تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۴۹۳۳۰
سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان خبر داد؛

برگزاری سرود «سلام فرمانده» در حرم مطهر امام زاده شاه قاسم (ع)

۰
برگزاری سرود «سلام فرمانده» در حرم مطهر امام زاده شاه قاسم (ع)
کبنا ؛با حضور اقشار مختلف مردم مادوان جشن سلام فرمانده در حرم مطهر امام زاده شاه قاسم برگزار شد.
به گزارش کبنا، ولی شکوهی سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان و بازرسی هیات رزمندگان اسلام استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم مادوان افزود؛«سلام فرمانده» یک بیان جمعی توحیدی و ولایی مؤمنانه است که تبدیل به نمادی از پویایی، دین باوری و اخلاص کودکان و نوجوانان کشور و زمینه ابراز ارادت جمعی به ساحت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه‌الشریف) و، ولی خدا شد.
وی گفت: فطرت پاک، خدادوست و حماسی کودکان و نوجوانان این سرزمین با روحیه انتظار و ولایتمداری عجین گشت و این نسل غیور را در سرودی زیبا و دلنشین بازنمایی کرد.
شکوهی افزود؛سلام فرمانده یک گمشده هویتی بود که نه تنها نسل جوان بلکه همه مردم ایران و جهان با همه تفاوت‌ها از یک حس "باهم بودن" و برای خدا زیستن و امیدوار بودن به آینده زیبای توحیدی و مهدوی برخوردار کرد.
بازرسی هیات رزمندگان گفت؛ در این فضای حماسی و معنوی، در کنار مضامین زیبای این سرود، همگان "خود ایمانی" را پیدا کردند و سلامی همراه با عشق و حسرت را ندا دادند.
وی با بیان اینکه ؛در زمانه‌ای که فردگرایی و ناامیدی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسایل اجتماعی جوامع مطرح است، اجرای یک موسیقی خوب، متن فاخر و آهنگین، نویدبخش ارتقای روحیه همدلی و همراهی، جمع گرایی، امید به آینده، ایثار و از خودگذشتگی و هدفمند کردن زندگی برای کودکان و نوجوانان و همه نسل‌ها بدون تفاوت قومی، نژادی، جنسیتی و حتی سنی شد و این نسیمی روح بخش است که می‌تواند برای اهالی فکر، فرهنگ و هنر کشور درس‌آموز و راهنما باشد.
شکوهی گفت: تجدید عهد دهه نودی‌ها با فرمانده و خطاب خود به عنوان «نسل غیور جامانده» تداعی‌گر بیان حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که فرموده بود: یاران من در گهواره‌های مادرانشان هستند.
 این نشانی از محتوای غنی و فاخر این سرود تأثیرگذار است.
 تأکیدات رهبر حکیم انقلاب اسلامی و حمایت قاطع ایشان از تولید آثار فرهنگی و هنری اثرگذار برای نسل کودک و نوجوان، نشان از اهمیت موضوع دارد.
 سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان افزود؛ در آغازین سال‌های چهلواره دوم انقلاب اسلامی اثری منتشر می‌شود که دهان به دهان در شهر‌های مختلف کشور جمع خوانی و بازخوانی می‌شود و نشان از وحدت در کثرت و کثرت در وحدت دارد و جمع کننده مومنان و دفع کننده دشمنان است.
این اثر هنری مانند هر کار فرهنگی دیگر قابلیت نقد و بهتر شدن دارد، ولی آنچه برای همگان مشهود است، انگیزه الهی و فطری بیش از یکصد نفر از سازندگان این اثر فاخر است که مورد توجه و عنایت اهل بیت علیهم السلام بوده‌اند و کار‌های هنری بسیاری با همین هدف و با نیت پاک ساخته‌اند، که هرکدام مأجور درگاه حق است، ولی گستردگی نشر و پخش این سرود و اشتیاق مردم برای بازخوانی و تکرار آن در شهر‌ها و کشور‌های مختلف و با روحیات متفاوت، حکایت از لطف خاص پروردگار و، ولی او حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه‌الشریف می‌کند.
امید آن که این حرکات مؤمنانه، مخلصانه، جهادی و اثرگذار در تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری کشور رشدی فزاینده داشته باشد.
وی ضمن تقدیر و تشکر  از ادارات استان گفت: بی‌شک حمایت‌های مدیران انقلابی استان رسانه ملی صدا و سیما و سایر نهاد‌های فرهنگی امری لازم و ضروری است که از ایشان نیز تقدیر می‌نمایم.
از خدای سبحان فرج آن امام بزرگ و نجات بخش جهان بشریت را هزارباره طلب می‌کنم و امیدوارم همه ملت شریف ایران و همه ملت‌های جستجوگر حق و عدالت توفیق درک جامعه تمدنی مهدوی را پیدا کنند.
شکوهی ضمن تقدیر و تشکر از حضرت ایت الله حسینی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یاسوج  بر خود فرض میدانم از یکایک عزیزانی که در برگزاری این حمایش نقش داشتند و از حضور گرم و صمیمی اقشار مختلف مردم شریف شهر مادوان از کودک و نوجوان ،زن و مرد در این برنامه معنوی و ارزشی تقدیر و تشکر نمایم ،از خداوند متعال عزت و سرافرازی کشورمان را در تمامی عرصه ها خواستارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1