تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۴۹۰۳۹
کبنا گزارش می دهد؛

توزیع ناعادلانه قدرت در کهگیلویه و بویراحمد / تجمع سیاسیون از یک منطقه یأس آور است

۲۹
۰
توزیع ناعادلانه قدرت در کهگیلویه و بویراحمد / تجمع سیاسیون از یک منطقه یأس آور است
کبنا ؛رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود بر وحدت تأکید کرده است، رهبری در سخنانی فرموده‌اند که اگر وحدت در میان مسئولان و مردم نباشد اول کسی که ضربه می‌خورد دولت است. یقیناً وحدت میان مردم و مسئولان با رعایت الزاماتی امکان پذیر است. به طور مثال، توزیع عادلانه منابع، نیروی انسانی، استفاده از ظرفیت همه نخبگان و شایستگان مناطق مختلف کشور و استان‌ها به گسترس و تقویت هر چه بیشتر وحدت در سطح جامعه کمک خواهد کردذ. طایفه گرایی و منطقه گرایی همیشه مورد نکوهش بزرگان و هر فرد صاحب فکری بوده است، تجمع خدمات، امکانات و حتی واگذاری مسئولیت‌ها، انتصابات و سنگین شدن وزنه در یک سمت یأس آور است. قطعاً مردم نباید تصور کنند که در حق آنان اجحاف می‌شود یا بی عدالتی وجود دارد.
به گزارش کبنا، حال که وضعیت اقتصادی و اشتغال هنوز به سرانجام و سرمنزل مقصود نرسیده-انتظار مردم این است که به شدت دنبال شود- حداقل خواسته و مطالبه ای که در مقطع کنونی وجود دارد در خصوص انتصابات است. استاندار این استان در انتصابات نقش مهمی دارد، و معاون سیاسی وی نیز نقش مهمی دارد. قطعاً این افراد باید در انتصابات، به عدالت توزیع جغرافیای سیاسی توجه کنند.
انتصاب مدیران و واگذاری مسئولیت‌ها از یک منطقه جغرافیایی آنهم بر اساس قوم‌گرایی، منطقه‌گرایی و صندوق رأی مورد نکوهش است و در نخبگان، تحصیل‌کردگان ایجاد ناامیدی می‌کند. قطعاً زمانی که انتصابات با عدالت و بر اساس شایسته‌سالاری، و تخصص و تعهد صورت بگیرد نشاط بیشتری در جامعه ایجاد می‌کند و وحدت و تلاش بیشتری نیز در میان مسئولین شکل می‌گیرد.
اما متأسفانه انتصابات مدیران کل و مدیران میانی تاکنون نشان داده که وزنه به یک سمت و یا برخی مناطق سنگینی می‌کند. در این بین عده ای نیز نادانسته یا خودخواسته بر طبل خودخواهی می‌کوبند و ادعاهایی دارند که رسانه ای شده است. در حال حاضر حرف و حدیث‌ها درباره سهم کم نخبگان، مدیران و شایستگان منطقه گچساران و باشت از انتصابات استانی زیاد شده و گلایه‌های زیادی در این خصوص در فضای مجازی مطرح می‌شود.
سهم بسیار ناچیز مدیریتی گچساران و باشت/ استاندار با این عملکرد به فکر کاندیداتوری در گچساران و باشت نباشد
یکی از کاربران فضای مجازی در این خصوص نوشته است: تغییرات مدیریتی یا چینش مدیران دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید که می‌توان عملاً گفت سهم حوزه گچساران و باشت در این چینش نزدیک به عدد صفر می‌باشد و این بی سابقه ترین تبعیض در حق یکی از حوزه‌های مهم استان است.
انتظار از استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت می‌رفت که بتواند در مقابل اشتهای نمایندگان استان مقاومت کند و نه توازن حداکثری که حداقلی ایجاد کند اما همان هم شکل نگرفت.
این نحوه چینش تحقیر آمیز این سوال و حتی باور کذایی را به مخاطب می‌دهد که شاید واقعاً گچساران و باشت تهی از مدیر باشد و جالب اینکه فتح مدیریت‌های مهم به نمایندگان استان این جسارت را داده که افراد مد نظر خودشان را روانه ادارات گچساران و باشت کنند.
این عملکرد ضعیف برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده گچساران و باشت به ثبت می‌رسد که شاید در انتخابات بعدی پاسخش را از مردم این حوزه ببینند وشاید بهتر باشد اگر نظر دارند به صحنه انتخابات بیایند، به صحنه نیایند.
طایفه استاندار هم بی بهره نماند
به رغم تبلیغ گسترده عدالت محوری در توزیع مناصب اداری در دولت سیزدهم، که سید ابراهیم رئیسی، رییس این دولت به‌طور گسترده ای هم از آن حمایت می‌کند، توزیع صندلی‌های شورای اداری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان مسموم است. در هفته‌ها و ماه‌های اخیر چند لیست از مدیران استان بر اساس انتساب قومی و طایفه ای آنان در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از تبعیض وحشتناک قومی و طایفه‌ای در این استان دارد.
ابتدا یک لیست از مدیران منتسب به نماینده کهگیلویه منتشر شد که نشان می‌داد بخش عمده مدیران مورد حمایت آن نماینده از هم طایفه ای‌های وی هستند. لیست دوم که پس از آن منتشر شد نشان می‌داد بخش عمده مدیران مورد حمایت نماینده بویراحمد نیز از طایفه وی می‌باشند. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه اواخر هفته گذشته لیستی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی منتشر شد که نشان می‌داد مدیران مختلف این سازمان همگی از بین کارکنان حوزه انتخابیه دو نماینده خاص انتخاب شده و اکنون فهرست افشاگرانه جدیدی منتشر شده است. این در حالی است که همه مردم و بزرگان بر شایسته سالاری، استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و جوان و انقلابی تاکیدات زیادی دارند.
این فهرست جدید نشان می‌دهد استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز سهم خودش را از مسئولیت‌ها برداشته است. و اینگونه به نظر می‌رسد سهم وی نیز مانند دو نماینده دیگر بر اساس اولویت‌های طایفه‌ای، صندوق رأی و آینده انتخابات بوده است به گونه‌ای که 14 نفر از مدیران استان در رده‌های مختلف با استاندار نسبت دارند و به این ترتیب وی نیز سهم طایفه خویش را در ساختار اداری استان کسب کرده است. با این شرایط بخش عمده مدیران استان بین هم‌طایفه‌ای دو نماینده و استاندار توزیع شده است. این تقسیم بندی شائبه رفتار قوم‌گرایانه مسئولان را تقویت می‌کند که مردم و بزرگان یقیناً این موضوع را نمی‌پسندند.
به نظر می‌رسد هنوز هم در این استان اولویت اساسی این است که با دو نماینده کهگیلویه و بویراحمد و استاندار همراه یا هم طایفه بود. تداوم گفتمان تندروانه طایفه گرایی بازتابی از انگیزه‌های سیاسی نادرستی است که اکنون ساختار مدیریتی این استان را شکل می‌دهد و همچون اختاپوسی بر شریان‌های حیاتی آن چنگ انداخته است. این انگیزه‌ها بیشتر کارکنان و کارمندان دولتی را تشویق می‌کند که به یکی از این شبکه‌ها (برخی نمایندگان یا استاندار) بپیوندند. این شبکه‌ها که شبیه مافیای قدرت شده به واقع برای این استان و دولت سیزدهم بدترین پیامدها را دارد. تا این انگیزه‌های گمراه با دخالت نهادهای بالادستی و نظارتی دگرگون نشود اصلاح و حراست از سیاست عدالت محور آقای سید ابراهیم رئیسی بسیار دشوار می‌شود.
به نظر می‌رسد، باید اینگونه رویه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بویراحمد تغییر کند. تا انگیزه بین نخبگان، شایستگان و تحصیل کردگان دوچندان شود و شاهد بهره وری بیشتر در بین دستگاه‌های دولتی باشیم.
 آخرین لیست افشاگرانه از توزیع مناسب اداری در استان که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده به شرح زیر است:
استاندار / مدیر کل دفتر استاندار / معاون آب و فاضلاب استان / رئیس شبکه بهداشت گچساران /مشاور نماینده گچساران و باشت / رئیس آموزش و پرورش باشت / رئیس بیمارستان باشت / مدیر کل فنی و حرفه ای / شهردار باشت / مدیر امور اداری بیمارستان بی بی حکیمه  / رئیس تعاون روستایی گچساران و... همه از یک منطقه هستند.
شاید یکی از دلایل بالای شاخص فلاکت استان کهگیلویه و بویراحمد و دور شدن از جامعه توسعه یافته و بالا بودن نرخ بیکاری و نرخ تورم این باشد که مدیران نه بر اساس شایستگی افراد بلکه بر اساس قومیت، منطقه گرایی، طایفه گرایی و  اهمیت و ارزشمندی صندوق‌های رأی انتخاب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرم آوره.جالبه نه وزیر کشور نه رییس جمهور نه هیچ کسی رسیدگی نمیکنه.
Iran, Islamic Republic of
خانم خواجه زاده مدیر کل دفتر تحول اداری استانداری نیز باشتی می باشد و مورد حمایت استاندار
Iran, Islamic Republic of
بااین که مدیون شهیدخواجه زاده هستیم اما...
تحلیل شفاف
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اولا بخش پایانی یادداشت نشانپر سهم بسیار بالای حوزه باشت و گچساران در مناصب سیاسی اداری هست در حالیکه این دو شهرستان کمتر از 20 درصد استان هستند و متاسفانه در طول سالیان گذشته هم گاهی تا بالای 70 درصد مدیران کل از همین یک حوزه انتخابیه بودند و یا منصوب و منسوب و گماشته خاص نماینده خاص.
اتفاقا چون در 8 سال قبلش عملا نماینده گچساران با نگاه تبعیض آمیز استاندار استان هم بود حق این بود که این دوره لااقل دیگه استاندار از اونجا نباشه که کلاه سر نماینده های دو حوزه انتخابیه دیگر رفته که الان باز هم اون 20 درصد داره بر 100 درصد استان حکمرانی می کنه!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
به خاطر این تفکر باشتی و گچسارانیتون هیچوقت از سایتتون بازدید دیگه نمیکنم
Iran, Islamic Republic of
امروز شاهد معرفی یکی دیگر از مدیران استانی (تعاون روستایی) بودیم و معلوم شد که همه مجموعه مدیران جهادکشاورزی از کهگیلویه هست چرا؟
چرا از کسی که دارای مدرک دکتری هست و مورد تایید مدیران کلان وزارت جهاد بوده اما در استان برا این سازمان جمایت نشد؟
لطفاّ پاسخ دهید؟
Iran, Islamic Republic of
آقای معتمدی با این روندی که در جهادکشاورزی به وجود آورده دوام نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برنده اصلی ناصر حسینی پور بوده که کتر از دو نماینده دیگه طایفه گرایی کرده و اصل قلعه را هم با وجود استاندار گرفته.
الان محبوبیت سیدناصر از همه شون بیشتره
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه به دلیل قوم گرایی و انتصابات طایفه ای باید رد صلاحیت شوند.
استاندار به دلیل انتصابات هم طایفه ای ها باید برکنار شود.
رئیس جمهور و وزارت کشور باید برای این استان،استاندار ویژه در نظر بگیرند؛برای انتخابات آتی به فرمانداران منصوب شده که با نمایندگان نسبت فامیلی دارند برای برگزاری سالم انتخابات هیچ اعتمادی نیست و باید فرمانداران بی طرف منصوب شوند.
سوق
Iran, Islamic Republic of
در جامعه ای که نخبگان در گوشه رینگ هستند و پخمگان تصمیم گیری می کنند منتظر هر بلایی باشید.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
کمایی خداوکیلی حقته بگری دم چماق بریت،،،مردک عوضی انزمان که تاجگردون همه مدیرانرا گچسارانی گذاشت چرا از این غلطا نکردی
Iran, Islamic Republic of
این افراد که سهم استاتدار شده به نوعی سهم نماینده گچساران وباشت هم هست چون همه این افراد به اورای داده اند وبعضی انها فامیل استاندار نیستند وبه سفارش نماینده پست گرفته اند البته بعصی هم فامیل وپسر عموهای استاندار هستند.حق رابگو اگر به ضرر خودت باشد
India
قبلا و بعدا نیز اینگونه خواهد
حتی قبلا اوضاع بدتر هم بوده و سهم باشت و گچساران نزدیک به ۱۰۰ بوده حالا باید توازن و تلافی بشه
بر طبل شادانه بکوب
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا جای حق نشسته وقتي تو دوران تاجگردون به‌ بویراحمد ظلم شده بود الان باید تلافی رو دربیاریم درود بر ندای وحدت‌
باشت
Iran, Islamic Republic of
استاندار پسر خواهرش را حراست گذاشته و مدیرحوزه ریاست هم‌ داماد حسینی و
......و این همش ظاهر
نظر
Iran, Islamic Republic of
والا خودت هم نفهمیدی چی نوشتی شما عملا دشمنی را بین گچساران و باشد صد برابر کردی جای تأسف است دیدگاه همچین افرادی در جامعه . متاسفم که تا الان خبرگزاری شما را دنبال می کردم بعد از نوشتن این متن هیچ وقت خبرهای شما را پیگیری نمی کنم.
Iran, Islamic Republic of
چقد کذب
مدیرکل نوسازی و رییس دانشگاه فرهنگیان چه نسبتی با استاندار دارند؟؟؟؟
متن متناقضی بود اول گفتین از گچساران و باشت کسی نیست بعددهمه مدیران رو چسبوندین به استاندار
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم ملاک انتخاب مدیران چی بوده چرا از چهره های جوان ونخبه استفاده نشده ؟چرا از مردم برای انتخاب مدیران نظر سنجی نشد؟
گچساران
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدوم از مدیران کاریزما نیستند
چرام
Iran, Islamic Republic of
کلا فکرمی کنم بدون مسوولین استان بهتر اداره میشه،
Iran, Islamic Republic of
بنازمت

کرو مو گفتم هیچ سرت وانیبو
په بگو تو هم شیطونی هسی سی خوت

شهروند
Iran, Islamic Republic of
فخر احمد آب فاضلاب
فخر احمد حراست
شریفی بازرسی
خواجه زاده مدیرکل تحول
حسینی حوزه استانداری
دانشی مدیرکل امور اداری استانداری
فتاح مدیرکل سیاسی
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری
معتمدی مدیرکل برق
مصلح مدیرکل امور آب
حسینی مدیر کل نوسازی
غلام نژاد مدیر علوم پزشکی
مدیر درمان اجتماعی استان
و مواد یگر.....

اين همه گچساران و باشتی
Iran, Islamic Republic of
بحث استان.خودمان.نیست .کلا در کشور ساز و کار مشخصی در انتصاب مدیران میانی کشور وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت درود....شاید یکی از دلایل بالای شاخص فلاکت استان کهگیلویه و بویراحمد و دور شدن از جامعه توسعه یافته و بالا بودن نرخ بیکاری و نرخ تورم این باشد که مدیران نه بر اساس شایستگی افراد بلکه بر اساس قومیت، منطقه گرایی، طایفه گرایی و اهمیت و ارزشمندی صندوق‌های رأی انتخاب می‌شوند.
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
در جواب دهدشت . وقتی عقل نباشه جان در عذابه .
میثم جاودانه
Iran, Islamic Republic of
وااای بر این شهر
Iran, Islamic Republic of
دولت آنقدر ضعیف و ذلیل است که فرمانداران بعنوان نماینده سیاسی دولت خود را حقیر و ذلیل بدانند تا مجبور شوند نماینده نماینده شوند
Iran, Islamic Republic of
آقای احمد زاده از صداقت و اعتماد مردم و بیشتر انتصابات را قومی و فامیلی کرد ظاهر در این دولت تنها فامیلهای استاندار در انتخابات نقش داشته است
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1