کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد؛

استاندار و مدیران‌کل نه «اداری» بلکه «اراده‌ای» وارد میدان کار شوند / درختان بلوط را نجات دهید

27 خرداد 1401 ساعت 20:36

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی گفت: در حال حاضر که هم دولت انقلابی است و هم مجلس انقلابی است باید استاندار و مدیران کل پای کار بیایند و به صورت جهادی و انقلابی نه به صورت اداری بلکه به صورت اراد‌ه‌ای وارد میدان بشوند.


امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی گفت: در حال حاضر که هم دولت انقلابی است و هم مجلس انقلابی است باید استاندار و مدیران کل پای کار بیایند و به صورت جهادی و انقلابی نه به صورت اداری بلکه به صورت اراد‌ه‌ای وارد میدان بشوند.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید صاحب بذرافشان امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه نماز جمعه این هفته بخش چاروسا به جهت زنده نگه داشتن یاد شهید والامقام شهید پاسدار الیاس بادگیر است که محل تولدش روستای ده نسه طیبی و زیارتگاه ایشان در روستای دشت آزادی است عنوان کرد: این شهید فردی خوش اخلاق و مردمدار بود اهل نماز و روزه و کار خیر بود این شهید اهل نماز بود این شهید عزیز به پدر و مادر مادر و برادر و خواهرش توصیه کرده بود که اگر شهید شدم به مدت سه ماه برایم نماز بخوانید.
 وی افزود: اینکه نخست وزیر لرزان اسرائیل از تغییر سیاست کشورش نسبت به ایران خبر داد و گفت ما دکترین اختاپوس را به اجرا گذاشت ایم دیگر با گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم کمتر از یک سال از اجرای راهبرد مرگ با هزاران جراحت نگذشته و حالا حرف زدن از یک راهبرد جدید به نام هدف قرار دادن سر هشت پا معنای شکست در راهبرد اول است بررسی‌ها نشان می‌دهد جراحاتی که در یک سال گذشته به اسرائیل آن هم در خاک خودش وارد شده بیشتر از جراحاتی است که به ایران وارد کرده است.
 بذرافشان خاطر نشان کرد: اسرائیل در پیاده‌سازی راهبرد اول نه تنها موفق نبوده بلکه منجر به جراحت عمیق به خود شده زمان برای صهیونیست در حال گذر است و دو راه بیشتر ندارد اول اینکه حمله نظامی به ایران کنند تا سر جریان را مقاومت قطع کنند که این کار تقریباً نشدنی است و نابودی رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد دوم اینکه از راه بکارگیری راهبرد مقطعی مثل هزاران ضربه چاقو و قطع سر هشت پا ایران را از داخل ضعیف کرده که فایده این کار هزینه کمتر و پنهان کاری بیشتر با مخفی شدن پشت نقاب افراد و عناصر و جریان مخالفین نظام است که موجب وارد آمدن ضربات کمتر به ما خواهد شد.
 وی تاکید کرد: راهبرد جدید اسرائیل به دو دلیل شکست می‌خورد اول اینکه اسرائیل نه تنها توان عبور از دست هشت پای ایران را ندارد بلکه بخش عمده‌ای از عملیات‌ها را داخل سرزمین‌های مقاومت مثل سوریه و لبنان و عراق هدایت می‌کنند دلیل دوم را هم خود مقامات امنیتی اسرائیل بیان کردند که هدف قرار دادن سر هشت پا یعنی انگشت کردن در چشم ایران است یک اقدام غیر ضروری که ممکن است انگیزه ایرانیان را شدیدتر کند به گفته این مقام ارشد اسرائیل ایران در حال برنامه ریزی برای یک حمله انتقام جویانه است.

  وی به سفر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران اشاره و خاطرنشان کرد: او و سید ابراهیم رئیسی پس از دیدار مشترک از امضای سند جامع همکاری راهبردی ۲۰ ساله در زمینه‌های سیاسی فرهنگی گردشگری اقتصادی نفتی و پتروشیمی خبر دادند که خود نشانگر عمق راهبردی مناسب میان دو تا کشور است در واقع مواضع اتخاذ شده از سوی سران دو کشور ایران و ونزوئلا نشان می‌دهد که آنها به زوال و اضمحلال نظام مبتنی سلطه غرب بر جهان باور عمیقی داشته و مقابله با قدرت‌های بزرگ سلطه گر را همچون رسالتی برای تداوم و همکاری و حفظ جایگاه خود در نظام جهانی می‌بینند. ایران می‌تواند با تقویت روابط با ونزوئلا هم در زمینه اقتصادی دستاوردهایی را کسب کند و همین که در حیاط خلوت آمریکا کنشگری کند.
 امام جمعه موقت قلعه رئیسی تصریح کرد: کشور ما در ماه‌های اخیر با تقویت روابط با کشورهای مختلف و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه و یا مقامات کشورهای دیگر به ایران نشان داد که چگونه توطئه‌های غرب را برای منزوی کردن ایران خنثی کنند و فشار حداکثری علیه ایران انقلابی را شکست داده است.
 وی گفت: اخیراً حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان سفری به هند داشت که در این سفر با مقامات مختلف کشور هند دیدار و رایزنی کردند در شرایط کنونی که جنگ اوکراین باعث کمبود نفت در بازار جهانی شده و مواد غذایی و غلات به شدت تحت تأثیر این بحران افزایش قیمت شده روابط ایران و هند می‌تواند دو کشور را برای عبور از این بحران بسیار مساعدت کند. هندی‌ها به شدت به نفت وابسته‌اند و همیشه یکی از مشتری‌های نفت ایران بودند. هند در زمینه‌های مختلف اقتصادی می‌تواند به ایران کمک کند آمریکا سعی دارد با تحریم شدید ایران را در انزوا به سر ببرد اما سفر وزیر خارجه به هند و رئیس جمهور ونزوئلا به ایران نشان داده که ادعای آمریکا در این مورد یاوه‌ای بیش نبوده است.
 وی گفت: در حال حاضر نزدیک به سه ماه از انتشار سرود سلام فرمانده می‌گذرد این سرود توسط ۳۱۳ نفر از نونهالان لنگرودی اجرا شده و با سرعت زیادی ابتدا در ایران با زبان‌ها و گویش‌های مختلف و بعد با زبان‌های دیگر زنده دنیا در کشورهای مختلف گسترش یافت و ادامه دارد. این سرود نشان داده که جامعه اسلامی به خصوص نسل نو با نمادهای معنوی و انقلابی به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. یک روحانی جوان ایده پرداز و تهیه کننده آن است و یک شاعر و یک مداح نشان می‌دهند که حرکت‌های آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و داوطلبانه و تمیز کاربردی فراگیرتر و عمیق‌تر از دهها کار و محصول نهادها و سازمان‌های عریض و طویل را دارد.
 وی گفت: در واقع مسجد خاستگاه این سرود است اگر مساجد ما ائمه جماعات ما با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و نیروهای مخلص انقلابی در شهر و روستای خود در عرصه‌های مختلف ترویجی و تبلیغی بخواهند همت کنند و پایه کار بایستند شگفتی آفریده می‌شود.
 این خطیب جمعه گفت: این سرود حماسه آفریده و به ما نشان داده که نگاه ما به اقشار مردم و به خصوص نقش نونهال باید تغییر کند وقتی با یک فراخوان بیش از ۳۰۰ هزار نفر نام نویسی می‌کنند و بیش از یکصد هزار نفر در یک ورزشگاه جمع می‌شوند در مراکز استانها و شهرهای کوچک و بزرگ حماسه آفریده شده این‌ها نشان می‌دهد که باید به جریان فرهنگی دینی جامعه خود عمیق‌تر نگاه کنیم.
 وی افزود: در حال حاضر که هم دولت انقلابی است و هم مجلس انقلابی است باید استاندار و مدیران کل پای کار بیایند و به صورت جهادی و انقلابی نه به صورت اداری بلکه به صورت اراده‌ای وارد میدان بشوند. یکی از نمادهای استان ما درختان بلوط هستند، که متاسفانه شاهد هستیم در مسیر قلعه رئیسی به قلعه دختر این درختان دچار آفات شدند که باید هرچه سریعتر با کار کارشناسی این درختان از این آفات نجات پیدا کنند.
 


کد مطلب: 449227

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449227/استاندار-مدیران-کل-نه-اداری-بلکه-اراده-ای-وارد-میدان-کار-شوند-درختان-بلوط-نجات-دهید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1