا قراره ارتقاء بگیره !!!چند پول و مزایا ریخت به خساب نزدیکان و انتقال دادن به حساب ایشان .چکار دیگه باید می کرد که شما پیگیر باشد .
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1