تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۴۴۹۴۳۳
کبنا عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد؛

در نبود کلانترزنان، اداره کار کهگیلویه و بویراحمد صفر گرفت / تعلل‌هایی که موجب برگشت اعتبارات می‌شوند / در گچساران قحط‌الرجال آمده است؟ / آقایان فرماندار و نماینده گچساران و باشت از اداره کار اطلاع دارید؟

۳۹
۲
در نبود کلانترزنان، اداره کار کهگیلویه و بویراحمد صفر گرفت / تعلل‌هایی که موجب برگشت اعتبارات می‌شوند / در گچساران قحط‌الرجال آمده است؟ / آقایان فرماندار و نماینده گچساران و باشت از اداره کار اطلاع دارید؟
کبنا ؛
شهرستان گچساران که قطب کارگری کشور است، هنوز هیأت حل اختلاف روابط کار ندارد؛ جالب این است که یک نفر از یاسوج هر هفته مأموریت می‌زند و علاوه بر هزینه‌های ایاب و ذهاب و حق مأموریت، هر هفته به آنجا می‌رود، رأی می‌دهد و برمی‌گردد. گویا در کچساران قحط‌الرجال آمده است. سید ناصر حسینی نماینده گچساران و باشت دقیقاً کجاست که چنین سوءمدیریت‌هایی در بیخ گوش او اتفاق می‌افتد و او هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؛ گویا او اصلاً از این شرایط اطلاعی ندارد.
به گزارش کبنا، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین ادارات در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی است که یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در کشور را یدک می‌کشد. این دستگاه دولتی زمانی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه‌ها در شاخص‌های مختلف عملکردی محسوب می‌شد، اما حالا به پایین‌ترین جایگاه ممکن تنزل کرده است.
عملکرد پروانه نیک‌مرام مدیرکل پیشین اداره کار، به گونه‌ای بود که اعتماد وزارت کار در دولت قبل را جلب کرده بود و پس از رفتن از این استان، به عنوان مشاور وزیر برایش حکم زده شد. وزیر کار وقت حساب ویژه‌ای روی نظرات کارشناسی او باز می‌کرد. در دوران نیک‌مرام، بارها هیأت وزارت کار به این استان سفر کرد. حتی در درون استان کهگیلویه و بویراحمد، نیک‌مرام مورد تأیید استانداران قبل از جمله احمدی و کلانتری بود.
وی به گونه‌ای عمل کرده بود که توانست حق استان کهگیلویه و بویراحمد را از مرکزنشینان بگیرد. در شاخص‌های مختلف عملکردی از قبیل ارائه تسهیلات، دفاع از حقوق کارگران و ... جایگاه استان را از 30 را به 3 ارتقاء داده بود، طوری که وزیر وقت کار، لوح تقدیری برای استاندار وقت به عنوان رئیس شورای اشتغال نوشته و از او تشکر کرده بود.
نیک‌مرام را می‌توان از آن دسته زنانی دانست که به عنوان کلانترزن از آنها یاد می‌شود؛ در بین زاگرس‌نشینان از دیرباز زنانی که اقتدار مدیریتی بالایی داشتند، به عنوان کلانترزن یاد می‌کردند. نیک‌مرام یکی از این کلانترزنان بود.
اما حالا در دوره مدیریت جدید، آنقدر ضعف عملکردی دیده می‌شود که علاوه بر انحراف تسهیلات و توزیع آنها در بین نزدیکان کارکنان این اداره‌کل، جایگاه این دستگاه به یکی از پایین‌ترین رده‌ها در طول تاریخ خود رسیده است. اطلاعاتی که در دفتر کبنا نیوز موجود است نشان می‌دهد برخی از تسهیلات ارائه شده در اداره کار استان، به جامعه هدف خود نرسیده و این اداره‌کل در آخرین ارزیابی وزارت کار از نظر بررسی و ارسال درخواست‌های متقاضیان به بانک توسعه تعاون، نمره صفر گرفته است.
بر اساس بررسی‌های کبنا نیوز، حدود ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی سهمیه سال ۱۴۰۰ استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است، اما تاکنون کمتر از ۵۰ درصد آن جذب شده است. این در حالی است که پایان سال مالی، 31 تیرماه است و جذب این اعتبار تا پایان تیر بیشتر فرصت ندارد. اشکال اینجاست که حدود ۹۰۰ نفر از متقاضیان دهه سوم خرداد به بانک معرفی شدند؛ اما قریب ۴ ماه هیچ طرح معرفی نشده بود. سؤال اینجاست که بانک توسعه و رفاه با این حجم متقاضی چطور می‌توانند ظرف یک ماه همه را پرداخت کنند؟ چرا از اسفند تاکنون با این همه متقاضی سرگردان در اداره کار، طرح‌ها با حجم کمتری معرفی نشدند تا هم متقاضی و هم بانک فرصت بیشتری برای تکمیل پرونده داشته باشند؟ این سوءمدیریت‌ها علاوه بر اینکه چابکی را از اداره کار گرفته، بلکه موجب خواهد شد که جامعه هدف که همان نیازمندان به اعتبارات هستند، نتوانند از این تسهیلات به خوبی بهره ببرند.
از سوی دیگر، نه فقط در حوزه تسهیلات، بلکه مشکلاتی که کارگران در این استان با آن روبه‌رو هستند از واضحات ضعف و سوءمدیریت در اداره کار استان است؛ تجمعاتی که هر ماهه از کارگران بخش‌های مختلف استان می‌بینیم خود گواهی بر این موضوع است. چندی پیش نیز یکی از آبداران دست به خودسوزی زد اما مدیرکل این اداره تنها به یک بازدید و بنر بسنده کرد. عملکرد واعظی به گونه ای است که گویی عزمی برای حمایت از این کارگران ندارد. معلوم نیست چند کارگر دیگر باید دست به خودسوزی بزنند تا مدیرکل این اداره به خود بیاید.
افزون بر این، پیگیری مشکلات و مسائل تعاونی‌ها از وظایف اصلی این اداره کل است؛ با وجود اینکه 3500 تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اغلبِ آنها تعطیل هستند. واعظی باید پاسخ دهد چه برنامه‌ای برای راه‌اندازی و ساماندهی به آنها دارد.
اما مهمتر از همه اینکه شهرستان گچساران که قطب کارگری کشور است، هنوز هیأت حل اختلاف روابط کار ندارد؛ جالب این است که یک نفر از یاسوج هر هفته مأموریت می‌زند و علاوه بر هزینه‌های ایاب و ذهاب و حق مأموریت، هر هفته به آنجا می‌رود، رأی می‌دهد و برمی‌گردد. گویا در کچساران قحط‌الرجال آمده است. آقای فرماندار مگر از این وضعیت اطلاع ندارید؟ سید ناصر حسینی نماینده گچساران و باشت دقیقاً کجاست که چنین سوءمدیریت‌هایی در بیخ گوش او اتفاق می‌افتد و او هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؛ گویا او اصلاً از این شرایط اطلاعی ندارد، چرا که اگر داشت، ضرورت داشت که اقدام کند. آیا بهتر نیست که از بین نیروهای متخصصی که در این شهرستان مشغول به کار هستند یک نفر به عنوان مسئول هیأت حل اختلاف روابط کار انتخاب شود؟ این سؤالی است که لازم است مسئولین استانی از جمله استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آن پاسخ دهد.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی با یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در کشور، نیازمند کلانترزنان و کلانترمردانی است که بتوانند حق کارگران و نیازمندان این استان را به آنها بدهند. در حالی که سوءمدیریت‌ها در دوره مدیریتی جدید، نوید روزهای سختی را برای کارگران این استان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
سال مالی رفت آخر شهریور ولي تا آخر اسفند خم باشه اکثر مدیران نمی‌دانند اعتبار چیه چقدر براش زحمت کشیده شده و در کل برنامه ریزی که اولین و مهمترین وظیفه یک مدیر هست هنوز بلدش نیستند مدیر باید در مالی وارد باشه وه گرنه فاتحه
برنو
Iran, Islamic Republic of
حیف حکومت اسلامی که اسم را یدک میکشیم و با توجه به همزمانی سهادت چمران عزیز و ارتباط تخصص و تعهد حیف است ندیر کل کار این انسان خوش اخلاق و بی تخصص در راس هرم مدیریت باشد اداره فشل شهرستانها فشل بقولا کر کد خدا و دختر کدبانوست.
آس پاس
Iran, Islamic Republic of
آخ و تیم مدیریتی اداره کار. .شهرستان بویر احمد افتضاح است .معاون فرهنگی و اجتماعی و ا ادره شهرستان فامیل.معاون اشتغال ..
Iran, Islamic Republic of
الان شما این خبررو زدین که تعریف نیکمرام بدین.اگه ما همکارش بودیم از همه مدیران بدتر بود .کبنا هم فقط پولکی شده حاضره هر خبرییو نشربده
مهدی
United Arab Emirates
وجهنم بی کم دروبکن نیک مرام چه کرد سی استان
Iran, Islamic Republic of
کی این بیست ماه تموم میشه حسینی از نمایندگی خلع بشه
د
Iran, Islamic Republic of
سلام ." زمان خ نیک مرام هم زمانی بدلیل مسائلی آقای ایکس اجازه هیات گرفتن نداشتند "هیچ کس نپرسید چرا ولی الان یادتان آمده که چرا دوباره نمی تواند هیات بگیرد .هیچ وقت شما پرسیدید چرا وبعد خبر بزنید .خیلی کارمندای اینجا علاقه ای ندارند که این همه مسافت رو بروند و شهرستان هیات بگیریند .خدا به خیر بگذراند .
Iran, Islamic Republic of
همه میدانند که آقای ایکسی که شما میفرمائیدازهمه شما کاربلدتر هستند پاکتر وبا انصافتر از خودش نیست.همین اشخاصی که در زمان خ نیکمرام دنبال تخریب ایشان بودند.در زمان مهندس واعظی هم دارند تخریبش میکنن میدانند که بالحاظ تجربه وعلمی حرف اول استان را میزند واحتمالی که به عنوان مدیر روابط کار انتخابش بکنند وجود دارد به همین خاطر دنبال تخریب وی هستند.اگه خلافی دارد. چرا رو نمیکنید.در برابر خداوندپاسخگو هستید.
کارگر
Iran, Islamic Republic of
یک سال هست اداره کار بلاتکلیف هست
Iran, Islamic Republic of
خدای آمار دادن بود . شما بگویید چه کرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما کلانتر بود که آن هم دلایل خاص خودش رادارد
.چرا که اگر الان بررسی بشه معلومه که به قول شماکلانتر هیچ گونه عملکرد مثبتی نداشت و فقط با آمارسازی و ارایه آمارهای به مردم خودش را چند صباحی حفظ کرد و وضعیت اسف بار الان نیز ریشه در کم کاری ها آن زمان دارد حتی از خودش هم الان بپرسی هیچ عملکرد مستندی ندارد از طرفی اگر به قول شما کلانتر بود پس چرا مدیریتش حتی به آخر دولت ضعیف خودش هم طول نکشید غیر از این بود که متوجه آمارسازی های ایشان شدند که البته خیلی دیر متوجه این قضیه شدند از شما رسانه انتظار میرود که واقع بین باشید و آن دنیای خود را به بهای اندکی نفروشید مردم فریبی خیانت بزرگ و گناهی نابخشودنی است
كارمند
Iran, Islamic Republic of
مدير محترم سايت كبنا
با سلام
چند سوال از شما دارم :
1- شما چرا قبل از انتشار اين مطالب به اداره كار مراجعه نمي كنيد و تا قبل از انتشار خبر از صحت و سقم مطالب آگاه شويد ؟
2- آيا وظيفه يك رسانه انتشار اخبار بدون توجه به مستندات و صرفا بر اساس حدس و گمان و شنيده هاست ؟
3- در طول دوره حضور مدير فعلي( آقاي واعظي ) كه در حدود 5 ماه مي باشد منابع زيادي جهت پرداخت ابلاغ نگرديده كه به انحراف رفته باشد !!!
4- اعتبارات مربوط به تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري از اواخر سال 1396 ابلاغ و تا نيمه اول سال 1400 پرداخت گرديد. كه در دوره مديريت قبل صورت گرفته . همچنين پرداخت بخش زيادي از اعتبارات مشاغل خانگي نيز در همين دوره پرداخت گرديده است . بر همين اساس انحراف در پرداختها نيز به همان دوره مديريت قبل بر مي گردد .
با تشكر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
پروانه نیک مرام هیچ کاری برای این استان نکرد. عملکردش ضعیف بود ولی وزیر هواشو داشت. مشخصه که نویسنده با مدیر کل کار کنونی مشکل دارند که مدام از این سایت خبری بر علیه وی می نویسند.
United States
باید اداره کل درگچساران باشد
Iran, Islamic Republic of
نماینده گچساران وباشت اصلا درجریان ابن کارها نیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به زودی افشاگری گسترده درخصوص اموال مدیران قبلی این اداره و فاکتورها و قراردادهای سایت کبنانیوز صورت خواهد گرفت
نه در سطح یه سایت محلی و در سطح کشوری
با مستندات
.
Iran, Islamic Republic of
کلانترزن؟؟؟؟؟خخخخخخ
کارمند
Iran, Islamic Republic of
کبناجان علت دفاعت ازکلانترزن چیه؟ماکه نه اماری نه عملکردی نه دفاعی ازکارگران هیچ وهیچ ندیدیم ایشان که ازدرگیری باکارمندان خودش بیکارنمیشدبه طبقه کارگربپردازد!
رحمان
Iran, Islamic Republic of
عملکردنیک مرام صفربودوفقط تاجگردون ازش حمایت میکردوبله قربان گو//ش وفامیلهاش روگذاشت توپتروشیمی
Italy
آخه مگه بودجه داشتیم که بخواد حذب بشه ؟
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
وجه متمایز خانم نیک مرام تخصص و پاکدستی ایشان بر کل مديران و کارکنان این اداره کل بود
ناهید
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل باید در بدترین شرایط با همکارانش با متانت و اخلاق مدار باشد
M
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای اقای واعظی بلعملکردضعیفش
احمد
Iran, Islamic Republic of
این گزارش کاملاً بچه گانه است واز روی غرض است مدیری ضعیف تر از مدیرکل قبلی تاکنون من با سی سال خدمت ندیدم
از طرفی مدیر کل جدید فقط چهار ماه است شروع کرده ارزیابی خیلی زود است
کارمند
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوزباآن بخش ازاخبارکه درباره ضعف مدیریتی واعظی هست موافقیم ولی انصافاخانم نیکمرام که توسط وزیردوره خودش عزل شدچه کلانترزنی محسوب میشه که نتونست اعتمادوزیردوره خودشوبدست بیاره؟؟؟؟
کارمند
Iran, Islamic Republic of
که ملا کبنا کم گپ درو بزن
@
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه علاوه برعملکردضعیف،...
درکل خصلت زشتیه خصوصاکسی که ادعای دینداری هم داره
!
Iran, Islamic Republic of
ماکه تیمی جزهمین خانم ویک خانم دیگه جایگزین خودش کرده ندیدیم!!
۱۲۳
Iran, Islamic Republic of
به جزء خانم ف وخانم ج چه تیمی داره که بطورمداوم اطلاع رسانی
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشیدوضعیت تسهیلات راتیم مبارزه بافسادحل میکنند
ماکماکان درانتظارتیم مبارزه بافسادیم که مانندجومونگ واردمیدان بشن
کارمند
Iran, Islamic Republic of
واقعادوره قحط الرجال هست
کارمند
Iran, Islamic Republic of
هردوازنظراشتباهات درعملکردیکسان بنظرمیرسنددیگه ضعف هم مقایسه داره؟؟؟؟؟؟
احسان
United Arab Emirates
این حرف های بی ربط چیه می نویسی من کاری به این مدیر کل جدید ندارم چی هست چی نیست ولی راجع به مدیر کل باد آورده ای که به خانم نیک مرام رسیده بود میدونی به چه علتی برداشتن /متاسفم شدم برای اخلاقیات ، که دیگر رنگ باخته
میش بعضی که امروز من ریالی از یک شخصی می گیرم هر چه خواستم بنویسم .ان شخص محترم شما که کلانتر ازش یاد می کنی تو وزارت خانه صندلی هم نداره
United Arab Emirates
،کلانتر هنوز صندلی در وزارت خانه گیرش نیومده
۰
Iran, Islamic Republic of
کارمندان مدیرجدیدرانپذیرفتندوهمه به نوعی ازاخلاقش ناراضی هستندمدیرکل قبل چندماه بیشترنبودولی کارکنان باوی میانه بهتری نسبت به مدیرجدیدداشتندوبنظرمن فردی میتونه خوب مدیریت کنه که لااقل ده نفری قبولش داشته باشند
کلانتر
Iran, Islamic Republic of
قضاش من سر هر چی مرد / بهتر از ۱۰ مرد بود این خبرها و این تخریب ها چه در زمان خانم نیک مرام و الان زمان مهندس واعظی کار یک نفرست .
حاجی
Iran, Islamic Republic of
نه خیر
مشکل از این هست که واعظی تحویلت نگرفته و قبولت نداره تو هم دنبال صندلی هستی تا می تونی نیک مرام و واعظی را تخریب کن مردم باید بدآنند که نه نیک مرام و نه واعظی ترا قبول ندارن این مهم هست هی برو به خبرنگاران بگو این را بنویس آن را بنویس همه متوجه شدن عامل نفاق در اداره کار کیه
Iran, Islamic Republic of
تاییدنیکمرام وواعظی چه سودیاضرری برای کسی داره؟
نویسنده این کامنت هرکیه قطعاموردتاییدیکی ازاین دوتاست چندعنوان وپست ومقام بهت دادندوقتی نمیتونن جلوی عزل خودشونوبگیرند؟
روشناس
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام و خسته نباشيد خدمت خوانندگان محترم سايت، اندك كارمندان شريف اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان و نگارندگان سايت كبنا نيوز.
اميدوارم كامنت بنده رو به عنوان كسي كه مدت كوتاهي در اون سازمان مشغول به خدمت بودم و بعدها همين خانم كلانتر سبب خير شدن و به واسطه عداوتشون (عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد) بنده رو از اون سازمان (شما بخونيد سيرك) دور كردن منتشر كنيد دوستان كبنا، چون بخش از انتقادم سمت شماست.
1. قصد دفاع از آقاي واعظي زاده رو ندارم، تنها ميدونم ايشون مدت زمان كوتاهيه كه سكان اون اداره كل رو به دست گرفتن و هنوز زوده براي تحليل عملكرد ايشون. اگر چه معتقدم اون خونه از پاي بست ويرانه.
2. تنها افتخار كلانتر مد نظر شما در دوران كاريشون اين بود كه همسرشون رو با ترفندهايي از راننده استيجاري به استخدام اون سازمان در اوردن در حالي كه شخصاً و به صورت بارز جلوي اشتغال جواناني رو ميگرفتن كه خودشون با پاي خودشون شغلي براي خودشون دست و پا ميكردن (من جمله خود بنده). خداي رو شاهد مي‌گيرم بزرگترين لطف را در حق بنده داشتن كلانتر خانم و هميشه دعاگوشون هستم ولي تحيليلم از روي ناراحتي و كينه نيست.
3. در ادارات كل استان مديران پس از عزل و به منظور فرار از افكار عمومي با عنوايني همچون مشاور (شما بخونين مشاول) به پايتخت ميان و بعد از مدتي حتي بدون داشتن يك صندلي در وزارت در افق محو ميشن. اين مدل به كرات اتفاق افتاده و قابل نام بردن هم هست.
4. سايت محترم كبنا قبلا خيلي حرفه‌اي تر جانبداري يا حمله به افراد و ادارات مي‌كرد و كمتر كسي شك ميكرد كه دليلش براورده شدن يا نشدن خواسته‌هاش از اون شخص و اداره است. متاسفانه اخيرا اين تبحر رو از دست داده و كم كم داره از جذابيتش كاسته ميشه.
با تشكر
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1