کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مراسم تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

ابراز نگرانی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از تعارض منافع در کشتارگاه‌ها / نگاه سیاسی در دامپزشکی مردود است

11 خرداد 1401 ساعت 10:25

معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ناظرهایی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند، بعضاً حقوق بگیر کشتارگاه هستند و این موضوع تعارض منافع ایجاد می‌کند که باعث می‌شود ما نگران کشتارها باشیم. در نتیجه باید این مسائل به طور کلی حل شود و نظارت‌ها دقیق‌تر شوند.


معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ناظرهایی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند، بعضاً حقوق بگیر کشتارگاه هستند و این موضوع تعارض منافع ایجاد می‌کند که باعث می‌شود ما نگران کشتارها باشیم. در نتیجه باید این مسائل به طور کلی حل شود و نظارت‌ها دقیق‌تر شوند.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 11 خرداد 1401) مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور حسینی معاون توسعه سازمان دامپزشکی کشور در سالن ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: امروز امنیت اجتماعی، اقتصادی و غذایی جامعه به دامپزشکی متصل است. اگر دامپزشکی کارش را به درستی انجام ندهد، خطرات و مسائل بهداشتی، امنیتی و اقتصادی فراوانی باید متصور شویم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: من شهادت می‌دهم این مجموعه یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌ها در سازمان جهاد کشاورزی است. همین نگاه تخصص‌گرا باعث شده ما در انتخاب مدیران و تصمیم‌گیری‌ها معیار اولمان تخصص و سوابق مدیریتی و مواردی از این دست باشد.
وی اظهار داشت: در این مدت که ما بودیم، دکتر بهمنش به عنوان یک فرد وفادار و متخصص حضور داشته و سال‌های سال تخصص و تجاربش را در این بخش گذراند.
رئیس جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: ما دنبال این بودیم که فردی متخصص و متعهد و باسابقه انتخاب کنیم. دکتر رجایی با اینکه مدت محدودی بود او را می‌شناختیم، به عنوان فردی مناسب انتخاب شد.
معتمدی پور تأکید کرد: در مسائلی که با امنیت غذایی مرتبط است نباید سیاسی برخورد کرد. بنابراین نگاه‌های ویژه‌ای که سیاسی هستند را باید کمتر کنیم و حتماً باید در یک دستگاه تخصصی، تخصص اولویت اولمان باشد.
رئیس جهاد کشاوری استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد مهد دامپروری است. بنابراین ایجاب می‌کند فعالیت‌های مرتبط با این صنعت به طور ویژه دیده شود.  
معتمدی‌پور در ادامه به برخی از مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: ناظرهایی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند، بعضاً حقوق بگیر کشتارگاه هستند و این موضوع تعارض منافع ایجاد می‌کند که باعث می‌شود ما نگران کشتارها باشیم. در نتیجه باید این مسائل به طور کلی حل شود و نظارت‌ها دقیق‌تر شوند.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه بخشی از نیاز کهگیلویه و بویراحمد به مرغ، از خارج از استان تٱمین می‌شود، سیستم نظارتی در مرغداری‌ها مناسب نیست.
وی در ادامه به مسائل مربوط به فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: بعضاً فضای مجازی در دست سودجویان و دلالان افتاده است و بعضا اخبار و مسائلی در فضای مجازی مطرح می‌شود که ما نیاز به پاسخگویی صریح به آنها داریم.
وی در پایان گفت: این انتظار را از مجموعه دامپزشکی داریم که به اخبار کذب رسانه‌ها پاسخ دهند.
به گزارش کبنا، در این آیین از زحمات بهمنش مدیرکل پیشین دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و سید مختار رجایی‌پور به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی معرفی شد. 


کد مطلب: 448640

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448640/ابراز-نگرانی-رئیس-جهاد-کشاورزی-کهگیلویه-بویراحمد-تعارض-منافع-کشتارگاه-ها-نگاه-سیاسی-دامپزشکی-مردود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1