تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۴۹۳۵۹
در نشست شورای مشورتی ایثارگران و ساماندهی گلزار شهداء دهدشت مطرح شد؛

ساماندهی گلزار شهدا اولویت است

۱
ساماندهی گلزار شهدا اولویت است
کبنا ؛نشست شورای مشورتی ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدای دهدشت با حضور فرماندار کهگیلویه، امام جمعه دهدشت، و مسئولان شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا، فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه وجود مشکلات گلزار شهدا بعداز این همه سال بازی با احساسات خانواده شهدا و باعث شرمندگی است تصریح کرد: مسئولان امر موظفند در کوتاهترین زمان نسبت به ترفیع کاستی ها اقدام کنند در غیر اینصورت با کم کاریها برخورد می شود. 
فرماندار کهگیلویه  نظارت بر ساماندهی گلزار شهدا را ضروری دانست و گفت: چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و ما شاهد هستیم که گلزار شهدا اب ،برق ندارد و یا فاقد راه ارتباطی مناسب است.
عبدالعزیز موسوی افزود: اگر شهدا نبودند ما نیز نبودیم و هر چه داریم از جانفشانی های شهدا و استقامت خانواده انهاست.
وی تصریح کرد: مسئولان موظف هستند نسبت به رفع مشکلات گلزارشهدا همکاری کنند و جلسه بعدی در گلزار شهدای دهدشت جهت بررسی رفع نواقصات و مصوبات جلسه انجام خواهد شد.
امام جمعه دهدشت نیز با اشاره به اینکه همه خادمین شهدا هستیم گفت: شهدا که بی هیچ خواسته ای رفتند و جانشان را دادند که امروز کشور سیادت و اقایی در جهان داشته باشد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر افزود: ایثارگران و جانبازان و امامزاده گان و شهدای زنده ‌اند که برای ما مقدس هستند.
وی با گلایه از سیستم گرمایشی و سرمایشی گلزار شهدای دهدشت تصریح کرد: نباید وضع به گونه ای باشد که خانواده های شهدا که می خواهند به زیارت شهید خود بروند نتوانند ۵ دقیقه بر روی این قبور شهدا بایستند!
وحدانی فر خطاب به دستگاه های متولی ادامه داد: این که کار من نیست! بر عهده من نیست و یا در وظایف دیگری است را زمین بگذارید و شهرداری به حرمت شهدا ۲ وسیله خنک کننده در گلزار نصب کرده که خانواده های شهدا راحت بتوانند بر مزار شهدای خود حضور پیدا کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه در این نشست گفت: ۱۳۰ گلزار، ۴۱۲ مزار شهید در شهرستان وجود دارد که ۳۱ گلزار فاقد راه دسترسی مناسب است
علی موسوی‌عارف افزود: ۵ گلزار شهدای این شهرستان فاقد جاده ارتباطی ، ۷۵ گلزار فاقد برق و ۳۴ گلزار نیز فاقد آب لوله کشی است.
وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ شهید در گلزار دهدشت آرمیدند تصریح کرد: این گلزار یا مشکلات سرمایشی و گرمایشی و یا معارضات اجتماعی دارد که امید است این مشکلات در سریعترین زمان ممکن رفع شود.
موسوی عارف با اشاره به اینکه بنیاد شهید پس از ساماندهی وظیفه‌ای در قبال نگهداری از گلزارها ندارد و این موضوع در ماده «۴» آیین نامه اجرایی آمده است خاطرنشان کرد: بعد از ساماندهی نگهداری گلزارها و یادمان شهدا از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوط باید انجام شود.
سرپرست شهرداری دهدشت نیز با اشاره به اینکه ما هر چه داریم از شهدا و خانواده آنها داریم گفت: شهرداری خود با مشکلات متعددی مواجه است و لازم است در این خصوص در ردیف برنامه بودجه جهت نگهداری و خدمات دیگری که در آینده ارائه شود برای گلزار شهدا در نظر گرفته شود.
​​​​​




نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1