تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۴۹۳۴۳
در نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد تک‌رقمی شد / افزایش سه‌برابری بودجه 1400 نسبت به سال پیش / پیگیری سد آبریز برای اخذ مجوز ماده 23 / 45 کیلومتر از جاده یاسوج_پل قره چهارخطه می‌شود / اعتبارات میلیاردی که هنوز در استان جذب نشده‌اند

۳۶
۰
نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد تک‌رقمی شد / افزایش سه‌برابری بودجه 1400 نسبت به سال پیش / پیگیری سد آبریز برای اخذ مجوز ماده 23 / 45 کیلومتر از جاده یاسوج_پل قره چهارخطه می‌شود / اعتبارات میلیاردی که هنوز در استان جذب نشده‌اند
کبنا ؛
نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با موضوع گزارش عملکرد یک ساله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست، شهابی‌نسب اظهار داشت: این سازمان متولی راهبری توسعه استان است و مسائل توسعه استان را رصد می‌کند.
وی افزود: بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در مسائل کلان استان شورای برنامه‌ریزی استان است که به ریاست استاندار و دبیری رئیس برنامه و بودجه تشکیل می‌شود.
شهابی‌نسب افزود: شورای برنامه ریزی در سال 1400 به طور متوسط هر ماه یک جلسه یعنی 12 جلسه داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مهمترین کاری که در حوزه برنامه‌ریزی ما انجام گرفته تهیه کتاب پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی دولت گذشته بود. این کتاب، گزارش هشت ساله دولت قبلی را تهیه کرده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده است. دومین کتاب نیز مربوط به عملکرد پروژه‌های عمرانی سفر ریاست جمهوری رئیس جمهور قبل است.
وی گفت: در حوزه برنامه ریزی، یکی از اقدامات، سند آمایش سرزمین بود. لازم بود آمایش سرزمین مقداری برای مردم و مسئولین آگاهی‌سازی شود. دو بار در شورای برنامه ریزی این سند را تشریح کردیم. استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس و بوشهر جز منطقه پنج آمایش سرزمین کشور هستند. سال گذشته دو جلسه آمایش سرزمین در منطقه پنج را دنبال کردیم و به تهران ارسال شد.
وی افزود: در حوزه برنامه‌ریزی، سال گذشته عملکرد برنامه ششم توسعه را تهیه کردیم؛ جلسات مختلفی با دستگاه‌های اجرایی در مورد تبصره 19 داشتیم؛ برای هشت شهرستان هشت کتاب آمایش سرزمین تهیه شد. سال گذشته گزارش اجتماعی اقتصادی استان را تهیه کردیم. این‌ها مهمترین مواردی بود که در سال 1400 در حوزه برنامه‌ریزی داشتیم.
شهابی نسب در ادامه به عملکرد این سازمان در حوزه بودجه پرداخت و اظهار داشت: در حوزه بودجه سال گذشته قریب به 1513 پروژه عمرانی  داشتیم که از این بین حدوداً نزدیک به 186 پروژه به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها در قالب 640 موافقت نامه رد و بدل شد.
وی افزود: درآمدهای استان در سال گذشته 735 میلیارد تومان مصوب بود که 776 میلیارد تومان تحقق پیدا کرد که در نهایت درآمدهای ما 106 درصد رشد داشته است و این یک نقطه قوت برای سازمان است.
وی گفت: در سال 1400 حدود 2100 میلیارد تومان بودجه استان بوده است که بخشی از آن مربوط به طرح‌های عمرانی و بخشی اعتبارات نفت و گاز، بخشی اعتبارات آب و راه روستایی، اعتبارات متوازن استانی و ملی، اعتبارات زلزله سیسخت، اعتبارات محرومیت زدایی، در هر صورت از منابع مختلف این ارقام به استان ابلاغ شد. 1362 میلیارد تومان تخصیص اعتبار وارد استان شد که حدود 671 تومان آن نقد بوده و 666 میلیارد تومان هم اسناد خزانه ومقداری هم تهاتر بوده است.
وی افزود: بودجه نسبت به سال 99 نزدیک به سه برابر شده است. سال گذشته نزدیک به 300 میلیارد تومان بابت زلزله سیسخت به بودجه استان افزوده شد. امسال دیگر این اعتبار وارد بودجه نمی‌شود. در سال گذشته 495 میلیارد تومان اعتیار محرومیت‌زدایی به استان داده شد. ره‌آورد سفر رئیس جمهور نیز 634 میلیارد تومان نقد به استان تخصیص داده شد.
شهابی‌نسب ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد این بود که راه اصلی پاتاوه_ دهدشت به طول 136 کیلومتر به زیر ترافیک محلی رفته است و تنها 3 کیلومتر آن مانده است و تا چند ماه آینده رسماً افتتاح می‌شود. این جاده در سال 1373 کلنگ آن زده شد و اما در سال 1400 افتتاح شد.
اتفاق دیگر فعال شدن سد تنگ سرخ بود که الأن پیشرفت آن به 40 درصد رسیده است و با قولی که وزارت نیرو داده است که سال آینده بتوانیم تا پایان سال آبگیری شود؛ تنگ سرخ 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بدنه سد تکمیل شود.
وی اضافه کرد: اتفاق خوبی که در سال 1400 رخ داد اخد مجوز ماده 23 قانون الحاق بود. بر اساس آن هر طرح عمرانی باید دارای مطالعات توجهیی باشد و تا این مطالعات تمام نشود این طرح اعتبار نمی‌گیرد.
یکی از این طرح‌ها محور جاده پل بریم، باشت، شاه بهرام، چرام، دهدشت، چاروسا، دیشموک، باغ ملک خوزستان بود. این راه و طرح را شاید بتوان گفت تنها پروژه راه اصلی در کشور بود که به سختی توانستیم بگیریم. ماده 23 آن را گرفتیم. مجری آن وزارت راه است و امسال اجرایی می‌شود
شهابی‌نسب گفت: دومین پروژه‌ای که ما در ماده 23 توانستیم مجوز بگیریم، سد سقاوه بود که وارد فاز اجرایی می‌شود. سومین پروژه نیز چهار خطه کردن دهدشت خیرآباد به سمت بهبهان بود. پروژه دیگر، ایجاد تأسیسات فاضلاب جنوب یاسوج است که امسال وارد فاز اجرایی می‌شود. دو شهر کوچک باشت و لنده هم داشتیم که خوشبختانه مجوز آن صادر شد و این دو پروژه با تأمین اعتبار شروع می‌شوند.
وی ادامه داد: پروژه سد آبریز مطالعات آن هنوز تمام نشده بود. کاری که کردیم مجوز زیست محیطی این سد را گرفتیم. خوزستان واکنشی نشان داد که این سد برای خوزستان مشکل ایجاد می‌کند. اما این سد نه تنها برای خوزستان هیچ مشکلی ایحاد نمی‌کند بلکه برای افزایش عمر سد مارون تأثیر بسیاری دارد. سد آبریز حدود 135 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد. مطالعات این سد که تمام شود، کمیته ارزیابی، مطالعات مشاور و مجوز ماده 23 آن گرفته می‌شود. سرچشمه مارون از کهگیلویه و بویراحمد است. این استانها اضافه برداشت داشته‌اند اما ما تا حالا از رودخانه مارون برداشتی نداشته‌ایم. خوزستانی‌ها نیز همسایه ما هستند و ما حاضر نیستیم به آنها آسیبی برسد. اما در هر صورت رودخانه مارون پرآب است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. زیردست سد آبریز چندین رودخانه وارد مارون می‌شود. بنابراین هیچ مشکلی برای خوزستان به وجود نمی‌آید.
 
وی گفت: سد چمشیر بیشتر هدف آن تأمین آب اراضی حوزه خوزستان است. ما هم حقابه‌مان را از این سد می‌گیریم. این سد انشاالله تا پایان سال آینده آبگیری می‌شود.
شهابی‌نسب اظهار داشت: طرح‌های بزرگی در دست اجرا داریم؛ دشت امامزاده جعفر باید تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد. دو پروژه مهم از سود کوثر داریم که آبرسانی به چند شهرستان است و در عید 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید. پترورشیمی گچساران را نیز داریم که بالای 90 درصد پیشرفت دارد و قرار است تا پایان سال افتتاح شود. پتروشیمی دهدشت را هم داریم که تا دو سال آینده طول می‌کشد.
شهابی‌نسب عنوان کرد: بزرگراه یاسوج شیراز را خواهیم داشت. کمربندی یاسوج شیراز و چهارخطه کردن یاسوج تا پل قره را هم خواهیم داشت که این عدد زیادی می‌خواهد و ما نظر داریم که فعلا 45 کیلومتر آن را چهار خطه کنیم. تقاطع مهریان نیز یکی از پروژه‌های بزرگ استان است که کلنگ آن زده شد و الأن فعال شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تمام طرح‌های بزرگ ما فعال هستند و  هیچ پروژه بزرگی در استان نیست که غیرفعال باشد.
وی عنوان کرد: ما در شورای برنامه‌ریزی گفتیم که مدیران سه شیفته کار کنند تا اعتبارات جذب شوند. حدود 270 میلیارد تومان اسناد خزانه و حدود 400 میلیارد تومان هم نقد داشتیم که جذب نشده بودند و امیدواریم جذب شوند.
شهابی‌نسب با اشاره به عملکرد حوزه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: این معاونت به لحاظ مأموریت اداری، کار اداره استخدامی را انجام می‌دهد و ما نماینده سازمان برنامه و بودجه و اداره استخدامی هستیم. در حوزه منابع انسانی سال گذسته 2110 نیروی تبدیل وضعیت داشتیم؛ نظارت بر کلیه آزمون‌های استخدامی نیز از مأموریت ما است و در تیر ماه 1400 150 نفر نظارت داشتیم. علاوه بر آزمون، در مصاحبه هم نظارت داریم.
وی اضافه کرد: وظیفه مهمتر، ارزیابی دستگاه‌های اجرایی از لحاظ شاخص‌های عمومی و اختصاصی است که سال 1400 نزدیک به 71 درصد را ارزیابی کردیم.  حدود 12 دستگاه برتر انتخاب می‌شود.
وی گفت: یکی از معاونت‌های ما کل مأموریت‌های مرکز آمار در استان را دنبال می‌کند و در این حوزه متولی اجرای طرح‌های آماری است.
وی گفت: امسال حدود 26 طرح آماری در سطح استان اجرا می‌کنیم. این کار را ما از طریق مأمورین آمارگیر که بخش خصوصی هستند قرارداد می‌بندیم؛ مهمترین طرحی که اینجا اجرا می شود طرح نیروی کار است. خروجی این طرح نرخ مشارکت، اشتغال و جمعیت شاغلان و بیکاران است. این طرح به صورت نمونه 1596 خانوار هر فصل انتخاب می‌شود و مأموران در زمینه بیکاری و اشتغال اطلاعاتی می‌گیرند و ما این کار را در سال 4 بار انجام می‌دهیم. بر اساس این مطالعات، نرخ بیکاری ما در سال 1399، 10.9 بوده اما در سال 1400 به 9.1 رسیده است. مار زیرمجموععه
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نرخ بیکاری تک رقمی؟!!!!!
عمران
Iran, Islamic Republic of
مدير كل محترم برنامه و بودجه
تو هر خانواده بيش از سه نفر تحصيل كرده بيكار وجود داره
اگر لازم هست تا چنتا ادرس منزل برات بفرستم برو تحقيق كن بعد بيا .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چرا اخه دارین به شعور مردم توهین میکنید اگر مصاحبه نکنید کسی گله ای داره ازتون یا از حقوقتون کم میشه بابا‌کدوم‌کارخونه کدوم کار اونایی هم که سر کارن و‌کارمندن حقوق ندارن بسه دیگه نماینده میاد مدیرکل میاد همه میگن شغل ایجاد کردیم کدوم شغل بسه تو رو‌خدا بسه
Iran, Islamic Republic of
نرخ بیکاری را با وام بوقمون وگاو وبز محاسبه میکنه
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست نماینده گچساران داره چیکار می‌کنه این همه خودشونو کشتن نماینده گچساران بشن حالا که وقت عمل هست هیچچچیییی هر چی جاده هست داره تو یاسوج ودهدشت چهار بانده میشه اونوقت گچساران که جاده هاش در کریدور شمال به جنوب هست هیچی
مازه ملا
Iran, Islamic Republic of
جات نه یاسوجه، دقیقا باید جی پور کاظمی بی،حیفه که اینجا موندی کسیکه در عرض دو سال نرخ بیکاری در استان را تک رقمی کرده
رسول
Iran, Islamic Republic of
بگو احتیاطش کنن
رصا
Romania
ای خدا
Iran, Islamic Republic of
آمار بیکاری چطوری حساب شده ؟؟
رسول
Iran, Islamic Republic of
کیلویی حساب میکنن
آخه اینها مگه تا الان چیزی شنیدین
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ایشان هم برای حفظ پستش این حرفها را میزنن (راز بقا) ،همین آمارهای غلط باعث شده وضع ما بدتر بشه!!!!نرخ بیکاری را نیم وبعدا یک رقمی کردن !!! مثل نرخ تورم......
Iran, Islamic Republic of
مگر بیکار هم داریم به برکت وجود جناب شهابی
متاسف هستیم با این مسئول
اشتغال مگه هست ، جوانان همه بیکار ، حتی کارگری هم گیر نمیاد
سید مسعود
Iran, Islamic Republic of
. اومدی این حرفها را میزنی
علی
Iran, Islamic Republic of
جان خودت فقط حرف نزن
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
سلام. چرا می‌گوید؟! چرابا اعصاب مردم بازی میکنید؟ تاکی میخواید ادامه بدید؟! ما سه برادریم و هرسه نفرمون هم بیکاریم بدون بیمه بدون پشتوانه. حالا سنمون هم از 30 سال گذشته. مثل ما هم تا دلتان بخواد توی همین استان هست.پس نگید تک رقمی بگید صدرقمی!
پورانصاری
Iran, Islamic Republic of
جناب شهابی
طرح آبرسانی زمین های حومه غربی دهشت که کهگیلویه را متحول می‌کند مهم نبود؟؟؟؟!!!!
این طرح در کهگیلویه که متاسفانه فاقد نماینده مجلس هست .را بعد از ۱۲ سال ۲۲ درصد پیشرفت داشته باشد؟؟
این طرح بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کند تولید محصولات کشاورزی استان را ده برابر می‌کند
مردم کهگیلویه بشدت از دولت و نظام بخاطر سهل انگاری در این پروژه ناراحت و بی اعتماد شده اند
امیر
Iran, Islamic Republic of
ایشون از کجا اومده و طبق کدوم محاسبات به این نتیجه تک رقمی رسیده با چندتاگزارش کار و عکس حالا میخان ایده آل بودن سیستمشون نشون بدن خدا ازتون نگذره
رسول
Iran, Islamic Republic of
یه سوال
از این همه بودجه سهم یاسوج چه بوده؟؟؟
بعدش : ما اهالی روستای جهان اباد خ کشاورز ۱ دشتروم از سال ۸۰ تا الان فاقد آب آشامیدنی هستیم آیت همه نامه نگاری کردیم چه شد
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنج هزار سال دیگه ‌‌‌
Iran, Islamic Republic of
نرخ بیکاری در استان سه رقمی است نه تک رقمی
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
فقط بگو چطوری تک رقمی شده ؟ البته با مستند حرف بزن آمار رو همه بلدن بگن
Iran, Islamic Republic of
این خلایق مردم رو چی فرض کردند؟ چرا بیش از این مردم رو رنج میدن؟
لوداب
Iran, Islamic Republic of
مهندس عزیز ما بودجه استانمون کم شد...مثل این دوستان اصلا خبر ندارن
محمدولایی
Romania
تازمانی مسعولان عزیز دروغ های مصلحتی ::::را کنار نزارند ومثل شیر واقعیت زورشان را نشان ندهند :::وچپ وراست ومختلف الاحزاب ::::::دست ایمان وآخر الزمانی درعمل ودرشعار :::::بهم جوش ندهند و ترس از عدالت خدا را واطاعت ولایت را::::::::: وآزادی بیان رسانه ها را وتقدیرشان را :::::سرلوحه وجود نکنند :::::این آب راکد مجری نخواهد شد ::::: عزیزان این مکتوبات وغیر ذالک را که تهرونیها بفهمند :::::بخیال واقعی از اصفهان و شیراز برخوردار ترتان بینند::::: وهمون کارخانه مرغ را هم میدهند به دیگری :::::استانتان در مقابل اطرافتان یه روستایی بی آب وعلفه ::::::چرا از دولت طلب نمی کنید خلا مردم را ؟؟؟؟ دولت باید فورا بیاد وبر رسی کند::::: پس از چهل سال که هنوز ::::::سایه حکومت به این استان سرازیر نشده :::::اول امکانات رسانه ها را ببینید ::::؟؟؟؟ هزاران جوان وپیرانی که از جوانی تا حال در این استان بیکارند :::::بیکاری اعتیاد وخلاف وقتل ومجردی و۰۰۰۰۰۰۰عارضه داره ::::: واقعیت اینه ای دولت اسلامی :::::عدالت بایدت ::::وباید مانند استانهای حداقل همجوارباشیم :::::اصلا انقلاب برای گرفتن حق فقیر از غنی بود پس کو ؟؟؟؟ چرا کلنگهای رنگارنگ اول انقلاب زنگ زدند وجایشان خالی ؟؟؟؟؟ شعار نه باید عمل باشه ::::
Iran, Islamic Republic of
مردم را چه فرض کردی ،بیکاری سرسام آور،آنهای که هم مدتی سرکاربودن هم بیکارشدن وهمه درحال فرار به استانهای دیگر برای چندقرون وفلاکت آن وقت می گویدتک رقمی گزارش بلدی بدی!!!
Iran, Islamic Republic of
تا امثال شماها هستید همین حال وروزگارملت است
حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
کدوم شغل،کدوم نرخ، ...برو ببین چ خبره دادگاه بعد بیا بگو نرخ بیکاری تک رقمی شد.بیکاری ملت انداخته به جون هم...ازمونم میدی بخاطر بی صحابی حذفت می کنن بعد شما ففط سخنرانی بلدید؟
همکارشهابی
Iran, Islamic Republic of
آقای شهابی فکرکنم درموردنرخ بیکاری خواب دیده باشی//بابااستان مابالاترین نرخ بیکاری رادرکشورکه هیچ درجهان داریم چرابه مردم واقعیت گفته نمیشه//کی هم چه آماری به شما داده،جل الخالق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عابد
Iran, Islamic Republic of

حیف ای جا
ج چ
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت به خیر
رئیس برنامه بودجه خیلی ضعیف عمل کردی برگشت بودجهمقصر جنابعالی هستی
می دونی منفی 23 یعنی اشتغال غیربومی
کهگیلویه و بویراحمد مثبت 18یا 27 هسا
کریم
Iran, Islamic Republic of
شرم آور است
Iran, Islamic Republic of
اما بیکاری با ساخت کدوم کارخانه تک رقمی شد، این یعنی بحدی از کارآفرینی رسیدید که جلوی بالا رفتن آمار رو گرفتید و با ایجاد شغل درصد بیکاری رو پایین اوردید؟ البته شاید کرونا و مرگ و میرهای به شما کمک کرده باشد وگرنه شما خودتون هم جز آمار بیکاری هستید
مادری به اسم یاسمین
Iran, Islamic Republic of
چه تک رقمی که بچه های نا با داشتن تحصیلات دولتی باوجودی که هیچ ارث ومیراثی هم نداریم اجارنشین وبیکارن/تو کهگیلویه و بویراحمد دایم دیونه میشیم خدا بفریادمون برس
هادی
Iran, Islamic Republic of
.به پیغمبر تو فامیل نزدیک من در ۶ سال گذشته فقط يک نفر شغل مناسب پيدا کرده بقیه با فلاکت زندگی می کنند آخه پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی با این همه دنگ و فنگ کجاش میشه اشتغال اصلا مبلغ بیمه چنده اصلا اصلا اصلا شما...... شاید تو استان تشریف ندارید
دادا
Iran, Islamic Republic of
چطور اومدی نرخ بیکاری رو حساب کردی؟برو پشت ایستگاه پلیس هفت تیر ببین چند نفر فقط همینجا بیکار وجود داره... آمار کجا میزنی بیرون هر وقت ی شرکت تو ای استان تاسیس نشده؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
با سلام خداوکیلی چرا می گویید،مگه نمیدونی
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1