کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها مطرح شد

صالحی: در خصوص انتصابات غیرمنطقی مکاتبات لازم را انجام داده ایم / بازرسان در شهرک‌های صنعتی مستقر شدند، هر کس شکایاتی دارد مراجعه کند / شهرداری که 10 سال حبس می‌شود / کلیپی که برای کهگیلویه و بویراحمد بد شد

4 تير 1401 ساعت 15:37

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص انتصابات غیرمنطقی هشدارها و مکاتبات لازم را داده‌ایم که مثلاً فلان فرد نمی‌تواند، فرماندار، معاون فرماندار و یا مدیرکل فلان جا شود.


بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص انتصابات غیرمنطقی هشدارها و مکاتبات لازم را داده‌ایم که مثلاً فلان فرد نمی‌تواند، فرماندار، معاون فرماندار و یا مدیرکل فلان جا شود.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 4 تیرماه 1401) نشست خبری بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد باحضور نواب دانشی معاون اداره کل بازرسی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
محمد مهدی صالحی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستاوردهای مهم سازمان بازرسی در سال‌های اخیر ثمره روحیه همکاران بنده در مقابله با فساد، تخلفات اداری و رعایت قانونی است، اظهار داشت: مدیون همکارانم هستم. حقیقتاً همکاران بنده فشارهای زیادی را تحمل می‌کند و یک بار یکی از همکاران بنده را مورد کتک کاری قرار داند.
وی با بیان اینکه استارت با تخلفات اداری به ویژه استخدام‌های بی‌ضابطه را همکاران ما زدند، افزود: اقدامات خوب استان کهگیلویه و بویراحمد را به اطلاع مردم می‌رسانیم.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی کلیپ‌ها استان را بد معرفی می‌کنند و ما نباید استانمان را با کارهای بد و ناپسند بدنام کنیم، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به یک بازرس داشت و وقتی می‌خواستیم یک بازرس را از استان دیگری به استان بیاوریم، کلیپی از «منطقه بنسنجان» را برای من فرستاد و از آمدن به این استان منصرف شد.
صالحی در ادامه به چالش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: اراضی منابع طبیعی و محیط زیست، ناکارآمدی مدیران، طولانی شدن پروژه‌های استان، ضعف سرمایه‌گذاری و تولید، آمار بالای بیکاری، وضعیت نامناسب خدمات شهری، اختلال در انجام خدمات تولیدی و خدماتی شرکت نفت و گاز گچساران، واگذاری غیرقانونی طرح‌های قانونی، اهمال نفوذ افراد متنفذ و سوء استفاده از تسهیلات بانکی و عدم رعایت طرح آمایش سرزمین از چالش‌های استان است.
وی در ادامه با بیان اینکه عدم بررسی طرح‌ها، مطالعه دقیق و نیازسنجی از سوی کمیسیون‌های متولی انجام نمی‌گیرد، توضیح داد: در طرح‌های واگذاری، انحرافات بعد از واگذاری‌ها به وجود می‌آید. مدیران در نظارت به موقع، اهمال می‌کنند.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم طرح آمایش سرزمینی در برخی شهرهای استان گلایه گرد و گفت: طرح آمایش سرزمینی را رعایت نمی‌کنند. در شهر سی سخت و گچساران این طرح مدنظر قرار نمی‌گیرد و گاهاً اعمال نفوذ افراد صاحب نفوذ مانع اجرای طرح آمایش سرزمینی می‌شود.
وی در ادامه توضیح داد: عدم تحقق وعده‌های دولت در حمایت از سرمایه گذاری یکی دیگر از موضوعاتی که سازمان بازرسی به آن می‌پردازد. بعضاً از تسهیلات سوء استفاده می‌شود و طرح را می‌گیرند صرفاً به این خاطر که از تسهیلات این پروژه یا طرح استفاده کنند و پول این طرح در جاهای دیگر هزینه شده است.
وی افزود: در این راستا پرونده‌های متعددی را تشکیل داده‌ایم و افراد متخلف را به محاکم قضایی معرفی کرده‌ایم و همچنین پیشنهادهای اصلاحی را نیز به استاندار ارائه دادیم.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید جلوی برخی از تخلفات و انحرافات را از سرچشمه گرفت، افزود: علی رغم کمبود نیرو بازرسان را در شوراها و کمیسیون‌های مختلف به ویژه کمیسیون اراضی ملی فعال کردیم که از آنجا بتوانیم جلوی واگذاری نادرست و اشکال دار را گرفت. در همین راستا جلوی تصویب 18 پلاک واگذاری زمین را گرفتیم.
وی ادامه داد: در طول 5 سال حدود  2700 هزار اراضی واگذاری را تعیین تکلیف کردیم و این 2700 پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی رها شده بود که با ورود سازمان بازرسی این دو هزار پرونده تخلف به محاکم قضایی ارسال شدند و برای سه نفر از کارکنان رأی قطعی صادر شد که تمام تخلفات منابع طبیعی مستقیم وارد دستگاه قضایی شد.
صالحی گفت: در خصوص واگذاری اراضی و تغییر کاربری‌ها 8 مدیر استانی و شهرستانی محکومیت گرفتند. مدیران به این تعییر کاربری‌ها خدمات ارائه داده بودند. در بحث تغییر کاربری اراضی با تعاونی‌های مسکن مشکل داریم و از ثبت ۲۵ هکتار از اراضی خرد شده توسط تعاونی‌ها جلوگیری شد و بیش از ده‌ها پرونده‌ها تخلف امور اراضی به دادگستری معرفی شد.
وی توضیح داد: خیلی از جاهای قلعه رئیسی و سایر مناطق محروم گاز ندارند و یا در همین یاسوج خیلی از جاها با افت فشار گاز و نبود برق و آب مواجه هستند. از آن طرف مدیران به دلیل نفوذ و احیاناً رانت و زد و بندی که وجود دارد به این تغییر کاربری‌های غیرقانونی انشعاب واگذار می‌کنند.
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل ورود سازمان بازرسی 700 میلیارد تومان پروژه تمدید یا لغو شدند که عمدتاً مشکل پروژه‌ها به واگذاری آنها به پیمانکاران غیرصلاحیت دار و غیرتوانمند است.
وی بیان کرد: بیش از 730 میلیارد ریال انحراف در مصرف تسهیلات استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و 34 نفر از افراد متخلف در این زمینه را به مراجع قانونی و قضایی معرفی کردیم و جلوی پرداخت ده‌ها میلیارد تومان گرفته شد.

محمدمهدی صالحی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار داشت: رویه سازمان بازرسی به سمت نظارت و پیشگیری رفته و بعد از آن بازرسی و رسیدگی به تخلفات و جرم‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.
 بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان بازرسی به سمت الکترونیکی شدن می‌رود، گفت: هر کسی شکایتی دارد می‌تواند در سامانه ملی الکترونیک ثبت کند، دومین سامانه بازرسی سامانه گزارشگران فساد است. 
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مجموعه شکایت الکترونیکی سال گذشته ۱۶۹۵ مورد بوده که تمامی این شکایت رسیدگی و اقدامات اولیه انجام شده است، افزود: ۴۱۰ شکایت به صورت دستی به سازمان بازرسی ارسال شد و ۸۲۰ مورد گزارش فساد گزارشگران بوده است.
 رئیس کل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۷۵ مورد شکایت علیه شخصیت‌های حقوقی بوده که همه مورد رسیدگی قرار گرفته، گفت: ۳۶۰ نفر ملاقات مردمی داشتیم که از آبان گذشته تا اول تیر ماه بوده است، ضمن اینکه ۸۲ جلسه آسیب شناسی و آموزشی برای مدیران تازه منصوب شده استان برگزار و علاوه بر تشریح آسیب‌های آن اداره راهکار هم ارائه شد.
 وی با اشاره به کمبود بازرس در استان و اینکه سازمان بازرسی به بیش از ۳۳ بازرس نیاز دارد، گفت: به عملکرد دهیاری‌ها ورود کردیم بودجه دهیاری جای دیگری هزینه می‌شود و روستاها به این دلیل پیشرفت ندارند.
 وی به ناکارآمدی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: قانون‌گریزی برخی مدیران، اهمال در انجام وظیفه، ترجیح منافع گروهی و طایفه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها، عدم نظارت کافی، عدم شایسته‌گزینی مدیران و دخالت مستقیم خیلی از سیاسیون، تحمیل و به کارگیری نیروها در ادارات برخلاف ضوابط در کنار خلاء قانونی از جمله آسیب‌های استان است.
 صدور کیفرخواست برای ۲۴ مدیر در استخدام‌های غیرقانونی
 صالحی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سازمان بازرسی به این موارد ورود کرده و پرونده متعددی برای مدیران تشکیل و برخی موارد اصلاح شده، افزود: در این زمینه ۲۴ پرونده کیفرخواست صادر و جلوی استخدام ۵۳۵ نفر به طور غیرقانونی گرفته و ادارات را ملزم به برگزاری آزمون استخدامی کردیم.
 بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در شهرداری گچساران، شهرداری یاسوج، امور عشایر، جهاد دانشگاهی، بیمارستان شهید جلیل و... استخدام‌های بی‌ضابطه بوده که با ورود سازمان بازرسی جلوی آنها گرفته شد. شهرداری یاسوج 100 نیروی مازاد دارد که حکم اولیه آن صادر شده است.
وی افزود: در حوزه شهرداری‌ها و شوراها سازمان بازرسی ورود خیلی خوبی داشته و پروند‌ه‌های تشکیل شده و به زودی خبرهای امیدوار کننده و خوبی در راستای مبارزه با فساد به مردم خواهیم داد. یکی از شهرداران استان فعلاً رأیی برای او صادر شده و به مدت 10 سال حبس می‌شود و در حال نهایی شدن رأی او هستیم.
 وی با بیان اینکه دستگاهی نیروی خدماتی گرفته اما تکنسین اتاق عمل شده، گفت: اخیراً یکی از ادارات می‌خواست آزمون برگزار کند کل کشور برگزار کرد اما در استان جلوی آن را گرفتیم و گفتیم تا تعیین تکلیف نیرو و چارت آن اداره انجام نشود آزمون برگزار نشود.
  وی به بیشترین تخلفات و جرم در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: نقض قوانین و مقررات اداری بیشترین تخلف و تصرف غیرقانونی در امورات بیشترین جرم مدیران است و بیشترین شکایت مردم هم نقص قوانین و مقررات مدیران است.
 هشدار در خصوص انتصاب‌های غیرمنطقی
 صالحی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار کبنانیوز در خصوص وضعیت نابسامان شهرک‌های صنعتی از ورود سازمان بازرسی به شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: هیئتی از سوم خرداد در شهرک‌های صنعتی مستقر شده و هر فردی که از باب شهرک‌های صنعتی حقش تضعیف شده به این هیات مراجعه کنند و در حال بررسی تمام مسائل شهرک‌های صنعتی هستیم.
 رئیس کل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال دیگر کبنانیوز در خصوص انتصاب‌های غیرمنطقی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این زمینه هشدارهای لازم را دادیم که فلان فرد نمی‌تواند فرماندار یا معاون یک اداره باشد بعضی جاها حرف ما را گوش دادند و بعضی موارد هم این کار انجام نگرفت و مکاتبات لازم در این خصوص انجام گرفت. سازمان بازرسی اختیارات و وظایف خودش را دارد و دستگاه مرجع استعلامات مدیران نیست.


کد مطلب: 449542

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449542/صالحی-خصوص-انتصابات-غیرمنطقی-مکاتبات-لازم-انجام-داده-ایم-بازرسان-شهرک-های-صنعتی-مستقر-شدند-کس-شکایاتی-مراجعه-کند-شهرداری-10-سال-حبس-می-شود-کلیپی-کهگیلویه-بویراحمد-بد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1