تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۴۴۹۳۵۴
کبنا بررسی کرد؛

کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت‌های فراوان و مدیرانی ناکارآمد / زوال بلوط‌های زاگرس در آتش وعده‌های مسئولین

۱۱
۱
کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت‌های فراوان و مدیرانی ناکارآمد / زوال بلوط‌های زاگرس در آتش وعده‌های مسئولین
کبنا ؛
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که از منابع غنی نفت و گاز، گیاهان دارویی، آب و جنگل‌های بسیار برخوردار است. در واقع نعمت‌های خدادادی در این استان به وفور وجود دارد. اما با وجود این منابع و ظرفیت‌ها، به دلیل نبود مدیران کارآمد و قوی که دارای قدرت رایزنی بالا و طرح و برنامه باشند، اغلب این سرمایه‌ها در حال نابودی هستند و کهگیلویه و بویراحمد همچنان عنوان استان کم‌برخوردار را یدک می‌کشد.
یکی از مهمترین مسائلی که این روزها این استان با آن روبرو است، آسیب‌هایی است که به منابع طبیعی و محیط زیست استان وارد شده است. دو اداره‌ای که باید در کهگیلویه و بویراحمد نقشی بسیار بیشتر از سایر استان‌ها داشته باشند، منابع طبیعی و محیط زیست هستند که متأسفانه در سال‌های اخیر، مدیران قوی و قدرتمندی نداشته‌اند که در سطح ملی توانایی رایزنی و چانه‌زنی برای جذب اعتبارت داشته باشند. سند آن نیز آن است که پروانه‌های برگ‌خوار مغولانه در حال نابودی بلوط‌های زاگرس هستند و مسئولان تنها با بیان اینکه ما پیگیر اعتبارات هستیم، صورت مسأله را پاک می‌کنند. در واقع در کهگیلویه و بویراحمد مسائل حل نمی‌شوند؛ بلکه آنقدر کش داده می‌شوند تا به طور کلی از ذهن‌ها فراموش شوند. در حالی که بحران هنوز در یک قدمی ماست.
آنقدر در مدیریت محیط زیست و منابع طبیعی ضعف دیده شده است که معاون دادگستری استان که در بیاری از موارد بار دستگاه‌های اجرایی را نیز به دوش می‌کشد، برای حل مشکلات محیط زیستی که گریبانگیر بلوط‌ها شده است، به جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نامه زده است. در حالی که این وظیفه دادگستری نیست؛ عمق فاجعه را باید در این وضعیت دید که این ادارات و سازمان‌ها آنقدر تعلل کرده‌اند که دادگستری وارد عمل شده است. سوءمدیریت در سازمانی مثل محیط زیست که از متولیان اصلی محیط زیست این استان است، به این پدیده‌های مخرب دامن زده است؛ در این سازمان کارپرداز که باید از نیروهای رسمی و استخدام شده باشد، در اختیار کسی است که این شرایط را ندارد. گفته می‌شود کارپرداز این سازمان از نیروهای قراردادی و فاقد شرایط لازم برای تصدی این پست است. شنیده‌ها نشان می‌دهد انتصاب او در این سمت، به دلیل نزدیکی‌های طایفه‌ای بوده است. این در حالی است که در سازمانی همچون محیط زیست که نیازمند نیروی تخصصی و باسابقه است، دخالت‌ها و منافع طایفه‌ای نباید کوچکترین دخالتی در چینش نیروها داشته باشد. پربیراه نخواهد بود اگر بگوییم بخش زیادی از عدم حل مشکلات زیست محیطی ناشی از همین نگاه غیرتخصص‌گرایانه و منافع قومی و طایفه‌ای است.
چندی پیش نیز احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفته بود وعده داده‌اند 20 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل این بلوط‌ها تخصیص داده شود. اما هنوز معلوم نیست کی این وعده قرار است محقق شود. این در حالی است که آسیب‌های جبران‌ناپذیری پیش روی محیط زیست این استان قرار دارد. فرض کنید اصلاً دادگستری در این استان نیست که بخواهد نامه بزند و پیگیری کند. در آن صورت چه کسی باید پیگیر حل این مسائل باشد؟ آقای استاندار اگر پیگیری کرده‌اید لطفاً آن را رسانه‌ای کنید تا اقدامات دولت در بین مردم بیان شود و مردم بدانند چه اقداماتی در مورد مبارزه با آفت‌ بلوط‌های زاگرس انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
یک سوال اساسی.
اگه معاونین ومسئولان دوره قبل در محیط زیست همه خوبند و۵ ماهه به بهانه هایی مختلف هیچکدام تعییر نکردن ،پس چه نیازی به انتصاب شمابوده ،یا نمبتونید تغییر بدید یا نمی خواهید در هر حال ضعف شماست.
همیار
Iran, Islamic Republic of
چوب خداصدا ندارد .وقتی بدون کمترین سابقه مدیریت بالابی وروشهای غیر متعارف حق تمام نیروهای مجرب وصلاحیت دار را بگیری ومدیر بشی نتیجه اش این می شود که قریب شش ماه مدیر باشی ونتونی کوچکترین تغییر مدیریتی برای این وضع نابسامانی که ۸ سال حاکم بوده انجام بدی.تازه دنبال این باشی همونها را تثبیت کنی به بهانه اینکه رای داده فلان نماینده.دلیلی نداره نیروی اصلاح طلب انهم ضعیف همچنان حاکم باشند.تادیر نشده خودتو جمع کن وگرنه جمعتون میکنند.
Iran, Islamic Republic of
کاش معظل محیط زیست فقط جنگل بود ضعف و نارضایتی در اداره بیداد میکنه. کارکنان رغبت کار کردن هم ندارن
Iran, Islamic Republic of
دسته گلی هست که روسای استان دست محیط زیست دادن. گل بود و به سبزه نیز اراسته شد
شاهین
Iran, Islamic Republic of
خودشو طایفش بانمایندش محیط زیست راقرق کردن.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
هدف از تغییر مدیریت این بودکه تعدادی از نیروهای شایسته که در طول این 8سال منزوی شدند وتعدادنیروهای باتجربه وتوانمندی که درمدیریت قبلی از استان خارج شدن برگردند وبا کمک همدیگر وضع آشفته محیطزیست را سامان بدهند .نه اینکه شما همان افراد قبلی رابه بهانه های مختلف دور برخود نگهدارید.اگه اینجوریه مدیرقبلی قدش کوتاه بود یا زبونش.
5ماهه به بهانه ی مختلف تعلل کردید دیگه بسه.تادیرنشده اقدام کنید که اوضاع ازاین بدتر نشه.
کره
Iran, Islamic Republic of
. دست از سر محیط زیست برنمی دارن .منافعشان در حیات خلوت محیط زیست است.تا زمانیکه مدیران محیط زیست یا از دوستان ایشان است یا هم طایفه ایهایش وضع همین است.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
حفاظت از منابع طبیعی ومحیط زیست اول تجربه وتوان مدیریتی قوی می خواهد بعد برنامه واستراتژی.خداوگیلی مدیرکل منابع طبیعی تجربه وتوان خوبی دارد بماند که برنامه دارد یا ندارد.ولی مدیر محیط زیست که سابقه یک روز مدیریت در سوابقش ندارد ویک صفحه برنامه نه سازمان ونه اقای استاندار ازش نخواستن ،البته مدیری که استاندار تا بعد از معارفه هم چشمشون ندیدش چه برسه به اینکه ارزیابیش کرده باشه،بهتر ازاین نمیشه.
خاییز
Iran, Islamic Republic of
این اشتباه محض اقای استاندار در انتخاب مدیران بدلیل عدم شناختشان ازبدنه دستگاههابود والا وقتی 80درصد تیم مدیریتی حاکم بر یک دستگاه از یک طایفه خاص چیده شده،الزاما جغرافیای انتخاب مدیربعدی باید شهرستان دیگرباشد نه ازهمان شهرستان وازهمه بدتر ازهمان طایفه .واین همان خطای محضی است که مرتکب شدند.
حسابدار
Iran, Islamic Republic of
کارپرداز،معاون اداری ومالی
احسان
Iran, Islamic Republic of
مگه کارپرداز می خواهد چکارکند که باید نیروی تخصصی باشد .خیلی تحلیل آبکی بود.. توی مملکت انسانها دارن از گرسنگی می میرند اعتبارنیست چه برسه به درختان
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1