کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

نصب بنرهای ترحیم در شهر یاسوج ممنوع شد / نصب بنر تسلیت فایده ای برای مرحوم دارد؟

2 تير 1401 ساعت 17:53

مسئول روابط عمومی شهردار یاسوج گفت: نصب بنرهای ترحیم علاوه بر آزردگی روحی مردم، موجب تضییع حقوق شهروندان می شود.


هر فرد در درون خود با انبوهی از مشکلات مواجه است که هر چند جنبه درونی دارند اما متاثر از شرایطی بیرونی است، اهمیت این مساله زمانی بیشتر می شود که مشکلاتی که در اختیار فرد نیستند تمام زندگی فردی و اجتماعی او را متاثر کرده باشد، یکی از این موارد بنرهای ترحیم است که در اندازه های خیلی بزرگ در سطح شهر یاسوج نصب می شوند. از زمانی که بیماری منحوس کرونا میهمان ناخوانده مردم شد، متأسفانه اهمیت گذاردن به چنین موضوعاتی نیز بیشتر شد.

به گزارش کبنا، مسئول روابط عمومی شهردار یاسوج گفت: نصب بنرهای ترحیم علاوه بر آزردگی روحی مردم و ترویج فرهنگ غم و اندوه، موجب تضییع حقوق شهروندان می شود.
هاشم یوسفی اظهار کرد: نصب بنرهای ترحیم در خیابان ها و معابر یاسوج تبدیل به فرهنگی نادرست و رایج در میان مردم شده است.
یوسفی بیان کرد: برخی خانواده‌ها پس از فوت بستگان، تصاویر اموات خود را روی بنر چاپ و با داربست در معابر و خیابان‌ها نصب می‌کنند که در بعضی از موارد نصب غیراصولی داربست در جداول و پیاده‌روها مشکلاتی برای شهروندان و کسبه ایجاد می کند.
هاشمی افزود: طبق آموزه‌های دینی و اخلاقی و با توجه به سفارش بزرگان و علما، چاپ بنر و بردن دسته‌گل برای مراسم عزاداری خیراتی به میت نمی‌رساند؛ در صورتی که با صرف جویی در این قبیل هزینه‌ها می‌توان گره از کار مشکل فردی برطرف کرد که صد البته بیشتر به میت ثواب می رساند.
مسئول روابط عمومی شهرداری یاسوج گفت: مردم باوجود مشکلات موجود بیش از هر زمان دیگری به امید و نشاط اجتماعی نیاز دارند، در حالی که چنین تصاویری، پدیده غم و اندوه و افسردگی اجتماعی در سطح جامعه ایجاد می کند.
یوسفی با تاکید بر اینکه شهرداری در جمع آوری بنرهای ترحیم مصمم است گفت: نصب هر گونه تصاویر، اعلامیه ترحیم اموات به صورت بنر در سطح شهر یاسوج ممنوع است و در صورت مشاهده جمع آوری خواهد شد. ورودی شهر باید معرف منظر و زیبایی های شهر و یا مکان های فرهنگیِ معرف ارزش ها و هویت استان باشد، اما این مکان ها تبدیل به جایی برای نصب پوسترهای ترحیم شده است.

 


کد مطلب: 449468

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449468/نصب-بنرهای-ترحیم-شهر-یاسوج-ممنوع-بنر-تسلیت-فایده-مرحوم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1