کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار با معاون توسعه سازمان دامپزشکی کشور؛

تاکید معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه دامپزشکی به بخش دام و طیور و ماهیان سردابی

11 خرداد 1401 ساعت 13:17

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: اهمیت و نقش دامپزشکی در پایداری تولید، سلامت و امنیت غذایی تقویت شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: اهمیت و نقش دامپزشکی در پایداری تولید، سلامت و امنیت غذایی تقویت شود.
به گزارش کبنا، سیدجواد هاشمی مهر در دیدار محمدحسینی معاون توسعه سازمان دامپزشکی کشور به نقش مهم دامپزشکی در سلامت غذایی در جامعه اشاره کرد و گفت: هر جایی که نوعی بیماری واگیر و اپیدمی ایجاد شد، تولید کنندگان و امنیت غذایی و حوزه اقتصادی را دچار مشکل و خسارت کرد.
وی به اهمیت و نقش دامپزشکی اشاره و بیان کرد: در مواردی خسارت های جبران ناپذیری بر اثر بیماری های واگیر به بعضی از واحدهای صنعت دامی، لبنی، طیور و دام های عشایری، خانگی و آبزیان وارد شده است که سازمان دامپزشکی توانسته با پیش بینی و پیشگیری به موقع بیماری ها را کنترل کند.

وی با تشکر از مجموعه دامپزشکی استان و تلاش های آنها تاکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد استانی کوهستانی و مرتعی است و برخوردار از تعداد واحد دامی بالا و واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی، آبزی پروری و مرغداری است که نیازمند توجه و حمایت و کمک های بیشتری از مرکز دامپزشکی کشور می باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به پراکندگی استان و برخورداری از ظرفیت بالا برای تولید دام و طیور و ماهیان سردابی، دامپزشکی کشور توجه بیشتری به لحاظ تحهیزات و دارو به این استان داشته است.
در این دیدار سیدمختار رجائی‌فر به عنوان مدیر جدید دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد معرفی شد و از عبداله بهمنش مدیر سابق تقدیر به عمل آمد.



 


کد مطلب: 448650

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448650/تاکید-معاون-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-لزوم-توجه-دامپزشکی-بخش-دام-طیور-ماهیان-سردابی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1