کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

گزارش دیوان محاسبات در خصوص وضع نامطلوب طرح «اقدام ملی مسکن» یاسوج

27 خرداد 1401 ساعت 19:27

طرح اقدام ملی مسکن 195 واحدی یاسوج که در سال 1399 شروع به کار کرده، تاکنون با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در وضعیت غیرفعال قرار دارد.


طرح اقدام ملی مسکن 195 واحدی یاسوج که در سال 1399 شروع به کار کرده، تاکنون با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در وضعیت غیرفعال قرار دارد.
به گزارش کبنا، مدیرکل دیوان محاسبات استان به همراه معاون فنی و حسابرسی هیات حسابرسی، همچنین مدیرکل و کارشناسان اداره کل راه و شهر سازی استان و نماینده کارگزار و مجری از سایت 195 واحدی اقدام ملی مسکن واقع در شهر یاسوج بازدید کردند.
طبق بررسی های به عمل آمده پروژه مذکور در سال 1399 شروع شده و مدت قرارداد 16 ماه بوده علیرغم گذشت 17 ماه از قرارداد و پرداخت مبلغ 15 میلیارد تومان به پیمانکار، سایت مذکور معادل 10% دارای پیشرفت فیزیکی است که انحراف بسیار زیادی با برنامه زمانبندی داشته و در حال حاضر غیر فعال است.
سایت مسکونی مذکور در مکانی انتخاب گردیده که دارای شیب زیاد بوده به همین دلیل هزینه آماده سازی، خاکبرداری و تسطیح مبالغ هنگفتی را به خود اختصاص داده است، لذا ضروری است در مکان یابی موارد مذکور مورد توجه قرار گیرد.
مهمترین دلایل تاخیر در اجرای پروژه، عدم توجه به ظرفیت های کاری در انتخاب پیمانکار، عدم نظارت کافی بر عوامل اجرایی و عدم اعمال الزامات قانونی در برخورد با پیمانکار است.
مدیر کل دیوان محاسبات تاکید داشت با توجه به اهمیت مسکن افراد فاقد سرپناه، موضوع فعال نمودن پروژه به طور جدی از طریق اداره کل راه و شهرسازی و کارگزار (ستاد اجرایی فرمان حضرت امامه خمینی (ره ) و ... مورد پیگیری قرار گیرد و اقدام قانونی لازم در قبال اهمال در وظایف صورت پذیرد.


کد مطلب: 449223

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449223/گزارش-دیوان-محاسبات-خصوص-وضع-نامطلوب-طرح-اقدام-ملی-مسکن-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1