تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۴۸۵۴۴
در نشست خبری رییس اموزش و پرورش گچساران مطرح شد:

کلاس های فوق برنامه برای دانش اموزان گچسارانی در تابستان برگزار می شود / والدین 6 درصد دانش اموزان در گچساران اعتیاد دارند / 1031 دانش آموز گچسارانی بی بضاعت هستند

۱
۰
والدین 6 درصد دانش اموزان در گچساران اعتیاد دارند / 1031 دانش آموز گچسارانی بی بضاعت هستند
کبنا ؛نشست خبری رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز یکشنبه (۸ خردادماه ۱۴۰۱) انوشیروان قیطاسی گفت: انتظارم از خبرنگاران این است که فضای نقد در جامعه را حفظ کنند و همواره انتقادات را بصورت منصفانه و مدبرانه بیان کنند.
وی گفت: نگاه ما به مسائل خرد و کلان نباید کاریکاتوری باشد، خبرنگاران نگاه واقع بینانه داشته باشند، اینطور نباشد که در یک موضوع اغراق صورت گیرد و موضوع دیگری را منعکس نکنند. 
قیطاسی با بیان اینکه «آزمون های استخدامی به گونه ای است که برخی افراد به هر طریقی می خواهند در آزمون قبول شوند»، گفت: سالم ترین آزمون در اردیبهشت ماه برگزار شد، و بازرسان در خصوص روند برگزاری آزمون بسیار تایید و تشویق کردند.
رییس اموزش و پرورش گچساران اظهار کرد: بعضی از مدارس امکانات خوبی دارند، اما خدمات خوبی ارائه نمی دهند و برخی از مدارس نیز خودمختار عمل می کنند ولی این جریانات بررسی می شوند و مورد توجه ما خواهد بود. 
وی با تاکید بر اینکه «نباید مسائل آموزشی را با مسائل سیاسی بیامیزیم» گفت: کاش اموزش و پرورش وارد مسائل سیاسی نمی شد و همه به یک چشم دیده شوند، دانش اموزانی که در یک منطقه محروم و دوردست هستند، فقط به فکر این هستند که معلم اول سال سر کلاس حاضر باشد، ما هم باید فقط به همین موضوع فکر کنیم و رسیدگی کنیم.
وی در خصوص تغییر مکان و جابجایی برخی از مدارس گفت: هنرستان فاطمه زهرا محل سخت گذری است، این مدرسه جابجا می شود و دانش اموزان کارودانش در محل بهتری مشغول خواهند شد تا ایاب و ذهاب برایشان آسان تر شود.

قیطاسی اظهار کرد: مدرسه شهید بهنیاء و مریم در محله سادات پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و تا اول مهرماه یکی از این مدارس تحویل داده خواهد شد.
وی گفت: ساخت و سازها گاها خیلی اصولی نیست، توجه جدی برای نظارت دقیق بر پیمانکار و ناظر کار حوزه ساخت و ساز داریم تا امنیت روانی و جانی بیشتری برای دانش آموزان ایجاد کنیم.
قیطاسی بیان کرد: شهرداری هنوز به تعهدات خود در خصوص دیوار مدرسه نیایش عمل نکرده است، که روزهای اینده پیگیری خواهد شد و امیداوریم شهرداری در این زمینه همکاری کند.
قیطاسی در خصوص «جاماندن حدود ۴۰ نفر دانش اموز در خیراباد لیشتر به دلیل عدم توانایی ایاب و ذهاب» گفت: دو مدرسه متوسطه اول و دوم در منطقه لیشتر وجود دارد، همینطور مدرسه شبانه روزی نرجس برای دانش اموزانی است که مشکل ایاب و ذهاب دارند، می توانند بصورت شبانه روزی حضور پیدا کنند.
قیطاسی در خصوص افت درسی دانش اموزان در دوره کرونا گفت: به دلیل افت تحصیلی در دوره کرونا قرار بر این است که دروس پایه بصورت فوق برنامه در تابستان برگزار شود.
وی همچنین در خصوص برنامه های اوقات فراغت تابستانه گفت: برنامه های اوقات فراغت در کانون های اموزش و پرورش در تابستان برگزار می شود و به مدت ۱۰ روز نیز ثبت نام از دانش اموزان برای حضور در برنامه های اوقات فراغت صورت خواهد گرفت.
اسدزاده معاون رئیس آموزش و پرورش در خصوص تعداد معلم های بازنشسته در گچساران گفت: معلمانی هستند که جانبازی و یا ۶ ماه جبهه رفته اند، یا فوق لیسانس دارند تا ۳۵ سال می توانند همکاری کنند، امسال در حوزه متوسطه اول ۲ نفر بازنشسته هستند. با توجه به اینکه امسال نیز حدود 50 نفر جذب نیروی معلم داریم مشکلی از این نظر وجود ندارد.
اسدزاده همچنین در خصوص تعداد فضاهای اموزشی در دست ساخت گفت: ۱۰ فضای اموزشی داریم که پیشرفت های 80 درصدی دارند اما هنوز به دلیل نبود اعتبار و ... تکمیل نشده اند. همچنین ۶ مدرسه نیز جزو مدارسی هستند که بیشتر از ۳۰سال ساخت هستند.
قیطاسی در خصوص «پایین بودن نمره نهایی دانش اموزان گچساران در کل کشور»، گفت: دانش اموزان در سال ۱۴۰۱ تا اسفندماه کلاس های مجازی داشتند، و رشد خوبی نداشتند، من فکر می کنم امسال شرایط مطلوبی خواهیم داشت.
وی در پاسخ به خبرنگار کبنا در خصوص اینکه «راهکار آموزش و پرورش در استان و شهرستان گچساران برای کاهش اسیب های اجتماعی در میان دانش اموزان چیست؟» گفت: ما باید ببینیم خروجی کار مربی پرورشی و معلم های ما چه چیزی است، دغدغه ما این است که حضور طلبه ها در مدارس افزایش پیدا کند تا با کاهش آسیب های اجتماعی و آگاهی بیشتر دانش آموزان مواجه شویم.
قیطاسی بیان کرد: دانش اموز در کلاس و مدرسه الگوپذیری زیادی دارد، گاها کسانی که به عنوان معلم در کلاس درس حضور دارند، وجاهت کاملی از نظر مذهبی ندارند و موجب الگوپذیری های اشتباهی در بین دانش اموزان می شود.
وی افزود: دانش آموزان بی سرپرست در مدارس گچساران ، دانش آموزان بی بضاعت 1031 نفر که 4 درصد دانش آموزان را تشکیل می دهد، 1001 نفر از دانش آموزان والدینی دارند که اعتیاد دارند. فرزندان طلاق در مدارس 417 از دانش آموزان را تشکیل می دهد که 6 درصد هستند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جناب قیطاسی با این معاونین بازمانده قبل راه به جایی نحواهی برد سریعتر نسبت به تغییر اینها اقدام کن
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1