کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارشی از خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه یاسوج

لبخند، گمشده دختران در خوابگاه‌‌های دانشگاه یاسوج / دانشگاهی که ارتقای کیفیت خوابگاه را تنها در تغییر نام آن خلاصه کرده‌ است (+ فیلم و عکس)

27 خرداد 1401 ساعت 14:54

در دانشگاهی که ارتقای کیفیت محیط خوابگاه را تنها در تغییر نام آن خلاصه کرده‌‌اند، دختران خوابگاهی دانشگاه یاسوج از مسائلی مثل وجود موش و حشرات موذی، وضعیت نامناسب موکت‌ها، نور نامطلوب خوابگاه، نبود نمازخانه وکتابخانه ضعیف، به شدت گلایه دارند؛ برخی از این دختران حتی خوابگاه‌ها را مناسبِ خواب نیز نمی‌دانند.


در دانشگاهی که ارتقای کیفیت محیط خوابگاه را تنها در تغییر  نام آن خلاصه کرده‌‌اند، دختران خوابگاهی دانشگاه یاسوج از مسائلی مثل وجود موش  و حشرات موذی، وضعیت نامناسب موکت‌ها، نور نامطلوب خوابگاه، نبود نمازخانه و کتابخانه ضعیف، به شدت گلایه دارند؛ برخی از این دختران حتی خوابگاه‌ها را مناسبِ خواب نیز نمی‌دانند.
دختران دانشجو که با هزاران امید و آرزو به دانشگاه آمده‌اند نمی‌دانستند که علاوه بر غم غربت و تنهایی می‌بایست فضای رخوت بار و زننده خوابگاه را نیز تحمل کنند.
پایان دبیرستان، شروع رویای بزرگ راه یافتن به دانشگاه است. خیلی‌ها مسیر رسیدن به فردایی مطلوب‌تر را در ورود به دانشگاه می‌دانند. اما خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج رنگ و بوی رویا و زندگی را نمی‌دهند.
یکی از دانشجویان دختر غیربومی دانشگاه یاسوج به خبرنگار کبنا می‌گوید: روزی که نتیجه کنکور  آمد و متوجه شدم یاسوج قبول شدم با کلی ذوق و شوق اسم یاسوج را در اینترنت سرچ کردم، چند کلید واژه (پایتخت طبیعت، منطقه کوهستانی، چشمه میشی، آبشار، تنگ مهریان) جلوی چشمم رژه رفت اما با آمدن به این شهر و دانشگاه همه ذوق تبدیل به آه و ناراحتی شد. خوابگاهی با فضای بسته که به زندان می‌ماند، بوی نم لباس‌های آویزان در رخت‌آویز راهروها، اشک شبانه هم‌اتاقی، عدم نظافت سرویس‌های بهداشتی همه و همه سرپای وجودم را درگیر کرده است.
                 
این تنها یکی از درد دل‌های دختران خوابگاهی دانشگاه یاسوج است. دانشگاهی که بارها و بارها به مشکلات صنفی و رفاهی آن پرداخته  شده است اما آوار مشکل‌ها در این دانشگاه انگار تمامی ندارد.
محدودیت‌های امکانات خوابگاه‌های دانشجویان دختر، وابستگی روحی و عاطفی بیشتر دختران خانواده و ... از جمله دلایلی است که لزوم توجه کافی به این فضا را بیشتر می‌کند اما در دانشگاه یاسوج هیچگاه اراده‌ای به تغییر نیست و تا درب‌های این دانشگاه بر روی دانشجو باز می‌شود باید انتظار شکایت، گلایه و اعتراض دانشجو را شنید.

در دانشگاهی که ارتقای کیفیت محیط خوابگاه را تنها در تغییر  نام آن خلاصه کرده‌‌اند، دختران خوابگاهی دانشگاه یاسوج از مسائلی مثل وجود موش  و حشرات موذی، وضعیت نامناسب موکت‌ها، نور نامطلوب خوابگاه، نبود نمازخانه وکتابخانه ضعیف، به شدت گلایه دارند؛ برخی از این دختران حتی خوابگاه‌ها را مناسبِ خواب نیز نمی‌دانند.
این مسائل چند سالی است که به عنوان مشکلات عدیده، گریبانگیر خوابگاه‌های دانشجویی بوده و شاید یکی از عوامل آن عدم انطباق تعداد دانشجویان جدید با تعداد فارغ التحصیلان و در نتیجه افزایش جمعیت در درون خوابگاه‌ها باشد. در کنار این مشکلات آشکار، بی‌تردید مسائل پنهانی نیز روح لطیف و ذهن پرسشگر دانشجویان را می‌آزارد. مسایلی که علاوه بر  دوری از خانواده، متاثر از نگاه پادگانی به محیط خوابگاه است و به نظر می‌رسد مسئولان نمی‌دانند این آدم‌ها قبل از این که دانشجو باشند انسان‌اند و نیازمند تفریح، شادی، رنگ، زندگی و لبخندند.








کد مطلب: 449215

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449215/لبخند-گمشده-دختران-خوابگاه-های-دانشگاه-یاسوج-دانشگاهی-ارتقای-کیفیت-خوابگاه-تنها-تغییر-نام-خلاصه-کرده-فیلم-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1