تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۴۴۹۴۴۳
برای اولین بار؛

انجام عمل موفقیت آمیز و نادر مغز در حالت بیداری در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

۳
۰
انجام عمل موفقیت آمیز و نادر مغز در حالت بیداری در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج
کبنا ؛برای اولین بار عمل جراحی موفقیت آمیز و نادر مغز در حالت بیداری در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج توسط تیم پزشکی در  استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.
به گزارش کبنا، دکتر بهنام نیازی رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج که مسئولیت هماهنگی تیم انجام عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی  را برعهده داشت افزود:برای اولین بار این نوع عمل جراحی که بصورت بسیار محدود فقط در شهرهای بزرگی نظیر تهران ،شیراز ،با شرایط خاصی انجام میگرفت برای اولین بار توسط تیم پزشکی در  استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افزود: طی یک ماه گذشته حدود ۵۰۰ عمل در بیمارستان شهید بهشتی انجام شده است که از نظر کمیت و کیفیت کاملا بی سابقه بوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه بخش سنگ شکن این بیمارستان توانایی خوبی برای ارائه خدمت به هم استانی های عزیز دارد، و یکی از قوی ترین مراکز سنگ شکن و تنها مرکز ارجاعی بیماران نوزاد و کودکان برای عمل سنگ شکن در جنوب کشور است.
در ادامه دکتر مصطفی حریفی جراح مغز واعصاب بیمارستان شهید بهشتی گفت: به دلیل نیاز دانش و تبحر بالا در تیم جراحی مغز و بیهوشی، این روش فقط در تعداد محدودی از مراکز دانشگاهی کشور انجام می‌شود.
جراح مغز واعصاب بیمارستان شهید بهشتی گفت: به دلیل نیاز دانش و تبحر بالا در تیم جراحی مغز و بیهوشی، این روش فقط در تعداد محدودی از مراکز دانشگاهی کشور انجام می‌شود.
این عمل جراحی بر روی یک مرد بیماری ، حدودا ۴۰ساله مبتلا به تومور مغزی انجام شد که نتیجه این عمل جراحی که زمان عمل جراحی آن حدودا ۶ساعت نیم طول کشید و خوشبختانه این عمل جراحی موفقیت آمیز بود.
دکتر مصطفی حریفی جراح و متخصص مغز و اعصاب افزود: ‏جراحی مغز در حین بیداری که اصطلاح علمی آن‏”Awake craniotomy” هست، در تاریخ جراحی مغز، روشی شناخته شده است ولی با توجه به پیشرفت روشهای بیهوشی و نورومانیتورینگ های حین عمل طی سالهای اخیر مجددا برای انواع خاصی از تومورها که در مناطق حساس مغز قرار دارند مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. انجام این روش جراحی نیازمند دانش و تبحر در هر دو حیطه جراحی مغز و بیهوشی و همکاری بالا و هماهنگ این دو می باشد که همین امر باعث شده، استفاده از این روش محدود به مراکز دانشگاهی اندکی در تهران، شیراز باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا اسم پزشک اصلی رو ننوشتین
Iran, Islamic Republic of
دکتر مصطفی حریفی هست اسمش و در متن نوشته شده
پارس
Romania
باید مردم و دانشگاه علوم پزشکی قدر پزشکان را بداند خصوصا دکتر حریفی جراح مغز و اعصاب ، دکتر سلامی جراح قلب و عروق ، دکتر سادات جراح عروق و دکتر سعادت محرابی فوق تخصص جراحی قفسه صدری
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1