کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

گلایه نیروهای شرکتی شرکت نفت گچساران نسبت به عدم رسیدگی به تبدیل وضعیت

28 خرداد 1401 ساعت 8:57

جمعی از کارگران شرکت نفت و گاز گچساران نسبت به عدم رسیدگی به تبدیل وضعیت خود در این شرکت گلایه مند شدند. با توجه به نامه یک ماه قبل (1401/02/31) معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مشمولین بند «و» تبصره 20 قانون بودجه سال 1401 در سامانه جمع آوری مدارک ایثارگری مشخص شده، و بر اساس این نامه، این افراد (افرادی که تا پایان بهمن 1400 بطور تمام وقت بصورت پیمانکاری و قراردادی مدت معین و موقت شاغل بوده،)، همچنین افرادی که شرط حضور در دو پیمان لازمه تبدیل وضعیت آنها بوده (عوامل پیمانکار و ...) چنانچه تا پایان بهمن سال 1400 شرایط لازم را کسب می نمایند، مشمول تبدیل وضعیت هستند.


جمعی از کارگران شرکت نفت و گاز گچساران نسبت به عدم رسیدگی به تبدیل وضعیت خود در این شرکت گلایه مند شدند. با توجه به نامه یک ماه قبل (1401/02/31) معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مشمولین بند «و» تبصره 20 قانون بودجه سال 1401 در سامانه جمع آوری مدارک ایثارگری مشخص شده، و بر اساس این نامه، این افراد (افرادی که تا پایان بهمن 1400 بطور تمام وقت بصورت پیمانکاری و قراردادی مدت معین و موقت شاغل بوده،)، همچنین افرادی که شرط حضور در دو پیمان لازمه تبدیل وضعیت آنها بوده (عوامل پیمانکار و ...) چنانچه تا پایان بهمن سال 1400 شرایط لازم را کسب می‌نمایند، مشمول تبدیل وضعیت هستند.
به گزارش کبنا، یکی از این افراد در گفت و گو با کبنا گفت: ایثارگر و جانباز هستیم، فرزندم 5 سال است که پیمانکاری شرکت نفت کار می‌کند، ماهی 2 و نیم حقوق می‌گیرد، نامه آمده که همه فرزندان ایثارگر و جانباز باید رسمی یا قراردادی شوند. این بچه‌ها هر روز در اهواز و گچساران سرگردانند. اداره اهواز می‌گوید گچساران اجازه نمی‌دهد، اداره گچساران می‌گوید اهواز اجازه نمی‌دهد.
این پدر یکی از کارگران شرکت نفت افزود: این نامه در همه جای کشور اجرایی شده، فقط در گچساران اجرا نمی‌شود. ادارات برق، شهرداری، منابع آب و ... همگی رسمی شده‌اند، فقط کارگران در شرکت نفت رسمی نشده‌اند.
همچنین یکی از کارمندان این شرکت نیز گفت: کارمند شرکتی هستیم که چند سال است کار می‌کنیم. بند «د» تبصره 20 می‌گوید نیروهای طرحی، شرکتی، مستمر غیر پروژه‌ای دو پیمان مستمر باید سر کار بوده باشند، این افراد شامل تبدیل وضعیت هستند. ما مستمر غیرپروژه ای هستیم. گچساران همکاری کرده و حدود 15 نفر را ثبت کرده، و بعد دست نگهداشت. در حالی که ما 40 نفر هستیم و بقیه ثبت نشد.
وی افزود: رئیس نیروی انسانی مناطق اهواز هیچ نامه‌ای را قبول ندارد، در حالی که این مصوبه مجلس بوده است. اصلاً در اهواز اجازه نمی‌دهند که بچه‌ها حرف بزنند. از تهران می گویند که ما جزو این مصوبه می‌شویم. اما اینجا و اهواز اجازه نمی‌دهند ما پیگیری کنیم.
این کارمند شرکتی شرکت نفت گفت: پارس جنوبی، اداره گاز، اداره برق، شرکت نفت امیدیه، فلات قاره خارک، نفت و گاز ایلام و کردستان در حال تبدیل وضعیت هستند. الان که دولت این شرایط را محیا کرده، اجازه نمی‌دهند تبدیل وضعیت انجام شود. به آقای اوجی، آقایون مجلس و ... پیام داده‌ایم و پیگیری کرده‌ایم، می‌دانند که حق ما است و پیام‌ها و پیگیری‌ها را می‌بینند، اما هیچ پیگیری نمی‌کنند.
آیت الله علیپور رئیس منابع انسانی شرکت نفت و گاز گچساران در این خصوص گفت: عده‌ای از افرادی که نیروی پیمانکاری یا نیروی حجمی هستند شامل این تبدیل وضعیت هستند.
وی افزود: نیروی ایثارگری که جزو آن 380 نفر بوده‌اند در حال تبدیل وضعیت هستند ولی بر اساس قانون، نیروهای حجمی که از پیمانکار حقوق می‌گیرند، شامل این تبدیل وضعیت نمی‌شوند.


 


کد مطلب: 449235

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449235/گلایه-نیروهای-شرکتی-شرکت-نفت-گچساران-نسبت-عدم-رسیدگی-تبدیل-وضعیت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1