تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۴۹۲۰۴
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تفاوت قیمت‌ها از میدان میوه‌ و تره‌بار تا بازار / مافیا اجازه عرض اندام به میدان را نمی‌دهد / چرا جهاد کشاورزی بازار را رها کرده است / معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به گفتاردرمانی اکتفا می‌کند

۴
۰
تفاوت قیمت‌ها از میدان میوه‌ و تره‌بار تا بازار / مافیا اجازه عرض اندام به میدان را نمی‌دهد / چرا جهاد کشاورزی بازار را رها کرده است / معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به گفتاردرمانی اکتفا می‌کند
کبنا ؛
گیلاس 130 هزار تومانی بازار در میدان میوه و تره‌بار یاسوج بیش از 85 هزار تومان فروخته نمی‌شود. سیب زمینی که در بازار 18 تا 20 هزار تومان بر آن قمیت گذاشته‌اند، در اینجا 12 تا 14 هزار تومان به فروش می‌رسد. سایر اقلام نیز چنین اختلاف قیمت‌های فاحشی با بازار دارند. اما موانعی دست به دست هم داده‌اند که استقبال از میدان چندان زیاد نباشد.
به گزارش کبنا، یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌ها از نعمت میدان میوه و تره‌بار محروم بود؛ وضعیتی که برای مردم این مرکز استان بسیار دردناک بود. با وجود تلاش‌های ناتمامی که از سوی برخی از سرمایه‌گذاران صورت گرفته بود، تا همین چند ماه پیش نیز یاسوج از نبود این میدان رنج می‌برد. اما پس از سال‌ها، یکی از شرکت‌ها ریسک سرمایه‌گذاری جهت برقرای میدان میوه و تره‌بار در یاسوج را پذیرفت. از همان روزهای نخست، مافیایی که حول میوه در یاسوج شکل گرفته بود، اجازه عرض اندام به این میدان نمی‌داد. سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج بارها در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کرد که مافیای میوه اجازه فعالیت به این میدان نمی‌دهند. بارها در جلسات مختلف استانداری نیز این موضوع مطرح شد، اما جواب قاطعی دریافت نمی‌شد.

سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با وجود اینکه در جلسات مربوط به بازار از این میدان قاطعانه دفاع می‌کرد، اقدامات او از حد حرف‌درمانی عبور نمی‌کرد و نتیجه ملموسی برای رونق این میدان در پی نداشت.
سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل این میدان عنوان کرد: علیرغم دستوراتی که معاون اقتصادی استاندار داشتند و جلساتی هم که تحت عنوان ستاد تنظیم بازار برگزار شد، میدان با مشکلاتی روبرو بود، یکی از این مشکلات عدم نظارت جهاد کشاورزی است و همین نظارت نکردن بر بازار، باعث شده که مغازه داران به هر قیمتی که دلشان بخواهد میوه‌شان را  بفروشند. به عنوان مثال همین گیلاس که در یاسوج به 130 هزار تومان به فروش می‌رسد ما در همین میدان به قیمت 70 هزار تومان به فروش می‌رسانیم و در مراکز ما در شهر بیش از 80 تا 85 هزار تومان نمی‌فروشند.
وی در ادامه افزود: ما از مردم درخواست داریم از مراکز خرده‌فروشی و میدان خرید کنند تا هم هزینه زندگی شان کمتر شود و هم از این اشتغالزایی‌ای که در این میدان صورت گرفته حمایت صورت گیرد.
وی گفت: انتظار ما در حال حاضر از مردم است؛ استاندار و نماینده ولی فقیه حسن نیت دارند. اما عدم همکاری مدیران میانی، باعث شده یک سری مشکلات و موانع برای ما ایجاد شود.
سرمایه‌گذار این میدان تأکید کرد: علیرغم تمام این موانع ما میدان را با تمام توان حفظ می‌کنیم.
وی تصریح کرد: بازار میوه و تره‌بار در سطح خرده‌فروشی رها شده است. حتی در سطح عمده فروشی هم گاهی اوقات تا 20 روز برای ما قیمت‌گذاری نمی‌کنند. اما تصمیم گرفتیم از امروز قیمت‌گذاری کنیم. قیمت‌های ما هم رو به کاهش است. امیدواریم مردم استقبال کنند.
این سرمایه‌گذار عنوان کرد: ما قصد داریم بر اساس مصوبه جدیدی که به ما داده‌اند، تا پایان هفته آینده سه مرکز خرده‌فروشی دیگر در شهر افتتاح کنیم.
وی گفت: ما همه میوه ها را در میدان داریم و در خصوص کیفیت و تنوع میوه‌ها در این میدان هیچ مشکلی نداریم.
سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج با اشاره به وجود مافیای میوه گفت: اینکه برخی میوه را از شهرهای دیگر می‌آورند به خاطر کمبود میوه در این میدان نیست؛ آنها بهانه‌های دیگری دارند.
وی اظهار داشت: با وجود میدان، شفافیت وجود دارد؛ اما برخی با شفافیت ضرر می‌کنند. دلیل عدم استقبال آنها این است که ما وقتی فاکتور به آنها می‌دهیم می‌گوییم نباید بیش از 30 درصد افزایش قیمت داشته باشید، اما برخی از آنها به دنبال 70 تا 80 درصد سود هستند. به همین خاطر است که از این میدان خرید نمی‌کنند تا بتوانند سود بیشتری داشته باشند. در این میان مردم هم ضرر می‌کنند و به جای اینکه گیلاس را با کیلویی 70 تا 80 هزار تومان بخرند، با کیلویی 130 هزار تومان می‌خرند.

وی در خصوص ارتباط با باغداران و تولیدکنندگان گفت: ما با باغداران ارتباط داریم. اما وقتی بازار فروش برای آنها نباشد و محصولشان را اینجا می‌آورند و بخشی از آن تلف می‌شود برای آنها سودی ندارد که محصولشان را اینجا به فروش برسانند.
وی در پایان با بیان اینکه ما همه بازارهای هدف را شناسایی کرده‌ایم، گفت: با این وجود از این میدان چندان استقبال نمی‌شود.
به گزارش کبنا، میدان میوه و تره‌بار که سال‌ها در یاسوج وجود نداشت، باعث به وجود آمدن مافیایی حول خرید و فروش میوه در یاسوج شده بود. حال که این میدان در یاسوج راه‌اندازی شده است، موانع زیادی از ادامه کار آن جلوگیری می‌کند. اما سرمایه‌گذار این میدان گفت که با تمام توان پای این میدان ایستاده است. با این وجود عدم همکاری دستگاه‌های متولی به این موانع دامن زده است. اغلب مصوباتی که در خصوص این میدان در نظر گرفته شده بود، اجرایی نشدند. سازمان جهاد کشاورزی نیز که وظیفه نظارت بر بازار را دارد، گویی بازار را به طور کلی رها کرده است. مافیای میوه هم از سوی دیگر  در پی سنگ‌اندازی است. معاون اقتصادی استاندار هم گویی به انتقادات به مدیران در جلسات اکتفا می‌کند و اقدام عملی ملموسی تاکنون از او در حمایت از میدان دیده نشده است. این در حالی است که نرخ میوه‌ها در میدان میوه و تره‌بار یاسوج بسیار کمتر از مغازه‌های شهر است. گیلاس 130 هزار تومانی بازار در اینجا بیش از 85 هزار تومان فروخته نمی‌شود. سیب زمینی که در بازار 18 تا 20 هزار تومان بر آن قمیت گذاشته‌اند، در اینجا 12 تا 14 هزار تومان به فروش می‌رسد. سایر اقلام نیز چنین اختلاف قیمت‌های فاحشی با بازار دارند. اما تمامی این موانع دست به دست هم داده‌اند که استقبال از میدان چندان زیاد نباشد. این در حالی است که راه‌اندازی میدان علیرغم اشتغالزایی برای حدود 100 نفر، باعث کمک به وضعیت اقتصادی مردم می‎‌شود؛ چرا که با خرید از میدان میوه و تره‌بر هزینه کمتری برای خرید میوه صرف می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جهاد اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
آقای معاون فقط قشنگ و با خنده دم از حل مشکلات میزنند ولی هزار برابر مشکلات رو بیشتر میکنند
فامیل بازی نتیجه اش همینه
جهاد کشاورزی هم بیشتر از این نیازی به بحث نداره
موحد و جمع آوری رای برای مجلس
خیانت به مردم به بهای صفر
Iran, Islamic Republic of
مغازه داران انصاف و وجدان را فراموش کرده اند من یه باغ کوچک دارم پیش هر مغازه داری رفتم مقداری زردالو داشتم بهشون بفروشم میگفتن ما حداکثر ۱۵ هزار بر میداریم و خودشون ۷۰ هزار می فروختن وقتی میگفتم چرا اینطوره میگفت ما هر اندازه که بخواهیم میفروشیم از این بیشتر هم نمی خریم اصلا صاحبی برای نظارت بر میوه فروشان نیست بی انصاف تر از همه همان وانت های نیوه فروش کنار جمعه بازارن
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام
ببخشید کدوم میدان تروبار باور کنیددو روز پیش رفتم میدان میوه و تربار فقط دو تا از سایپا هایی که قبلا کنار خیابان میوه میفروختند در میدان بودند، که فقط گوجه داشتند
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت عسکر!!!!
مگه عسکری معاون اقتصادی نیست ؟
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
فایل های مرتبط
1