کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سید محمد حسینی چگونه به پاستور بازگشت؟

روایت یـــار مخفی احمــدی‌نــژاد

29 خرداد 1401 ساعت 9:00

چند روز قبل اعضاي شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران اسلامي انتخاب شدند و سيد محمد حسيني بر کرسي دبيرکلي نشست. اين کانون مجوز رسمي خود را در سال 1384 از وزارت کشور گرفت؛ يعني همان سالي که احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور شد و حسيني برنامه پيشرفت طولاني براي خود در ذهن ترسيم کرد.


چند روز قبل اعضاي شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان ايران اسلامي انتخاب شدند و سيد محمد حسيني بر کرسي دبيرکلي نشست. اين کانون مجوز رسمي خود را در سال 1384 از وزارت کشور گرفت؛ يعني همان سالي که احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور شد و حسيني برنامه پيشرفت طولاني براي خود در ذهن ترسيم کرد.
به گزارش کبنا به نقل از آرمان ملی، آنها تا قبل از سال 84 نسبتي با تحزب نداشتند اما به تدريج تغيير ديدگاه دادند و در راس فعاليت‌هاي سياسي قرار گرفتند چرا که دانستند از اين مسير مي‌توان به قدرت رسيد. يکي از اين افراد سيد محمدحسيني معاون فعلي رئيس‌جمهور است که در دولت احمدي‌نژاد بر کرسي وزارت ارشاد نشست و انتقاداتي نسبت به عملکرد او در اين کرسي وجود داشت. پس از دولت احمدي‌نژاد ياران او تلاش کردند تا از پاستور خارج نشوند به نحوي که به رغم نهي شدن احمدي‌نژاد از حضور در انتخابات، برخي نزديکانش راه خود را مي‌روند. جريان يا جبهه يکتا، متشکل از برخي وزيران سابق احمدي‌نژاد با سروصداي زيادي اعلام حضور کرد اما هيچ نشاني از فعاليت مؤثر آن ديده نمي‌شد. اين جريان اصرار داشت که حزب نيست؛ بلکه يک گفتمان است؛ اما مشخص نبود که شاخص‌هاي اين گفتمان چيست و بروز و ظهور گفتماني‌اش در عرصه سياسي و قدرت چه بوده است.
جريان يکتا در انتخابات مجلس 94 تلاش زيادي کرد تا با نزديک‌شدن به ديگر اصولگرايان، سهمي از فهرست انتخاباتي را از آن خود کند؛ اما صف ورودي آن‌قدر طولاني و مدعي زياد بود که چيزي نصيبش نشد. پس از آن برخي اعضاي يکتا مصاحبه‌اي مي‌کنند و از برنامه‌هاي خود براي آينده مي‌گويند. مثلا «سيدمحمد حسيني» هم در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به برنامه‌هاي جبهه يکتا گفته بود: «درحال‌حاضر فعاليت‌هاي جبهه يکتا بر محور انتخابات سال 96 ساماندهي و اولويت‌بندي شده است و جلسات منظم هيات مؤسس و نيز کميته‌ها براي تدوين برنامه‌هاي پيشنهادي دولت دوازدهم تشکيل مي‌شود. در جلسات جبهه يکتا شاخص‌هاي لازم به‌ويژه معيارهايي که در قانون اساسي آمده، از‌جمله رجل سياسي و مذهبي و مدير و مدبربودن و همچنين ملاک‌هايي که از سوي امام راحل و رهبر انقلاب ارائه شده است، براي گزينه‌هاي اين جبهه مدنظر قرار مي‌گيرد.» پس از آن جمنا آغاز شد. محمد حسيني وزير ارشاد احمدي‌نژاد و عضو شوراي مرکزي جمنا مي‌گويد جليلي از سال 92 به دنبال چنين سازوکاري بوده است، او در عين اينکه از تشکيل دولت در سايه تمام قد حمايت مي‌کند اما اين را هم مي‌گويد که اين موضوع در جمنا مطرح نشده است.
يار پنهان احمدي‌نژاد ماند
نکته قابل تامل به ارتباط او با احمدي‌نژاد پس از پايان دولت دهم باز مي‌گردد. او هيچگاه سعي نکرد جدايي خود را از احمدي‌نژاد اعلام کند و هميشه نقش يار پنهان او را داشت و دارد. پاداش محمد حسيني اين بود که احمدي‌نژاد در سال 88 جناب حسيني را براي وزارت ارشاد درنظر گرفت اما اختيار نصب معاون مطبوعاتي و سينمايي را از او گرفت و هر دو را خود نصب کرد: محمدعلي رامين و جواد شمقدري. برخي سايت‌ها به اين موضوع اشاره کردند که در آذرماه سال 90 محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور وقت طي حکمي سيد محمد حسيني وزير ارشاد را به عنوان رئيس کميسيون فرهنگي دولت منصوب کرد. پيش از آن اسفنديار رحيم مشايي اين سمت را عهده‌دار بود. رئيس وقت مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رئيس‌جمهوري با بيان اينکه اسفنديار رحيم مشايي با پيشنهاد خود از رياست کميسيون فرهنگي دولت کنار رفته است و نمي‌توان نقش او در جايگزيني حسيني را به‌راحتي انکار کرد. در مورد ديگر که 20 خرداد 92 بود، ليست ستاد انتخاباتي زنده باد بهار حاميان مشايي و احمدي‌نژاد براي انتخابات شوراي شهر تهران اعلام شد. اسامي اعلام شده به شرح زير است: عبدالرضا شيخ الاسلامي، پروين احمدي‌نژاد، سيد ياسر زواره‌اي، سعيد کريمي، الهه رضايي، مهندس افشين نيلي، روح‌ا... هدايتي، علي ذبيحي، محمد ابوالحسني، هما فلاح، مهندس حسين هاشمي، دکتر غلامرضا کرد زنگنه، مختار علي بهرامي، آتنا ‌‌آل‌ياسين، اسدا... حيدري، مهندس ناصر بختياري، مسعود رهنما، مهدي طيبي شيرمرد، فاطمه زرين‌ماه، علي طهماسبي، مهرداد کارگري، علي حسيني، ولي‌ا... صالحي، داوود نظام آبادي، سيد محمد حسيني، محمود معربي سينکي، حديث پازوکي، عين‌ا... پنجعلي ميانه، مختار جباري. در اين نمونه به‌طور رسمي همسويي حسيني با مشايي مشخص است.
عبدالرضا داوري مشاور احمدي‌نژاد هم در سال 95 با بيان خاطره‌اي از حسيني گفته بود که يازدهم شهريور 88 در شبي که فردايش قرار بود از سوي احمدي‌نژاد به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم به مجلس شوراي اسلامي معرفي شود؛ در همان روز عده‌اي از مجلسيان به رئيس‌جمهور وقت مراجعه کرده و در مورد مدرک دکتري حسيني شبهاتي را مطرح کرده‌اند، که او هم به مشايي مراجعه مي‌کند و در حضور يکي از معاونان رئيس‌جمهور، پايان‌نامه دکتري خود را تورق کرده تا اصالت تحصيلي‌اش را به اثبات برساند و يک جلد از پايان‌نامه را به مشايي تقديم مي‌کند تا نزد رئيس‌جمهور شفاعتش را کند. در سال 96 هم عباس اميري‌فر مشاور سابق احمدي‌نژاد با بيان اينکه بنده اخباري شنيدم که احمدي‌نژاد به اطرافيان خود از جمله آقاي الهام و حسيني وزير سابق اقتصاد و خليليان وزير سابق کشاورزي گفته است که براي انتخابات رياست‌جمهوري ثبت‌نام کنند، به تحليل اين رفتار سياسي احمدي‌نژاد پرداخت و گفت: با اين تغيير نظري که هر روز در احمدي‌نژاد شاهد هستيم به نظر من او خودش در لحظه آخر ممکن است براي انتخابات بيايد و اين با وجود آگاهي از احتمال رد صلاحيت است.
برنامه حسيني طولاني است
حسيني هنوز هم درصدد پيشرفت است چنانکه سعي مي‌کند روساي جمهور و صاحبان قدرت را از خود راضي نگه دارد. در زماني که وزير احمدي‌نژاد بود بر اساس ميل او رفتار کرد و اکنون که وزير رئيسي است، مي‌گويد: «رئيسي حرف دل مردم را زد، او از عدالت، مبارزه با فساد، لزوم سختکوشي دولت، کاهش فاصله طبقاتي، حل مشکلات طبقاتي، حل مساله کرونا، با توجه با آرمان‌هاي امام و رهبري مي‌گفت. رئيسي معتقد بود که نبايد در وزارت خارجه از حوزه ضعف نگاه کرد، بايد بتوانيم منافع ملي را با اقتدار تضمين کنيم.»


کد مطلب: 449285

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449285/روایت-ی-ار-مخفی-احم-دی-ن-ژاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1