تاریخ انتشار
جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۴۹۴۹۲
نماینده مشکین‌شهر:

استیضاح وزیر صمت حتما انجام خواهد شد / فاطمی امین هیچ کمکی به تولید داخلی نکرد

۰
استیضاح وزیر صمت حتما انجام خواهد شد / فاطمی امین هیچ کمکی به تولید داخلی نکرد
کبنا ؛محمود عباس‌زاده گفت: یکی از انتقادات ما به وزیر صمت، عدم‌بسترسازی برای اشتغال است. از طرفی، سرمایه‌گذاری در تولید، ارزش افزوده کمتری نسبت به سوداگری دارد. حمایت از تولید و تولیدکننده، یعنی کمک به اقتصاد و اقتدار کشور، رفع نیاز داخل، خودکفایی و...، اما وزارت صمت و در راس آن وزیر نتوانست به رسالت خود عمل کند.
به گزارش کبنا به نقل از رویداد۲۴، از قرار معلوم، اراده‌ای برای استعفاء کردن سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت وجود ندارد و اگر اتفاق خاصی نیفتاد، احتمالاً او را باید اولین وزیر استیضاح شده دولت سیزدهم بنامیم. اکنون طرح استیضاح وزیر صمت به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده شده است و با وجود اینکه سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور گفته ۲۰ نماینده امضای خود از طرح استیضاح را پس گرفتند، اما همچنان افراد مصمم بر استیضاح آن‌قدر هستند که احتمالاً استیضاح اعلام وصول شود.
یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت، محمود عباس‌زاده نماینده مشکین‌شهر است که می‌گوید تحت هیچ شرایطی امضای خود را پس نخواهد گرفت. او به رویداد۲۴ گفته «روزی که وارد مجلس شدم با خود عهد کردم، طرح استیضاح وزیری را امضاء نکنم، اما اگر این کار را کردم تا انتها پای عمل خود بایستم.»
وی در پاسخ به اینکه اگر واردات خودرو تا امروز صورت می‌گرفت، امکان عدم‌استیضاح بود؟ گفت: خیر، این تنها مشکل موجود آقای وزیر نیست، هرچند معتقدم مشکل صنعت خودرو ما، تنها با واردات، حل نمی‌شود. خریدن خودروی خارجی، حق مردم است و نمی‌توان اراده‌ای را به وجود آورد که همگان فقط خودروی داخلی را بخرند. از این‌رو، اصل رقابت، چنین محدودیتی را ایجاد نمی‌کند و اساساً رقابت، منشاء رشد است و نباید جلویش گرفته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: یکی از انتقادات ما به وزیر صمت، عدم‌ بسترسازی برای اشتغال است. از طرفی، سرمایه‌گذاری در تولید، ارزش افزوده کمتری نسبت به سوداگری دارد. حمایت از تولید و تولیدکننده، یعنی کمک به اقتصاد و اقتدار کشور، رفع نیاز داخل، خودکفایی و...، اما وزارت صمت و در راس آن آقای وزیر نتوانستند به رسالت خود عمل کند و هیچ کمکی به تولید داخلی کشور نکرد.
عباس‌زاده اظهار داشت: ما از هیچ وزیری بیشتر از توان و ظرفیت وزارتخانه‌اش، انتظار نداریم، اما در حدی که امکان کار دارند، توقع کار جدی داریم. برخی می‌گویند مشکلات به گونه‌ای است که با رفتن آدم‌ها، کار درست نمی‌شود، اما این‌طور نیست؛ اگر فردی کارآمد باشد می‌تواند گره‌گشایی کند.
وی یادآور شد: ما در مشکین‌شهر، یک کارخانه کامیون‌سازی داریم که تقریباً ۹۵ درصد رشد فیزیکی داشته و می‌تواند ظرفیت کار برای ۲۰ هزار نفر را مهیا کند. به جرات می‌توانم بگویم این کارخانه در سطح کشور، بی‌نظیر است، اما هنوز راه نیفتاده، چون نیاز به خط اعتباری دارد و صاحبان این بنگاه اقتصادی حاضرند ضمانت و وثیقه لازم را هم ارائه دهند، اما تاکنون وزیر صمت نه بازدیدی از این مجموعه داشته و نه جلسه‌ای برای آن تشکیل داده است.
عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفته به هیچ وجه امضای خود از طرح استیضاح وزیر صمت را پس نمی‌گیرم و فضای عمومی مجلس هم نشان از رای به استیضاح آقای فاطمی‌امین دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1